به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب روزنه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Thursday, December 25, 2008

.::ROZANEH::. Teste Gooshi'haye NOKIA


اگر اين ايميل را به صورت ناقص دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد روي دکمه Printable View در سمت راست و بالاي صفحه کليک کنيد مانند شکل زير

براي رفع دائمي اين مشکل(ناقص ديده شدن صفحه) اينجا را کليک کنيد.
براي عضويت در گروه روزنه و دريافت ايميل‌هاي گروه روزنه به صورت روزانه، ا;ينجا را کليک کنيد. عضويت در گروه روزنه و استفاده از مزاياي آن رايگان مي‌باشد.
اگر از G-Mail براي دريافت ايميل‌ها استفاده مي‌کنيد و قادر به ديدن تصاوير نيستيد روي لينک "Display images below" کليک کنيد.
گروه روزنه، با بيش از 100000(يکصد هزار) عضو و حداقل 50000(پنجاه‌هزار) بازديد در روز يکي از بهترين مکان‌ها براي تبليغات شماست. براي مشاهده تعرفه تبليغات و همچنين سفارش تبليغات اينجا را کليک کنيد.

     
 

 موضوع: 

 تاريخ ارسال:

 

عضويت رايگان در گروه    |    صفحه نخست    |   آرشيو   |  وبلاگ    |    درباره ما    |    تبليغات در روزنه

تبليغات

Advertisements


 

روزنه توسط سرورهاي قدرتمند هاست‌ايران.نت پشتيباني مي‌شود.


 

براي سفارش تبليغات در اين محل اينجا را کليک کنيد

 

 

با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه روزنه:
 

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر و بدون محدوديت به سايتها و ...

9092302260


 

Bia2Daneshjoo.Com

 من تا مدتها فکر مي کردم که کار در آزمايشگاه کنترل کيفيت کالاها يکي از بهترين شغل ها است، زيرا شما حقوق مي گيريد تا وسايل را بشکنيد و به آنها گند بزنيد. هم اکنون نوکيا اطلاعات نسبتا کاملي را در خصوص چگونگي کار مرکز تست محصولاتش به سايت گيزمودو ارائه کرده است. در اين مرکز آنها بيش از 200 آزمون مکانيکي را بر روي محصولاتشان انجام مي دهند. خب، در چه مکان ديگري شما مي توانيد گوشي هاي موبايل را خم کنيد، با حرارت بالا بسوزانيد، مايعات را روي آنها بپاشيد، در رطوبت بالا قرارشان دهيد، به آنها ضربه بزنيد، آنها را پرت کنيد و يا هر بلاي ديگري که دل تان مي خواهد سر آنها بياوريد!

 در اينجا شما مي توانيد تعدادي از تست هاي مختلف و دلايل انجام آنها را ببينيد.

 

مايعات

Bia2Daneshjoo.Com

  در آزمايشگاه نوکيا، گوشي را در زير تعداد زيادي قطره چکان قرار مي دهند و براي مدتي آن را در زير بارش قطرات آب رها مي کنند. هدف از اجراي اين تست سنجش ميزان مقاومت و دوام گوشي در شرايط بارش باران و يا ترشح آب در جاهايي مانند کنار استخر است.

 

 

شبيه سازي رطوبت هوا: در اين تست ميزان دوام گوشي در رطوبت 95 درصد را مي سنجند. اين آزمون براي تعيين ميزان طول عمر گوشي ها در مناطق مرطوب مفيد است و نشان مي دهد که کدام ابزار در اين شرايط عمر طولاني تري دارند.

 

 

Bia2Daneshjoo.Com

نوکيا همچنين نوع واکنش گوشي به انواع مختلف مايعات را آزمايش مي کند. مايعاتي مانند کرم ها، ژلها و لوسيون هاي مختلف ممکن است درون کيف يا کوله پشتي شما در کنار گوشي تان قرار گيرند و به صورت اتفاقي بر روي آن بريزند.

 

 

استقامت

Bia2Daneshjoo.Com  Bia2Daneshjoo.Com

به نظر مي رسد که شيوه انجام تست هاي خميدگي و پيچش کاملا مشخص است و احتياجي به توضيح ندارد. ممکن است بپرسيد که اين تست ها ديگر به چه کار مي آيند؟ خب، وقتي شما موبايلتان را در جيب عقبتان مي گذاريد و روي صندلي مي نشينيد آن را در معرض خطر خميده شدن قرار داده ايد.

 

 

Bia2Daneshjoo.Com  Bia2Daneshjoo.Com

 

يکي از جالب ترين تست هاي تنشي، تست سقوط است. البته دليل اين جذابيت نه فقط استفاده از يک ماشين غول پيکر بامزه است، بلکه يک دليل آن هم فيلمبرداري با سرعت صد هزار فريم در ثانيه (تقريبا 3000 برابر سريعتر از دوربين هاي معمولي) از اين سقوط ها است. آنگاه فيلم هاي ثبت شده، با دقت زياد و فريم به فريم آناليز مي شوند و زاويه اي که تحت آن گوشي دچار آسيب جدي مي شود را مشخص مي کنند و بر روي استحکام آن قسمت ها کار مي کنند.

هنگام تست سقوط، گوشي ها را از ارتفاعي تقريبا برابر با جيب پيراهن بر روي يک سطح بتوني مي اندازند. اين اتفاقي است که معمولا در حالات محتلف براي موبايل هاي ما رخ مي دهد. آنها همچنين گوشي را در زير يک دستگاه فولادي نصب مي کنند و آن را با نيرويي برابر با 100 نيوتن به سمت پايين پرت مي کنند.

 

خوردگي و سايش

Bia2Daneshjoo.Com

نوکيا در اين آزمايشگاه تعدادي تست تنشي در خصوص خوردگي و سايش را هنگام سنجش قابليت گوشي در برابر ضربه و خراشيدگي هاي روزمره انجام مي دهد. براي تست گرد و خاک، گوشي ها را درون يک جعبه پر از غبار مي اندازند و آنها را کاملا با محتويات جعبه مخلوط مي کنند. چه ميزان گرد و خاک لازم است تا گوشي را از کار بياندازد؟ آيا صفحه کليد هنگام ورود مواد خارجي به زير صفحه اش از کار مي افتد؟ در اين مکان شما مي توانيد پاسخ سوالات تان را بيابيد.

 

 

Bia2Daneshjoo.Com

آنها همچنين گوشي ها را به همراه قطعات پلاستيکي سخت و نوک تيز به هم مي زنند تا نقاط ضعف آنها را در مقابل خراشيدگي، ساييدگي و يا شکستگي پيدا کنند. اين قطعات پلاستيکي همانند هرم هاي کوچک با نوک هاي کاملا تيز هستند. اين موبايل هاي بيچاره به بهانه کنترل کيفيت با مرگ تاسف باري روبرو مي شوند.

 

***

يکي ديگر از تست هاي اين آزمايشگاه ساييدن گوشي با پارچه کتاني است، تا مشخص شود مقاومت آن هنگام برخورد مداوم با لباسهاي شما به چه ميزان است.. آزمون ديگر قرار دادن گوشي در محدوده حرارتي 4- درجه تا 85 درجه سانتي گراد است. اين تست مشخص مي کند که آيا گوشي هاي نوکيا توانايي کار در تمامي شرايط حرارتي کره زمين را دارا هستند؟

پس از اتمام اين آزمايشها، متخصصان نوکيا مجموعه اي از شيوه هاي تجزيه و تحليل ميزان کارآمدي گوشي را در دست دارند. حال نوبت به عکس برداري از گوشي هاي مورد آزمايش مي رسد. در اين مرحله گوشي ها در زير ميکروسکوپ الکتروني مشاهده مي شوند، از آنهاعکس هاي سه بعدي با اشعه ايکس تهيه مي شود و همچنين مورد طيف سنجي شيميايي اشعه ايکس قرار مي گيرند تا مشخص شود که طي آزمايش ها چه آسيبي ديده اند. به اين شکل هرگونه تغيير در مواد سازنده و يا هر شکاف و شکستگي ميکروسکوپي هم قابل تشخيص است.

و اينگونه است که موبايل هاي نوکيا چنين مقاوم و با دوام ساخته شده اند و داشتن يکي از آنها شما را براي ساليان سال از خريد دوباره گوشي بي نياز مي کنند. 

 
 

 


 

اين ايميل را براي دوستانتان نيز ارسال کنيد....

اگر اين ايميل را از طرف دوستانتان دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد با عضويت در گروه روزنه هر روزايميل‌هاي ما را با موضوعات متنوع دريافت کنيد..
 براي
عضويت رايگان در گروه روزنه، اينجا رو کليک کنيد..

 

 

 

 

 

 

 
 

 

GroupTeam


Owners

  ALI

 Yousof

Y!ID: RedVolcano_81  Y!ID: YousofShajari 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد

Moderators

FARIBA

30nAp30

Y!ID: Fariba_october  Y!ID: pc30na 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد
 
 
     
__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive