به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب روزنه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, May 2, 2009

.::ROZANEH::. .:|:. ZOOM .:|:. SHOMARE (7)




اگر اين ايميل را به صورت ناقص دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد روي دکمه Printable View در سمت راست و بالاي صفحه کليک کنيد مانند شکل زير

براي رفع دائمي اين مشکل(ناقص ديده شدن صفحه) اينجا را کليک کنيد.
براي عضويت در گروه روزنه و دريافت ايميل‌هاي گروه روزنه به صورت روزانه، اينجا را کليک کنيد. عضويت در گروه روزنه و استفاده از مزاياي آن رايگان مي‌باشد.
اگر از G-Mail براي دريافت ايميل‌ها استفاده مي‌کنيد و قادر به ديدن تصاوير نيستيد روي لينک "Display images below" کليک کنيد.
گروه روزنه، با بيش از 150000(يکصد و پنجاه ‌هزار) عضو و حداقل 70000(هفتاد‌هزار) بازديد در روز يکي از بهترين مکان‌ها براي تبليغات شماست. براي مشاهده تعرفه تبليغات و همچنين سفارش تبليغات اينجا را کليک کنيد.

     
 

 موضوع: 

 تاريخ ارسال:

 

عضويت رايگان در گروه    |    صفحه نخست    |   آرشيو   |  وبلاگ    |    درباره ما    |    تبليغات در روزنه

تبليغات

Advertisements


 

روزنه توسط سرورهاي قدرتمند هاست‌ايران.نت پشتيباني مي‌شود.


 

براي سفارش تبليغات در اين محل اينجا را کليک کنيد

 

 

با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه روزنه:
 

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر و بدون محدوديت به سايتها و ...

9092302260


 


مسابقات تراكتور سواري در روستاي دره بيد فريدن استان اصفهان


 

گاهنامه ربل من ، ZOOM ، شماره 7 ، گروه بزرگ اینترنتی روزنه

ارتقای آگاهی ، بهبود زندگی ، شادی و شادمانی

http://zoom-rozaneh.blogfa.com وبلاگ زوم  

 

با سلام خدمت تمامی شما عزیزان خوب روزنه ای علاقه مند به مجله و گاهنامه زوم

به یاری خداوند متعال زوم توانسته در بین شما عزیزان بیننده جایگاه ویژه ای رو به خودش اختصاص بده و خدا رو شاکرم که تونستم بهترین ها رو در حد امکان براتون به نمایش بگذارم

حالا که تونستم به تنهایی در بین اکثریت گروه جایگاهی برای زوم بیابم از همه عزیزان دعوت میکنم تا مقالات و عکسهای سیاسی مذهبی اجتماعی و طنز خود را به زوم ارسال کرده تا با نام خودتان در زوم منتشر شود

ایمیل برای ارسال : vahid_rebel@Yahoo.com

یه نظر سنجی هم تو وبلاگم گذاشتم در مورد اینکه به نظر شما چه کسی رئیس جمهور ایران در دوره دهم خواهد شد

لطفا در این نظر سنجی شرکت کنید و نظر بدین : برای بیان نظر خود به http://rebelman.blogfa.com مراجعه فرمایید

امیدواریم زوم شماره 7 رضایت شما رو جلب کنه ، هر چیزی رو میشه فراموش کرد جز روزنه ، جدی میگم

برای دیدین آرشیو ارسال شده ها و دریافت مطالب جالب و بیشتر به وبلاگ زوم مراجعه فرمایید

http://zoom-rozaneh.blogfa.com وبلاگ زوم  

 

 

سخن اول :

نوشته شده توسط وحید محمدی

vahid_rebel@yahoo.com

www.rebelman.ir

 

 

سگ باهوش

قصاب با دیدن سگی که به طرف مغازه اش نزدیک می شد حرکتی کرد که دورش کند اما کاغذی را در دهان سگ دید. کاغذ را گرفت. روی کاغذ نوشته بود " لطفا ۱۲ سوسیس و یه ران گوشت بدین". ۱۰ دلار همراه کاغذ بود. قصاب که تعجب کرده بود سوسیس و گوشت را در کیسه ای در دهان سگ گذاشت. سگ هم کیسه را گرفت و رفت.
قصاب که کنجکاو شده بود و از طرفی وقت بستن مغازه بود تعطیل کرد و بدنبال سگ راه افتاد..

 سگ در خیابان حرکت کرد تا به محل خط کشی رسید. با حوصله ایستاد تا چراغ سبز شد و بعد از خیابان رد شد. قصاب به دنبالش راه افتاد. سگ رفت تا به ایستگاه اتوبوس رسید نگاهی به تابلو حرکت اتوبوس ها کرد و ایستاد .قصاب متحیر از حرکت سگ منتظر ماند.
اتوبوس آمد، سگ جلوی اتوبوس آمد و شماره آنرا نگاه کرد و به ایستگاه برگشت .صبر کرد تا اتوبوس بعدی آمد دوباره شماره آنرا چک کرد اتوبوس درست بود سوار شد. قصاب هم در حالی که دهانش از حیرت باز بود سوار شد. اتوبوس در حال حرکت به سمت حومه شهر بود وسگ منظره بیرون را تماشا می کرد .پس از چند خیابان سگ روی پنجه بلند شد و زنگ اتوبوس را زد. اتوبوس ایستاد و سگ با کیسه پیاده شد.قصاب هم به دنبالش.
سگ در خیابان حرکت کرد تا به خانه ای رسید .گوشت را روی پله گذاشت و کمی عقب رفت و خودش را به در کوبید. اینکار را بازم تکرار کرد اما کسی در را باز نکرد. سگ به طرف محوطه باغ رفت و روی دیواری باریک پرید و خودش را به پنجره رساند و سرش را چند بار به پنجره زد و بعد به پایین پرید و به پشت در برگشت. مردی در را باز کرد و شروع به فحش دادن و تنبیه سگ و کرد. قصاب با عجله به مرد نزدیک شد و داد زد :چه کار می کنی دیوانه؟ این سگ یه نابغه است. این باهوش ترین سگی هست که من تا بحال دیدم.
مرد نگاهی به قصاب کرد و گفت: تو به این میگی باهوش؟ این دومین بار تو این هفته است که این احمق کلیدش را فراموش می کنه !!!


 

 

 
جعبه خالی

در شهری دور افتاده، خانواده فقیری زندگی میکردند. پدر خانواده از اینکه دختر 5 ساله‏اشان مقداری پول برای خرید کاغذ کادوی طلایی رنگ مصرف کرده بود، ناراحت بود چون همان قدر پول هم به سختی به دست می‏آمد. دخترک با کاغذ کادو یک جعبه را بسته بندی کرده و آن را زیر درخت کریسمس گذاشته بود.
صبح روز بعد، دخترک جعبه را نزد پدرش برد و گفت: بابا، این هدیه من است. پدر جعبه را از دختر خردسالش گرفت و آن را باز کرد. داخل جعبه خالی بود!

 پدر با عصبانیت فریاد زد: مگر نمیدانی وقتی به کسی هدیه میدهی باید داخل جعبه چیزی هم بگذاری؟
اشک از چشمان دخترک سرازیر شد و با اندوه گفت: بابا جان، من پول نداشتم ولی در عوض هزار بوسه برایت داخل جعبه گذاشتم. چهره پدر از شرمندگی سرخ شد، دختر خردسالش را بغل کرد و او را غرق بوسه کرد.


 
پیرمرد و پسرک واکسی

پیرمرد هر بار که می خواست اجرت پسرک واکسی کر و لال را بدهد، جمله ای را برای خنداندن او بر روی اسکناس می نوشت. این بار هم همین کار را کرد.
پسرک با اشتیاق پول را گرفت و جمله ای را که پیرمرد نوشته بود، خواند.
روی اسکناس نوشته شده بود: وقتی خیلی پولدار شدی به پشت این اسکناس نگاه کن.
پسر با تعجب و کنجکاوی اسکناس را برگرداند تا به پشت آن نگاه کند. پشت اسکناس نوشته شده بود: کلک، تو که هنوز پولدار نشدی!
پسرک خندید با صدای بلند؛ هرچند صدای خنده خود را نمی شنید.


تصمیم مهم

در یکی از روستاهای ایتالیا، پسر بچه شروری بود که دیگران را با سخنان زشتش ناراحت میکرد. روزی پدرش جعبه‏ای پر از میخ به پسر داد و به او گفت: هر بار که کسی را با حرفهایت ناراحت کردی، یکی از این میخ‏ها را به دیوار طویله بکوب. روز اول، پسرک بیست میخ را به دیوار کوبید.
پدر از او خواست تا سعی کند تعداد دفعاتی که دیگران را می‏آزارد، کم کند. پسرک تلاشش را کرد و تعداد میخهای کوبیده شده به دیوار کمتر و کمتر شد. یک روز پدرش به او پیشنهاد کرد تا هربار که توانست از کسی بابت حرفهایش معذرت خواهی کند، یکی از میخها را از دیوار بیرون بیاورد. روزها گذشت تا اینکه یک روز پسرک پیش پدرش آمد و با شادی گفت: بابا، امروز تمام میخ‏ها را از دیوار بیرون آوردم!
پدر دست پسرش را گرفت و با هم به طویله رفتند، پدر نگاهی به دیوار انداخت و گفت آفرین پسرم! کار خوبی انجام دادی. اما به سوراخ‏های دیوار نگاه کن. دیوار دیگر مثل گذشته صاف و تمیز نیست. وقتی تو عصبانی میشوی و با حرف‏هایت دیگران را می‏رنجانی، آن حرفها هم چنین آثاری بر انسان‏ها می‏گذارند. تو می‏توانی چاقویی در دل انسانی فرو کنی و آن را بیرون آوری، اما هزاران بار عذرخواهی هم نمیتواند زخم ایجاد شده را خوب کند.


بدشانس

از دردی که تمام تنم را گرفته بود، بیدار شدم و پرستاری را دیدم که کنار تخت من ایستاده است.
گفت: آقای فوجیما بخت یارتان بوده که از بمباران دو روز پیش هیروشیما جان به در برده اید.

اما حالا توی این بیمارستان در امان هستید.
با صدای ضعیفی پرسیدم: من کجا هستم.
گفت: ناگاساکی


دسته گل

روزی، اتوبوس خلوتی در حال حرکت بود. پیرمردی با دسته گلی زیبا روی یکی از صندلی‏ها نشسته بود. مقابل او دخترکی جوان قرار داشت که بی‏نهایت شیفته زیبایی و شکوه دسته گل شده بود و لحظه‏ای از آن چشم برنمیداشت.
زمان پیاده شدن پیرمرد فرا رسید. قبل از توقف اتوبوس در ایستگاه، پیرمرد از جا برخواست، به سوی دخترک رفت و دسته گل را به او داد و گفت: متوجه شدم که تو عاشق این گلها شده‏ای. آنها را برای همسرم خریده بودم و اکنون مطمئنم که او از اینکه آنها را به تو بدهم خوشحال‏تر خواهد شد. دخترک با خوشحالی دسته گل را پذیرفت و با چشمانش پیرمرد را که از اتوبوس پایین می‏رفت بدرقه کرد و با تعجب دید که پیرمرد به سوی دروازه آرامگاه خصوصی آن ‏سوی خیابان رفت و نزدیک در ورودی نشست.


http://zoom-rozaneh.blogfa.com وبلاگ زوم  

 

 

حکایتنامه

مدل لباس .مدل لباس عروس

Bonny-Bridal-2702

مدل لباس .مدل لباس عروس

Bonny Bridal - 2715

مدل لباس .مدل لباس عروس

Eternity Bridal - 8703 In Stock white size 6

مدل لباس .مدل لباس عروس

Eternity Bridal - 8705

مدل لباس .مدل لباس عروس

Eternity Bridal - 8709

 

مدل لباس زیبا.مدل لباس جدید

Bonny Bridal - 513

مدل لباس زیبا.مدل لباس جدید

Bonny Bridal - 416

مدل لباس زیبا.مدل لباس جدید

Bonny Bridal - 430

مدل لباس زیبا.مدل لباس جدید

Bonny Bridal - 604

http://zoom-rozaneh.blogfa.com وبلاگ زوم  

 

مدل لباس

جدید 2009 و مدل لباس عروس

Source: LORD WEB

 

 

استقلال قهرمان شد ، با این که پرسپولیسیم ، ولی واقعا حقش بود ، تبریک به هواداران ، تبریک به امیر قلعه نوعی

هدیه زوم برای استقلالی ها پوستر مجله گل برای دانلود

 

http://zoom-rozaneh.blogfa.com وبلاگ زوم  

 

ورزش

چگونه زندگی را ساده بگیریم؟

-     به ارزش های خود در زندگی فکر کنید و آن دسته از ارزش هایی را که واقعاً برایتان دارای اهمیت بالایی هستند روی کاغذ بیاورید. چه چیز در زندگی برای شما از بالاترین اهمیت برخوردار است؟ در کنار خانواده بودن؟ برهم زدن ثروتی هنگفت؟ تاثیر گذاشتن بر روی دیگران؟ رسیدن به مقام و منصب بالا؟ خودی نشان دادن؟ خلاقیت و یادگیری ایده های جدید؟ ماجراجویی و سفر کردن به نقاط مختلف دنیا؟ حفظ سلامت جسمانی؟ تخصیص دادن وقت به دوستان؟ اما شما که نمی توانید همه این کارها را با هم انجام دهید. بنابراین بهتر است کارهایی که با ارزش های پایه ای فردیتان متفاوت هستند را حذف کنید.

 

-     لیستی از اهدافی که می خواهید به آنها برسید تهیه کنید. سعی کنید به جای اینکه چند کار را به صورت نصفه نیمه و در آن واحد انجام دهید، یک کار را تمام و کمال انجام دهید. نمی توانید به 24 ساعت موجود در شبانه روز چیزی اضافه کنید، اما می توانید فعالیت های اضافه خود را کم کنید.

 

-     به جای اینکه مرتباً "بله" بگویید، "نه" گفتن را یاد بگیرید. اگر کاری از دستتان بر می آمد انجام دهید، اما گفتن نه را هم تمرین کنید. از قبل برای نه گفتن خود در شرایط مختلف برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال می توانید بگویید: "متاسفم ولی نمی توانم این کار را انجام دهم. من قبلاً برای این کار برنامه ریزی کرده ام".

 

-     خود را به دام وسایل ارتباطی گرفتار نکنید. آیا واقعاً لازم است که یک تلفن در دفتر کار، یکی در منزل، موبایل شخصی، موبایل کاری، پیجر، فکس، ایمیل، و تکنولوژی  ICQاینترنتی را یکجا داشته باشید؟

 

-          کارهای کوچک و خرده ریز خود را به کسانی محول کنید که هیچ گونه هدف و اولویت بندی معینی در زندگی خود ندارند.

 

-     وقت خود را صرف جمع کردن پول نکنید بلکه پول خرج کنید تا زمان خود را ذخیره نمایید. لازم نیست دور شهر را بزنید تا از ارزانترین خواروبار فروشی مایحتاج روزانه خود را تهیه و 100 تومان کمتر خرج کنید. ارزش وقت شما خیلی بیشتر از این حرف هاست. حتی می توانید کسی را استخدام کنید تا کارهایی را که به انجام آن تمایلی ندارید برایتان انجام دهد.

 

-          اشتراک خود را در روزنامه هایی که حتی سالی یکبار هم به آنها نگاه نمی کنید، قطع نمایید. در طول روز فقط یک روزنامه بخوانید.

 

-     بیش از اندازه پای تلویزیون ننشینید. فقط برنامه هایی را تماشا کنید که از قبل به دیدن آنها فکر کرده اید. زمانیکه برنامه شروع می شود تلویزیون را روشن کنید و وقتی برنامه تمام شد آن را خاموش نمایید. به هیچ وجه رسیوری برای پخش کانالهایی که هیچ وقت آنها را تماشا نمی کنید خریداری نکنید. اصلاً چه خوب بود اگر می توانستید اعتصاب کنید و اصلاً تلویزیون تماشا نکنید.

 

-     دفتر کار، انباری، و زیر زمین خانه خود را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید. اگر برای مدتی از وسیله ای که دارید استفاده نکردید بی جهت آنرا نگه ندارید. اگر هم نمی توانید تصمیم بگیرید که آیا به وسیله ای نیاز دارید یا نه برای آن یک تاریخ انقضا در نظر بگیرید و در موعد مورد نظر آنرا دور بیندازید.

 

-          از کار کردن برای سازمانهایی که به پیشرفت فردی شما و اهمیت نمی دهند خودداری نمایید.

 

-          از تکنولوژی روز بهره بگیرید. قبوض و سایر صورت حساب های خود را اینترنتی پرداخت کنید.

 

-     برای آخر هفته های خود حتماً یک برنامه ریزی منحصر بفرد داشته باشید تا بتوانید ذهن و جسم خود را به طور کلی از کار جدا کنید. با خانواده و سایر افرادی که احساس خوبی در شما ایجاد می کنند بیرون بروید. از برقراری ارتباط با افرادی که شما را ناراحت می کنند و انرژیتان را می گیرند خودداری کنید.

 

-          کیف کوچکتری با خود حمل کنید.. کارت های اعتباری متفاوت را دور بیندازید و تنها یک کارت به همراه داشته باشید.

 

-     هر روز پرینت بانکی خود را چک نکنید. سرمایه گذاری شما در دراز مدت نتیجه می دهد. چک کردن حساب بانکی به صورت روزانه سبب می شود استرس زیادی در شما ایجاد شود و این امکان وجود دارد که تصمیمات غیر ضروری و نادرستی اتخاذ کنید.

 

-     برای خودتان وقت بگذارید. هر روز لحظاتی را به بررسی کیفیت کار فردی در طول روز اختصاص دهید. قدم بزنید، برای آینده خود برنامه ریزی کنید، و به جای فروشگاه به پارک بروید و چرخی بزنید.

 

-     قرض ها و بدهی های خود را پرداخت کنید. اگر خرده حسابی با کسی دارید آنرا تسویه نمایید. کارت های بانکی خود را در جایی قرار دهید که نتوانید به آسانی از آنها استفاده کنید تا تمام قرض های خود را پرداخت نمایید. برای یک ماه کلیه خرج هایی را که می کنید یادداشت نمایید تا ببینید در چه مواردی ولخرجی کرده اید تا بتوانید از ماه آینده هزینه های غیر ضروری خود را حذف کنید. به عنوان مثال به جای اینکه هر روز غذا از رستوران بگیرید بهتر است از خانه برای خود نهار ببرید.

 

-          خانه کوچکتری را اجاره کنید و از سرمایه خود در کارهای دیگر استفاده کنید.

 

-     هر سال یکبار به سفر بروید. برخی از افراد ادعا می کنند که : "ما سه سال است که به مسافرت نرفته ایم" خوب این که مدال افتخار نیست!

 

-          سعی کنید محل کارتان به محل سکونتتان نزدیک باشد تا مجبور نشوید با ماشین سر کار بروید.

 

-          هر روز اندکی با خود خلوت کرده و به خاطر نعمت هایی که دارید متشکر و قدردان باشید.

http://zoom-rozaneh.blogfa.com وبلاگ زوم  

 

رازهای موفقیت

چگونه زندگی را ساده بگیریم؟

برگرفته شده از مردمان

 

کتابخانه دوبورگ، تقریبا درجنوبی ترین قسمت لیون. هوای سرد، و باران که بی وقفه از شب قبل می بارد.

عرض کتابخانه را طی می کنم و پشت آخرین نیمکت چوبی مشرف به فضای سبزمینشینم. دانه های ریز

باران که به آرامی به شیشه پنجره می خورند نظرم را به محوطه بیرون جلب میکنند. گذرگاهی باریک.


کاجهای بلند و تصاویر دور و درهم دانشجویان که از کنار هم میگذرند. نگاهم گذرآدمها را، آدمهای دور از

اینجا را نشانه میگیرد و آرام آرام به سمت بالاترین نقطه کلیسا خیره میماند. د ر یک لحظه، غم همه دنیا به

دلم مینشیند و حس میکینم تا چه حد ناتوانم از رهایی. سرمای هوا، این درختان یکدست و یک اندازه، این آدمهای غریبه اطراف با آن دستهای سرد و بی روحشان مرا نشانه گرفته اند.

آرام و بی اختیار گریه ام میگیرد. با ز هم مثل همیشه هیچ کس نمی فهمد.

چشمها یم را هم میگذارم و به آن روزها سفر میکنم. سعی میکنم به یاد بیاورم.. کی و کجا بود؟

طعم گس کودکی، حیاط خانه پدری، و خاک، خاک سرزمین مادری!

دلم میگیرد. عطر نمناکت را حس می کنم و تو را درهر لحظه در هر ثانیه که می آید جستجو میکنم و
نمی دانیِ، نمی دانیِ تا کجاها کمت می آورم .

آری ...

حقیقت دارد، دلم تنگ است، دلم برای همه چیز خیلی تنگ است.

و آنگاه که به نوشتن دست می برم و رها می شوم در کلمات، در واژها، تازه به یاد می اورم که آن چیست. آن حس عمیق دلتنگی که بدین سان میل سکوت و گوشه نشینی را در من بیدار میکند. آن حس تنهایی که امروز باز به سراغم آمده.


اینجا فرانسه است، لیون، تقریبا بیست دقیقه از ظهرگذشته است و من دلم عجیب گرفته است.


چه قد خاطراتم را کم می آورم در این واپسین روزهای سرد پاییز در غربت..

هیچ اهمیت ندارد اگر همیشه چندان هم شیرین نیستند!


یک زمانی، آن موقع ها که تازه شروع کرده بودم سهراب بخوانم این شعر را خیلی دوست داشتم.

هر کجا هستم باشم

آسمان مال من است.

پنجره ، فکر، هوا، عشق، زمین مال من است.
چه اهمیت دارد گاه اگر می رویند قارچ های غربت!؟

آن روزها خیلی سریع از روی آسمان، فکر، پنجره، هوا و عشق می گذشتم و می رسیدم به قارچهای غربت و اینکه آیا هیچ اهمیت ندارد اگر برویند قارچ های غربت یا قارچ ها در غربت!؟!

آن روزها...

از آسمان ، از پنجره ، از فکر از هوا
از عشق

قسمتی داشتم

و زمین...

زمین مال من بود،
خاک من،


خاک سرزمین مادری که در پس پشت یک دنیا بغض ترکش گفتم!!!

آری....

حقیقت دارد ، حال دلم می گیرد وقتی می بینم بی نصیبم از آسمان، از پنجره ، از فکر...

چه بگویم از فکر؟؟؟

مغشوش،
سرگردان...
آشفته !!!

و عشق...
آه! ای عشق حالا دیریست که جایت خالیست اینجا در من.


خاطرم به درد می آید ، آزرده میشود و مرا به باد سرزنش می گیرد!

از تو می پرسم ای غربت، ای غم عمیق که تا عمق وجودم رخنه کرده ای،
از کجا بر من امدی؟

چگونه و چه سان بر خاطرم مستولی شدی که حتی خود ندانم از کدامین دریچه، کدامین روزنه
ترکت گویم !!!

آری! این حس غربت است که آمده،

تا من،
بر من،
ماندگارو...
زایل نشدنی.



راستی! چه قدر دلم برای قارچ های غربت می سوزد!!!

http://zoom-rozaneh.blogfa.com وبلاگ زوم  
 

دل نوشته های شما

غربت...

(ف-افضلی)

f.afzali28@gmail.com

دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
گر مهر ز بیگانه ببیند خوشش آید
مغرور که نامش به جهان باقی نیست
گر خواهش شرمانه ببیند خوشش آید
الیاس که گر سر بدهد عاشق و مست است
گر مست به میخانه ببیند خوشش آید
ساقی که رخش در میم افتاد چنین گفت
دستی چو به پیمانه ببیند خوشش آید
ایزد که همان مبدا نیکی به جهان است
نیکی چو در این خانه ببیند خوشش آید
هر کاو ز جهالت کند ای دوست خطایی
گر بخشش مردانه ببیند خوشش آید
اندر خم زلفت به ضلالم نظری کن
گر دل به سرت شانه ببیند خوشش آید
وی عقل بدان در دل ما ایزد منان
گر هستی مستانه ببیند خوشش آید

از شاعر جوان(!): الیاس دوامی
elyas_cheetah@yahoo.com


خواستم سخره بگیرم عشق را,این دل نیامد...پس بکردم سوره ی عشق

من اینسان بوده ام,گستاخ از این مستی

و اینسان بوده ام,دلداده بر هستی

چو شمعی دیده ام پروانه اش گشتم

چو آتش دیده ام چون آب بنشستم

شدم شمع و شدم آتش

شدم پروا نه راهش!

شدم آبی و بنشستم

و از این مستی گستاخ بگسستم

من اینسان بودم و هستم

جسور,اما کنون لب بام تو بنشستم

و اشک و آه زین سینه روان بستم

دلیرانه جسارت کرده ام بر مظهر عشق

جسورانه دلالت کرده ام بر پیکر عشق

دلیلانه حسادت کرده ام بر درگه عشق

صمیمانه سلامت گفته ام بر دولت عشق

سلامت را سجودی گفته ام پر عشق از عشق

سجود من بخواند این عشق از عشق

من این سان کرده ام با عشق بازی

که عین عشق او را کرده ام از پشت خم من بر شق عشق

و زین سان کرده ام با عشق بازی

که این عین الیقین را می کنم آواره ی عشق!

پشیمان نیستم از بازی عشق

که من خود کرده ام با عشق بازی

نه شرمی می کنم از سخره ی عشق

نه سجده می زنم بر خرقه ی عشق

نه ترسی می کنم بین عشق زین عشق

نه مستی می کنم زین عشق زین عشق

چراکه دانم و دانم که می دانم

از آن بودن

از آن اغاز هستی بخش

نه عاشق بودم و دلگیر

نه معشوقی بهانه گیر

لیک از ان آغاز بی پایان

می نشاندم بر دلم من سوره ی عشق

و عین و قاف و شینش را

می شدم پیچک به این گردونه ی عشق

مهسا حاتمی mahsa_hatami27@yahoo.com

 

http://zoom-rozaneh.blogfa.com وبلاگ زوم  

 

شعر

 

افسانه های کوچک چینی

نویسنده : احمد شاملو

چاپ پنجم

انتشارات مروارید

66467848  021

 

معرفی کتاب

 

سومین همایش بزرگ «موج سوم» با حضور سیدمحمد خاتمی و میرحسین موسوی چهارشنبه 9 اردیبشت‌ماه برگزار می‌شود

سومین همایش «موج سوم» (گردهمایی حامیان خاتمی و موسوی) به میزبانی «پویش (کمپین) حمایت از خاتمی و موسوی» در روز چهارشنبه 9 اردیبهشت‌ماه 1388 از ساعت 17 الی 20 در تالار همایش‌های برج میلاد (جنب برج میلاد تهران) برگزار می‌شود.


ورودی 1: بزرگراه شهید چمران جنوب؛ ورودی شهید حکیم (غرب)؛ ورودی برج میلاد؛ سالن همایش‌های برج میلاد
ورودی 2: بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری؛ تقاطع همت؛ کنارگذر اختصاصی برج میلاد؛ سالن همایش‌های برج میلاد

به گزارش «موج سوم»، در اين همايش که اولین گردهمایی عمومی حامیان خاتمی و موسوی پس از نامزدی میرحسین موسوی و انصراف سیدمحمد خاتمی خواهد بود، علاوه بر سیدمحمد خاتمی و میرحسین موسوی که برای اولین بار پس از اعلام نامزدی موسوی در کنار یکدیگر در یک همایش شرکت می‌کنند، تعدادي از برجسته‌ترين نخبگان حامي موسوی در انتخابات ریاست جمهوری به نمایندگی از گروه‌های مرجع مختلف به ایراد سخن می‌پردازند و حمایت خود را از نامزدی میرحسین موسوی اعلام می‌کنند. اين نخبگان شامل تعدادي از چهره‌هاي تراز اول ديني، فرهنگي، هنري، اجتماعي، روشنفکری، ورزشی و سیاسی مي‌شوند.

در اين همايش علاوه بر سخنراني گروهي از حاميان موسوی و خاتمي، تعدادي نماهنگ و گزارش ويديويي نيز به نمايش در خواهد آمد. در ميان حضار در همايش نیز تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، اساتید دانشگاه، فضلای حوزه علمیه، نمایندگان ادوار مختلف مجلس، مدیران دولت اصلاحات، اعضای فراکسیون اقلیت مجلس هشتم، اعضای شورای مرکزی احزاب اصلاح‌طلب، نخبگان فرهنگی و هنری و جمع کثیری از پویشگران «موج سوم» و جوانان حامي موسوی و خاتمي حضور خواهند داشت.

حضور در این همایش برای همه پویشگران و حامیان سیدمحمد خاتمی و میرحسین موسوی آزاد است، گرچه به علت محدودیت جا تنها شرکت‌کنندگانی که پیش از آغاز برنامه در محل همایش حاضر می‌شوند، ‌امکان ورود به سالن همایش را خواهند داشت.

 

گفتنی‌ است سومین همایش «موج سوم» به عنوان یکی از فعالیت‌های 30گانه‌ی «پویش» در مرحله جدید فعالیت‌های خود برگزار می‌شود. اولين و دومین همايش بزرگ «موج سوم» نیز برای دعوت و حمایت از خاتمی در آبان‌ماه و اسفندماه 1387 برگزار شد و با استقبال گسترده حامیان خاتمی مواجه شد. هزاران نفر از نخبگان و دانشوران و فعالان سياسي و فرهنگي و جوانان حامي خاتمي در اين گردهمايي‌ها شرکت كردند و 35 تن از چهره‌هاي فرهنگي، هنري، ديني، اجتماعي و سياسي به نمايندگي از اقشار و گروه‌هاي متنوع به طرح دلايل خود برای حمایت از نامزدی خاتمي پرداختند. دی‌وی‌دی تدوین شده سخنرانی‌ها و کلیپ‌های این دو همایش نیز در مقیاس وسیع توزیع شد و گزارش‌های ویدیویی سخنرانی‌های این گردهمایی در سایت «موج سوم» و «یوتیوب» و از طریق بلوتوث صدها هزار بار دیده شده‌است.

هسته مرکزی «پویش حمایت از خاتمی و موسوی» از عموم پویشگران «موج سوم»، فعالان و نخبگان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و جوانان حامی خاتمی و موسوی دعوت می‌کند در سومین همایش «موج سوم» شرکت کنند و خبر برگزاری این همایش را از طریق ایمیل و پیامک به دوستان و آشنایانی که مایل به شرکت در این گردهمایی هستند برسانند. حضار در این همایش ضمن اعلام حمایت از میرحسین موسوی، در جریان برنامه‌های آتی این «پویش» مستقل و خودجوش قرار می‌گیرند و می‌توانند «موج سوم» را در رشته‌ فعالیت‌های جدید خود و نیل به هدفش - افزایش احتمال پیروزی میرحسین موسوی در انتخابات - یاری رسانند.

اعضای شبکه فیس‌بوک نیز می‌توانند از طریق این لینک حضور خود در سومین همایش «موج سوم» را اعلام کنند و دوستان خود را برای حضور در این گردهمایی دعوت نمایند

.


سلام:

هرا یرانی خواهان سربلندی ا یران زمین می با یست به این فکرکند که بی تفاوتی راه به سراب است و رای ندادن ان عملی است که تمامیت خواهان و با ند های قدرت وتحجرمی خواهند ا نا نی که حضور انبوه مردمی و حماسی را بر نمی تابند وانگاه که این حضور نبود ا نا ن پیروز صحنه ا نتخاباتی شدند ( چه درا نتخا بات مجلس هفتم وهشتم وچه درا نتخا بات نهم .... ) و حالا یکبار دیگرتوای هموطن  با ید باعبرت

گیری ازان روزها وشیوه که موجب ویرا نی  وتلف شدن سرمایه ها و زمان شد بخود ا مده .... یکبارد یگرحما سه دوم خرداد سال 76 را در22خرداد88 تکرارکنی واین باربا یاری رسا نی  به میرکاروان و

لبیک گویی به این فریخته دوران حامی اش گردیده وکاری کنی کارستان   قطعا ضرر نخواهی کرد حتی اگرهمه  ان چیزهایی که ما ازاصلا حات انتظارداریم نشود اما ان شود که می با یست شود.! بیا یید بخواهید

 دل قوی داریم وامید به خدا جوییم وگوش به نا حق نکنیم  مخصوصا که اورا حضرت خاتمی یاوراست و دل گرودارد .....  یاعلی  ___________________

تهران _ اکبردرو یش   akbarzeyton@yahoo.com

 


 


سید محمد خاتمی:باید به موفقیت در انتخابات فکر کرد

سید محمد خاتمی:باید به موفقیت در انتخابات فکر کرد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای خانه احزاب گیلان، گفت:«انقلاب اسلامی حادثه بزرگی بود که یکدفعه حاصل نشد بلکه مسبوق به جریاناتی بود که اگر ما به آنها توجه نداشته باشیم ممکن است حتی فهم درستی از انقلاب نداشته باشیم و جهتی را که انقلاب اسلامی و مردم ما می خواستند فراموش بکنیم.»
وی افزود:«ایران شاهد حوادث بزرگ بوده وجایگاه بزرگی در تاریخ داشته است.ظرف انقلاب اسلامی ایران است.اهتمام به ایران و سرگذشت آن و جایگاه و اعتبار ایران بسیار مهم است و از جمله از اهداف انقلاب بزرگ اسلامی توجه به این است .»
رئیس بنیاد باران با اشاره به حوادثی نظیر مشروطیت، نهضت مقاومت ملی وملی شدن صنعت نفت که پیش از انقلاب اسلامی رخ داده، این حرکتها را نشان دهنده این دانست که این حرکت ها مبنا، خواست و بنیادی داشته است که درجریان انقلاب اسلامی به صورت باشکوهتر و جالب تر تجلی پیدا کرده است.
وی تصریح کرد:«انقلاب اسلامی نیامده همه اینها را پاک کند و بگوید اینها گذشته و از حالا می خواهیم از نو کاری را انجام بدهیم؛اتفاقا اهمیت انقلاب اسلامی این است که متکی بر خواست؛آگاهی و بیداری مردم بوده و به هر حال رهبری ممتاز امام هم کار خودش را کرده و آن چیزی که متناسب با شان ملت ما بوده انجام گرفته است.»
خاتمی با بیان اینکه «حالا هم اگر متوجه این موارد باشیم در ادامه راه باید بدانیم که چه می خواهیم و از چه باید دفاع بکنیم؟»، گفت:«دفاع از حقوق و جایگاه

 
" در این مقطع صحبت سر این است که ما چه کاری می خواهیم انجام بدهیم و صحبت سر نمره دادن به افراد نیست.شاید خیلی افرادی باشند که نمره های بالا و شایستگی های زیادی دارند ولی آنچه اکنون مطرح است موفقیت در انتخابات پیش روست "
 

مردم؛از جایگاه و اعتبار بین المللی نظام جمهوری اسلامی وایران، اینها ملاک ها و معیارهای سنجش است که آیا ما در این زمینه ها موفق بوده ایم ؟اگر نبوده ایم باید تغییر مسیر و روش بدهیم.»
رئیس جمهور سابق کشورمان افزود:«آیا طی سالهای گذشته اعتبار مردم بالاتر رفته؟آیا وضع زندگی مردم ما بهتر شده؟قدرت ما برای گرفتن سهمی برای حضور در صحنه ها ی مختلف بین المللی بیشتر شده یا کمتر؟آیا از منابع مادی و معنوی کشور درست در مسیر بهروزی، پیشرفت و توسعه کشور و در جهت برخورداری مردم استفاده کرده ایم؟آیا به حقوق و آزادی های مسلم مردم بیشتر توجه شده یا کمتر؟»
وی تاکید کرد:«اینها خواست هایی بوده که در انقلاب اسلامی تجلی و تحقق پیدا کرده و از ان جمله تحقق جمهوری اسلامی و اینکه تاثیر گذار اصلی رای و حضور مردم است.»
خاتمی با طرح این پرسش که «آیا ما در سال های گذشته محدودیت تصمیم گیری مردم را بیشتر کرده ایم یا اینکه فضا را برای تصمیم گیری آزاد مردم باز گذاشته ایم؟»، اظهار داشت:«این جمعی که دلشان برای انقلاب می سوزد و هر کدامشان که خدمت کرده و می کنند یکسره یک خط قرمز دور اسمشان می کشند که اینها صلاحیت ندارند تا در معرض رای مردم قرار بگیرند ؛ این محدود کردن اختیار مردم؛محدود کردن حدود کسانیست که دلشان برای انقلاب و کشور می سوزد یا گسترده تر کردن است؟»
به گزارش روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی؛وی ادامه داد:«اگر واقعا ما در مسیراین معیارها حرکت کرده ایم کار خوبی بوده است و اگر نیست همه موظفیم اگر از مسیر منحرف شده ایم برگردیم ؛اگر کند شده ایم تند تر شویم و اگر ایستاده ایم حرکت کنیم.»
رئیس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد:«انتخابات یکی از راههایی است که مردم باید با همه محدودیت هایی که هست در آن حضور داشته باشند.»
خاتمی در ادامه در مورد مهندس میرحسین موسوی و حضور وی در انتخابات به عنوان کاندیدا، اظهار داشت:«مهندس موسوی را انسانی سالم شایسته و قوی می دانم.دغدغه ها و نگرانی ها و دلایل ایشان برایم کاملا قابل قبول است.ایشان از سرمایه های انقلاب و از انسان‌های خوش فکر و دلسوز انقلاب است.»
رئیس بنیاد باران افزود:« اینکه مهندس موسوی در این موقعیت احساس خطر می کند و در عرصه می آید برای همه ما غنیمت است، البته آقای کروبی هم از سرمایه های انقلاب ماست و برای ما ارزشمند است.»
وی سپس تاکید کرد:« در این مقطع صحبت سر این است که ما چه کاری می خواهیم انجام بدهیم و صحبت سر

 

" همه باید مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند.مردم ما هم مردم بیداری هستند و حضور مردم می تواند باطل السحر خیلی از مشکلات باشد "

 

نمره دادن به افراد نیست.شاید خیلی افرادی باشند که نمره های بالا و شایستگی های زیادی دارند ولی آنچه اکنون مطرح است موفقیت در انتخابات پیش روست.»
رئیس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها تصریح کرد:«اگر معتقدیم می شود بهتر از این کشور را اداره کرد ؛اگر معتقدیم خطرات بزرگی کشور را تهدید می کند؛باید آنها را کم یا رفع کرد؛نحوه مدیریت کشور باید بهینه شود.الان که در مرحله انتخاباتیم؛باید به موفقیت در آن فکر کرد.»
خاتمی با اشاره به در دسترس نبودن امکانات برای اصلاح‌طلبان، اظهار داشت:« با توجه به این موضوع، تنها راهی که برای تحقق این امر وجود دارد انتخابات و رای مردم است که می تواند تعیین کننده باشد.»
وی افزود:«خدا را سپاسگزاریم که هنوز انتخابات در کشور هست گرچه معتقدیم شیوه ها و روش هایی وجود دارد که آنها درست نیست و حتی گاهی با روح قانون اساسی سازگار نیست.»
رئیس جمهور سابق کشورمان یادآور شد:در این موقعیت که با تنگناها مواجهیم ،مشکلات ایجاد می شود و سخت گیری ها هم زیاد است نباید آن آرمانها و ایده های خیلی دورمان را در نظر بگیریم و بخواهیم یکشبه به آنها برسیم ؛ نباید خیال پردازی و ایده پردازی کنیم.»
رئیس بنیاد باران افزود:«مگر در دوره 8 ساله اصلاحات توانستیم و یا گذاشتند به همه اهدافمان برسیم؟صحبت سر این بود که آن مسیری را اکثریت جامعه می خواهد ؛ داریم به آن سو حرکت می کنیم..حالا هم صحبت سر این است که مسیر اصلاح شود.»
سید محمد خاتمی تاکید کرد:«اینکه بگوییم آیا کسی می تواند در کوتاه مدت به صد در صد آرمانهای اصلاحات برسد ؛هیچ کس نمی تواند به آن دست یابد بلکه صحبت پیروزی در انتخابات آینده است.»
وی تصریح کرد:«اگر واقعا بخواهیم آنچه در سال 84 رخ داد را تکرار کنیم اولا ما باید خودمان را ملامت بکنیم چون مردم آن دفعه هم به صحنه آمدند و سر جمع در مرحله اول حدود 60 درصد آراء را به اصلاح طلبان دادند اما نتیجه چه شد و چطور شد که وضعیت دیگری پیش آمد؟آیا می خواهیم این وضع تکرار شود؟»
رئیس جمهور سابق کشورمان در ادامه

 

" رسالت تاریخی عزیزانی که در صحنه اند و همه ما این است که بتوانیم کاری بکنیم که شاهد تفرق آراء نباشیم و باز بعد از 23 خرداد وضعی پیش آید که همدیگر را ملامت کنیم که کاش این طور نشده بود.برای این امر باید با تدبیر عمل شود "

 

گفت:«یکی از علل اصلی که بنده انصراف دادم این است که حضور 3 نفر از چهره هایی که ارزشمند بودند موجب تقسیم آرا و در نتیجه آن قضاوت بد تاریخ درباره اینکه با توجه به رای افراد، حساب می کنند که اصلاحات اینقدر رای دارد می شد که این وضعیت نباید به وجود می‌آمد و نباید زمینه برای این قضاوت فراهم می‌شد. به خصوص در مورد شخص بنده که روی این مساله خیلی قضاوت می شد.»
رئیس بنیاد باران افزود:«در ماههای اخیر محبت و شور و اشتیاق مردم به بنده طوری بود که احساس می کردم اگر خودمان فضا را تنگ نمی کردیم یک بار دیگر ملت نشان می داد که چه می خواهد و با چه اکثریتی چه نظر و گرایشی را می پذیرد.وقتی این طور شد باید ملاحظه این کار را می کردم و نگذارم سوء تفاهمی پیش بیاید.»
وی سپس گفت:«الان هم به دو کاندیدایی که در عرصه هستند گفته ام شایسته است به این نتیجه برسند که در انتخابات پیروز شویم وحدت و تجمع آرا از اینکه چه کسی روی کار باشد مهمتر است.خود دوستان و مردم هم می توانند این را تشخیص را بدهند کجا امکان رای بیشتراست؛یا لااقل باید به ساز و کاری برای جلوگیری از تفرق آراء رسید که در نهایت بر اساس آن تصمیم نهایی گرفته شود.»
خاتمی تاکید کرد:«رسالت تاریخی عزیزانی که در صحنه اند و همه ما این است که بتوانیم کاری بکنیم که شاهد تفرق آراء نباشیم و باز بعد از 23 خرداد وضعی پیش آید که همدیگر را ملامت کنیم که کاش این طور نشده بود.برای این امر باید با تدبیر عمل شود.»
رئیس جمهور سابق کشورمان مساله دیگر که از این امر مهمتر است را حضور مردم عنوان کرد و اظهار داشت:«اگر حضور مردم کم باشد احتمال شکست زیادتر خواهد بود.اگر حضور زیادتر باشد در صورت تعدد کاندیداها باز هم نتیجه ای غیر از آنچه که طرفداران تداوم وضع موجود می خواهند اتفاق خواهد افتاد.»
وی تصریح کرد:«شرایط امروز واقعا حساس است.اگر معتقدیم وضع کنونی مناسب نیست دیگر باید گلایه ها کمبودها و اشکالات را کنار بگذاریم و حول مشترکات کنار یکدیگر جمع شویم.»
رئیس بنیاد باران تاکید کرد:«انقلاب و کشور متعلق به مردم است.هنوز آنها تاثیر گذار هستند ولی بسیاری از مشکلات یا نگرانی هایی که وجود دارد ممکن است طوری شود که نتیجه آرا مطلوب ما نباشد ویا خدای نا خواسته در آن تصرف شود حضور مردم می تواند این مسائل را مرتفع کند و از بین ببرد.»
سید محمد خاتمی خاطرنشان کرد:«همه باید مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند.مردم ما هم مردم بیداری هستند و حضور مردم می تواند باطل السحر خیلی از مشکلات باشد.»

منبع : کلمه


یه نظر سنجی هم تو وبلاگم گذاشتم در مورد اینکه به نظر شما چه کسی رئیس جمهور ایران در دوره دهم خواهد شد

لطفا در این نظر سنجی شرکت کنید و نظر بدین : برای بیان نظر خود به http://rebelman.blogfa.com مراجعه فرمایید

 

ارسال مقالات : vahid_rebel@yahoo.com

http://zoom-rozaneh.blogfa.com وبلاگ زوم  

 

تا انتخابات

vahid_rebel@yahoo.com

 

امیدوارم این شماره نیز مورد نظر شما باشه ، با تشکر

 نکته : وبلاگ زوم در خدمت شماست تا کاملترین مطالب را در آن بیابید

http://zoom-rozaneh.blogfa.com

بدرود

ربل من    vahid_rebel@yahoo.com

 

حرف آخر

 

'کاری از : وحید محمدی (ربل من)

Free Hit Counter

درباره : http://360.yahoo.com/vahid_rebel

ایمیل : vahid_rebel@Yahoo.com

وبلاگ: http://rebelman.blogfa.com       www.rebelman.ir

 

 

   

 


 

اين ايميل را براي دوستانتان نيز ارسال کنيد....

اگر اين ايميل را از طرف دوستانتان دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد با عضويت در گروه روزنه هر روزايميل‌هاي ما را با موضوعات متنوع دريافت کنيد..
 براي
عضويت رايگان در گروه روزنه، اينجا رو کليک کنيد..

 

 

 

 

 

 

 
 

 

GroupTeam


Owners

  ALI

 Yousof

Y!ID: RedVolcano_81  Y!ID: YousofShajari 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد

Moderators

FARIBA

30nAp30

Y!ID: Fariba_october  Y!ID: pc30na 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد
 
 
     


__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive