به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب روزنه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, April 18, 2009

.::ROZANEH::. .:|:. ZOOM .:|:. SHOMARE (6)




اگر اين ايميل را به صورت ناقص دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد روي دکمه Printable View در سمت راست و بالاي صفحه کليک کنيد مانند شکل زير

براي رفع دائمي اين مشکل(ناقص ديده شدن صفحه) اينجا را کليک کنيد.
براي عضويت در گروه روزنه و دريافت ايميل‌هاي گروه روزنه به صورت روزانه، اينجا را کليک کنيد. عضويت در گروه روزنه و استفاده از مزاياي آن رايگان مي‌باشد.
اگر از G-Mail براي دريافت ايميل‌ها استفاده مي‌کنيد و قادر به ديدن تصاوير نيستيد روي لينک "Display images below" کليک کنيد.
گروه روزنه، با بيش از 150000(يکصد و پنجاه ‌هزار) عضو و حداقل 70000(هفتاد‌هزار) بازديد در روز يکي از بهترين مکان‌ها براي تبليغات شماست. براي مشاهده تعرفه تبليغات و همچنين سفارش تبليغات اينجا را کليک کنيد.

     
 

 موضوع: 

 تاريخ ارسال:

 

عضويت رايگان در گروه    |    صفحه نخست    |   آرشيو   |  وبلاگ    |    درباره ما    |    تبليغات در روزنه

تبليغات

Advertisements


 

روزنه توسط سرورهاي قدرتمند هاست‌ايران.نت پشتيباني مي‌شود.


 

براي سفارش تبليغات در اين محل اينجا را کليک کنيد

 

 

با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه روزنه:
 

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر و بدون محدوديت به سايتها و ...

9092302260


 

گاهنامه ربل من ، ZOOM ، شماره 6 ، گروه بزرگ اینترنتی روزنه

ارتقای آگاهی ، بهبود زندگی ، شادی و شادمانی

به نام خداوند

و خداوند زوم را آفرید

چطورین؟ ما رو نمیبینین خوشین؟ عید خوش گذشت؟ ما که عید ندیدم ، شما دیدین؟

اولین شماره زوم در سال 1388 خورشیدیی رو تقدیم میکنم

امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیره

باز هم تکرار میکنم که وبلاگ اختصاصی زوم رو راه اندازی کردم و تمام مطالب این شماره و شماره های قبلی را در این وبلاگ میتونید بیابید

برای ورود به وبلاگ میتوانید از آدرس http://zoom-rozaneh.blogfa.com استفاده کنید

همچنین دوستانی که تمایل به قرار گرفتن مطالب خود در زوم هستند میتوانند از طریق vahid_rebel@yahoo.com مطالب خود را ارسال کنند و ذکر کنند که این مطلب برای زوم ارسال شده است تا با اسم خودشون قرار بدم

نکته مهم : اگر در SPAM این ایمیل اومد کافیست بالای ایمیل روی NO SPAM کلیک کنید تا در Inbox این ایمیل رو ببینید

اگر باز همه عکسها باز نشد به وبلاگ زوم بروید

 

 

سخن اول :

نوشته شده توسط وحید محمدی

vahid_rebel@yahoo.com

www.rebelman.ir

 

 

اولین شانس

مرد جواني در آرزوي ازدواج با دختر کشاورزي بود. به نزد کشاورز رفت تا از او اجازه بگيرد. کشاورز گفت: پسر جان، برو در آن قطعه زمين بايست. من سه گاو نر را يک به يک آزاد ميکنم، اگر توانستي دُم یکی از اين سه گاو رو بگيري، ميتواني با دخترم ازدواج کني.
مرد جوان در مرتع، به انتظار اولين گاو ايستاد. در طويله باز شد و بزرگترين و خشمگين‌ترين گاوي که تا حالا ديده بود به بيرون دويد. فکر کرد گاوهاي بعدي، گزينه بهتري خواهند بود، پس به کناري دويد تا گاو از مرتع بگذرد و از در پشتي خارج شود

 دوباره در طويله باز شد. باورنکردني بود! در تمام عمر چيزي به اين بزرگي و درندگي نديده بود. گاو با سُم به زمين ميکوبيد و خرخر ميکرد. جوان بار دیگر با خود فکر کرد گاو بعدي هر چيزي هم که باشد، از اين بهتر خواهد بود. به سمت حصارها دويد و گذاشت گاو دوم نیز از مرتع عبور کند. براي بار سوم در طويله باز شد. لبخند بر لبان مرد جوان ظاهر شد. اين ضعيف ترين، کوچک ترين و لاغرترين گاوي بود که تو عمرش ديده بود. اين گاو، براي مرد جوان بود! در حالي که گاو نزديک ميشد، در جاي مناسب قرار گرفت و درست به موقع بر روي گاو پريد. دستش رو دراز کرد... اما گاو دم نداشت..!
زندگي پر از فرصت هاي دست يافتني است. بهره گيري از بعضي فرصت ها ساده است و بعضي مشکل. اما زماني که بهشون اجازه ميديم رد بشن و بگذرن (معمولاً در اميد فرصت هاي بهتر در آينده)، اين موقعيت ها شايد ديگه موجود نباشن. براي همين، هميشه اولين شانس رو بچسب!!!


غم و شادی

در دستانم دو جعبه دارم كه خدا آنها را به من هديه داده است. او به من گفت: غمهايت را در جعبه سياه و شادي هايت را در جعبه طلايي جمع كن. من نيز چنين كردم و غمهايم را در جعبه سياه ريختم و شادي هايم را در جعبه طلايي! با وجود اينكه جعبه طلايي روز به روز سنگين تر مي شد اما از وزن جعبه سياه كاسته مي شد! در جعبه سياه را باز كردم و با تعجب ديدم كه ته آن سوراخ است!!! جعبه را به خدا نشان دادم و گفتم : پس غمهاي من كجا هستند؟! خداوند لبخندي زد و گفت: غمهاي تو اينجا هستند، نزد من!

 از او پرسيدم: خدايا،‌ چرا اين جعبه طلايي و اين جعبه ي سياه سوراخ را به من دادي؟ و خدا فرمود: بنده ي عزيزم، جعبه ي طلايي مال آنست كه قدر شاديهايت را بداني و جعبه سياه، تا غمهايت را رها كني!

 


نیمه پر لیوان

بعضي فکر مي کنند این منصفانه نيست که خدا کنار گل سرخ خار گذاشته است.

بعضي ديگر خدا را ستايش مي کنند که کنار خارها گل سرخ گذاشته.


بنده خدا

در تعطيلات كريسمس، در يك بعد از ظهر سرد زمستاني، پسر شش هفت ساله‌‌اي جلوي ويترين مغازه‌‌اي ايستاده بود. او كفش به پا نداشت و لباس‌هايش پاره پوره بودند. زن جواني از آنجا مي‌گذشت. همين كه چشمش به پسرك افتاد، آرزو و اشتياق را در چشم هاي آبي او خواند. دست كودك را گرفت و داخل مغازه برد و برايش كفش و يك دست لباس گرمكن خريد. 

 آن‌ها بيرون آمدند و زن جوان به پسرك گفت: حالا به خانه برگرد.

انشالله كه تعطيلات شاد و خوبي داشته باشي. پسرك سرش را بالا آورد، نگاهي به او كرد و پرسيد: خانم! شما خدا هستيد؟ زن جوان لبخندي زد و گفت: نه پسرم. من فقط يكي از بندگان او هستم. پسرك گفت: مطمئن بودم با او نسبتي داري.


گل سرخی نثار تو

وقتی کوچک بود و از او سئوال می کردی که "دوست داری بزرگ شدی چه کاره شوی؟" بلافاصله بدون اینکه تردیدی در دل راه بدهد، می گفت "دکتر؟!!"
و وقتی که علتش را سئوال می کردی در حالی که تبسمی بر لب داشت می گفت "دوست دارم آدم هایی که یک پایشان توی این دنیا و پای دیگرشان توی آن دنیاست، آن یکی پایشان را هم بگیرم و بیندازم توی این دنیا تا روی دو پا بایستند و با خوشی زندگی کنند."
او با زبان ساده، هدف و انگیزه خود را از دکتر شدن نجات جان بیماران و حس انسان دوستی و کمک به دردمندان می دانست نه چیز دیگری ... .

اکنون او و خیلی از کسانی که در کوچکی آرزوی دکتر شدن داشتند، بزرگ شده اند و به خاطر محدودیت ها نتوانسته اند دکتر شوند اما هدف خود را گم نکرده اند و امروز با اهداء خون خود گل سرخی نثار بیماران نیازمند به خون می کنند تا به هدف اصلی خود که همانا نجات جان بیماران بود، برسند.
فرستنده: محمد حکم آبادی

حکایتهای خود را به vahid_rebel@yahoo.com با موضوع حکایت برای زوم ارسال کنید
 

حکایتنامه

به دلیل حجم بالای ترافیکی بازدید از حکایتنامه اون در اولین مطلب قرار میگیره


از آنجایی که وحشتناک درخواست مطالب سیاسی نیز شده بود با رعایت تمامی قوانین تخلفات اینترنتی که قبل از عید فکر کنم تنظیم شد مخصوص انتخابات ، و با رعایت تمامی قوانین حاکم بر کشور جمهوری اسلامی ایران به صورتی کاملا سالم آخرین اخبار از انتخابات رو خدمتتون عرضه خواهم کرد

در ضمن خوشحال میشم مطالب و مقالات خود را به صورت تخصصی ونه به صورت آماتور در مورد انتخابات (انتقاد، حمایت، دعوت و ...) برای من ارسال کنید البته زیاد نباشه که بشه توی زوم گذاشتش ،

ایمیل vahid_rebel@Yahoo.com با موضوع Maghale entekhabati baraye zoom

 

تا انتخابات

 

 

استفاده بهینه از یخچال و فریزر

آیا می دانید چه نوع ضایعات رادیو اکتیویته ای در اعماق یخچال ها و فریزرها در سراسر جهان در کمین مصرف کنندگان نشسته است؟ برای جلوگیری از این عارضه می بایست گوشت، میوه، و سبزی های یخ زده و سایر مواد غذایی را به درستی در یخچال و فریزر نگهداری کنید. با نظارت صحیح بر روی مواد غذایی ذخیره شده نه تنها ظرفیت سرمایی دستگاه افزایش پیدا می کند بلکه از فساد مواد غذایی نیز جلوگیری بعمل می آید.

دستورالعمل

1- کلیه مواد غذایی که در یخچال و فریزر قرار داده اید را خارج کنید. در حین تمیز کردن یخچال، غذاهای یخ زده و فاسد شدنی را درون ظرف یخ قرار دهید.

2- موادی که به خاطر نمی آورید چه زمانی خریداری کرده اید و یا تاریخ مصرف آنها گذشته است را دور بیندازید.

3- طبقات مختلف یخچال و فریزر، درب، جا میوه ای، و سایر قسمت ها را با گرم و مواد شوینده تمیز کنید.

4- اگر فریزر شما از مدل های بدون برفک باشد کارتان ساده تر خواهد شد، اما اگر داخل آن یخزدگی ایجاد شده باشد باید آنرا خاموش کرده و یخزدایی کنید. در صورت وجود یخ، دستگاه به میزان انرژی بیشتری برای خنک کردن نیاز پیدا می کند و موتور باید مرتباً کار کند.

5- سینی های هر طبقه را بیرون بیاورید، طبقات را با آب ولرم و مایع شوینده تمیز کرده، خشک نمایید و مجدداً آنرا در جای خود قرار دهید.

6- برچسب های تهیه کنید و روی آن تاریخ خرید کالا، و اطلاعات مورد نیاز دیگر را بنویسید؛ میوه، سبزی، و گوشت را هر کدام جداگانه بسته بندی نمایید.

7- هر چند وقت یکبار وسایل جدید را عقب تر و قدیمی تر ها را جلوی دید قرار دهید تا آنها را زودتر مصرف کنید. مواد فاسد شدنی را در طبقات میانی قرار دهید تا زودتر از آنها استفاده نمایید.

8- موادی که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرند را در قفسه های موجود بر روی در قرار دهید تا هر زمان که همسرتان سر یخچال می رود مجبور نباشد از شما سوال کند: "عزیزم کره کجاست؟!"

9- مواد مشابه را کنار هم بگذارید: چاشنی ها داخل در، نوشیدنی ها نظیر: آب و نوشابه در قفسه های بالایی؛ لبنیات نظیر: ماست، پنیر و در طبقات بعدی و ...

10- گوشت و ماهی و غذاهای دریایی را نیز در منتهاالیه طبقه میانی قرار دهید؛ این قسمت خنکترین بخش یخچال است.

11- موادی را که در فریزر قرار می دهید بسته بندی کنید، مایعات را درون ظرف های در بسته بریزید. ظرف های درباز رطوبت ماده غذایی را در محیط منتشر کرده و آنرا خشک می کنند و سبب می شوند که کمپرسور شدید تر کار کند.

12- هفته ای یکبار مواد غیر ضروری را خارج کنید.. غذاهایی که فکر می کنید قابل مصرف نیستند و یا تاریخ مصرفشان گذشته و فاسد شده اند را دور بریزید و اگر لکه هایی از مواد غذایی درون یخچال به جا مانده بود آنرا با یک دستمال مرطوب تمیز نمایید.

 

مقالات آموزشی:

استفاده بهینه از یخچال و فریزر

 

چه زمانی رابطه دوستانه را متوقف کنیم؟

برای بسیاری از افراد قطع ارتباط دوستانه می تواند به اندازه اتمام یک ارتباط عاشقانه سخت و غم انگیز باشد. به هر حال در این شرایط شما کسی را از دست می دهید که قبلاً با وی اوقات خوشی را سپری می کردید. ممکن است ساعات طولانی را در کنار هم سپری می کردید و در حال حاضر باید تمام آن خاطرات خوب را در گذشته به دست فراموشی بسپارید.

 

وقتی دوستی را از دست می دهید همان نقطه ای که قبلاً به عنوان منبعی برای حمایت عاطفی شما محسوب می شده تبدیل به یک خلاء بزرگ احساسی می شود. اما گاهی اوقات دلایلی وجود دارند که شما را مجبور می کنند تا در روابط خود با دوستانتان مرز و محدوده قائل شوید و قدری ارتباطتان را کم کنید. برخی از این موارد به شرح زیر می باشند؛

اگر دوستتان همیشه کاری انجام می دهد که شما احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید، شاید زمان آن رسیده باشد که دوستی خود را با او قطع کنید. این احتمال وجود دارد که دائماً شما را مسخره کند و هنگامیکه از او سوال می کنید: "چرا یک چنین کاری می کنی؟" به شما پاسخ می دهد که تو جنبه شوخی نداری و زیاد از حد خشک و جدی هستی. اگر دوستتان ارزش ادامه رابطه را داشته باشد زمانیکه می بیند شما از رفتار و طرز برخورد او ناراحت می شوید آن را متوقف می نماید حال چه شوخی کند چه جدی باشد.

شاید دوستتان به شما بگوید که از همسر و فرزندتان خوشش نمی آید و شما را تنهایی به مهمانی و یا مکان های دیگر دعوت کند. این یک بی احترامی مسلم نسبت به شماست؛ چراکه با این کار خود اولاً احساس بدی در شما بوجود می آورد و در ثانی به انتخاب شما توهین کرده به شما می گوید که همسر مناسبی برای خود انتخاب نکرده اید و نتوانسته اید بچه هایتان را به درستی تربیت نمایید.

اگر فکر می کند که شغل فعلی تان اصلاً مناسب نیست باید دنبال کار جدیدی باشید و دائماً در مورد شغل خودش با شما صحبت کرده و از آن تعریف می کند، در حقیقت با این طرز برخورد در حال کوچک کردن شماست و تصمیمات اساسی زندگی تان را زیر سوال می برد. البته اگر شما از کارتان راضی نباشید و خودتان از آن شکایت کنید آنوقت او این حق را پیدا می کند که به شما پیشنهاد کند تا شغل دیگری را برای خود انتخاب کنید. اما اگر شما شغلتان را دوست دارید و او کاری می کند تا از آن متنفر شوید و کاری را انجام دهید که او می خواهد، بنابراین  بهتر است که تا حدی از او فاصله بگیرید.

ممکن است به بقیه دوستانتان حسادت کند و شما را در شرایطی قرار می دهد که مجبور شوید میان او و سایرین یکی را انتخاب کنید. .او از نظر احساسی شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهد و احتمال تشدید اینگونه آزار و اذیت ها در آینده بیشتر خواهد شد.

اگر از شما دزدی کرد آنوقت است که باید حواس خود را جمع کنید، خیلی مراقب باشید و تصمیم درستی اتخاذ نمایید. شاید در نگاه اول قدری دلسوزی به خرج دهید و با خود بگویید شاید به آن نیاز داشته[!] اما دیگر رشته اعتماد شما پاره می شود و هرگز قادر نخواهید بود که مجدداً به او اعتماد کنید.

 

یکی دیگر از رفتارهایی که سبب نقض مقررات ارتباط دوستانه می باشد این است که وقتی دوستتان متوجه رازی در مورد شما می شود آنرا یکمرتبه افشا می کند و از آن بر علیه شما استفاده کرده و ماجرا را با سایرین مطرح نماید. این کار فرقی با دزدی ندارد و در این حالت وی اطلاعات شما را به نوعی دزدیده است.

اگر دوستتان با همسر و یا نامزد شما ارتباط برقرار کند چه؟ ابتدا نباید دوستتان را مقصر بدانید. باید در یک فرصت دیگر همسرتان را امتحان کنید و ببینید که آیا او دو مرتبه این کار را انجام می دهد یا نه. آنوقت اگر او این کار را تکرار نمود می توانید دوستتان را ببخشید و دوباره به او اعتماد کنید.

اگر با او برخورد فیزیکی داشتید و دعوا کردید هم باید در رابطه مرز و محدوده قائل شوید. برخی از افراد هستند که در بزرگسالی هم به جان هم می افتند و دعوا می کنند. اگر به موارد اینچنینی برخورد کردید می توانید یک کلاس مدیریت خشم به آنها معرفی نمایید. اما اگر دوستتان هم اتاقی تان است و به شما توهین میکند، بهتر است جای جدید برای زندگی پیدا کنید. گاهی اوقات حتی دیده شده که کار این افراد به پلیس کشیده شده است.

اصولاً افراد دوست ندارند که به ارتباط دوستانه خود پایان دهند اما گاهی اوقات انجام یک چنین کاری لازم و ضروری است. البته در ابتدا کارهای زیادی برای متوقف ساختن یک چنین مشکلاتی می توان انجام داد. مثلاً می توانید برخورد رو در رو داشته باشید، برایش نامه بنویسید، و یا با او حرف نزنید، و به تلفن هایش جواب ندهید. اگر یکمرتبه ارتباط خود را با او قطع کنید شاید کار درستی نباشد، به هر حال تصمیم نهایی با خودتان است.. به خاطر داشته باشید که خاتمه دادن به ارتباط دوستانه مانند اتمام روابط رمانتیک یک واقعه ناخوشایند محسوب می شود به همین دلیل باید زمان لازم برای فراموش کردن او را به خودتان بدهید. می توانید با افراد جدید ملاقات داشته باشید و دوستان تازه ای پیدا کنید. با تقویت سایر جنبه های زندگی می توانید فضای خالی دوستتان را احساس نکنید. جهان پر است از انسانهای متفاوت و مطمئن باشید که دوست دیگری پیدا خواهید کرد.

برگرفته از مردمان

مقاله:

چه زمانی رابطه دوستانه را متوقف کنیم؟

 

  

 

راز سرزندگي "سندي كروفورد"، مانكن، در نوشيدن دائم شير است.

 

"مگ ريگان"، بازيگر هاليوود، زماني كه در انتظار ضبط فيلم است، شروع به ورزش مي كند: سه بار در هفته مي دود و تمرينات يوگا انجام مي دهد.

                                           

"جنيفر لوپز" خواننده و بازيگر، غذاهاي چرب و خوشمزه دستپخت مادرش را ديگر به كلي فراموش كرده است. او براي صبحانه نان سوخاري و قهوه مي خورد، نهار تنها سبزيجات و براي شام، سالاد سبزيجات با ماهي، جوجه و يا تكه اي گوشت مي خورد. براي دسر نيز ورزش مي كند.

                                      

"جنيفر انيستون" بازيگر، هميشه در رژيم است، او متابوليسم خوبي ندارد كه اين نتيجه خوردن ساندويچ و همبرگر و سيب زميني سرخ كرده در گذشته است. اما در عوض او اكنون اندام مناسبي دارد.

                                           

زماني كه "بروك شيلدس" مي خواهد سريع لاغر شود، از معجون مخصوص خود يعني ميوه و خميرمايه استفاده مي كند.

"ملاني گريفيتس" اكنون چهل ساله است، اما بسياري مي گويند كه الان بهتر از هر زمان ديگري بنظر مي رسد. او هر روز صبح يك استكان توت، يك قاشق غذا خوري سويا، نصف استكان آب سيب و يك استكان يخ مي خورد. و زماني كه لازم است زياد لاغر شود، فقط ميوه مي خورد.

                                         

در سراسر جهان معتقدند كه متخصص اصلي براي حفظ اندام بسيار زيبا "سوفيا لورن" است. او بسيار كم گوشت مي خورد و به مقدار زياد آب مي نوشد. او به چيپس، سيگار و مشروبات الكلي لب نمي زند. پنير، سبزيجات و ميوه، مواد اصلي در رژيم او هستند.

پس مي بينيد كه لاغري و حفظ اندام زيبا نه تنها بسيار ساده و بلكه ارزان نيز هست.
 

 

راز زيبايي ستاره هاي هاليوود

Source: LORD WEB

 

اخراجی ها فروخت به چه قیمتی؟

مقاله نوشته شده توسط سردبیر (وحید محمدی)

 

 

سینما و تلویزیون

Short Cocktail Dresses
مدل
 
Short Cocktail Dresses
مدل
 
Short Cocktail Dresses
مدل
Short Cocktail Dresses
مدل
Short Cocktail Dresses
 
مدل
Short Cocktail Dresses
 
مدل
 
 
Short Cocktail Dresses
 
مدل
 

مدل لباس

Short Cocktail Dresses  

ارسال شده توسط مهسا

2009 Mercedes-Benz SLR McLaren

2009 Mercedes-Benz SLR McLaren

2009 Mercedes-Benz SLR McLaren

2009 Mercedes-Benz SLR McLaren "Desire" by FAB Design

و بالاخره با اصرار زیاد شما مخاطبان عزیز بخش شعر نیز اضافه شد

از همه عزیزان اهل ادبیات دعوت میشود شعرهای سروده خود را با ذکر نام و ایمیل خود برای نمایش عمومی به ایمیل

vahid_rebel@yahoo.com با موضوع شعر برای زوم ارسال نمایند

شعر

این هم زوم شماره 6

امیدوارم لذت کافی رو از این شماره برده باشید ، هر کمبودی که داشت کافیست با ایمیل من تماس بگیرید و چیزهایی که لازم دارید در زوم باشد رو اعلام کنید

باز هم میگم که وبلاگ زوم آرشیو این شماره و شماره های قبلی رو در اختیارتون قرار خواهد داد

با تشکر از حمایت همیشگی شما عزیزان

بدرود تا درودی دیگر

ربل من

http://rebelman.blogfa.com

 

حرف اخر 

'کاری از : وحید محمدی (ربل من)

درباره : http://360.yahoo.com/vahid_rebel

ایمیل : vahid_rebel@Yahoo.com

وبلاگ: http://rebelman.blogfa.com       www.rebelman.ir

 


   

 


 

اين ايميل را براي دوستانتان نيز ارسال کنيد....

اگر اين ايميل را از طرف دوستانتان دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد با عضويت در گروه روزنه هر روزايميل‌هاي ما را با موضوعات متنوع دريافت کنيد..
 براي
عضويت رايگان در گروه روزنه، اينجا رو کليک کنيد..

 

 

 

 

 

 

 
 

 

GroupTeam


Owners

  ALI

 Yousof

Y!ID: RedVolcano_81  Y!ID: YousofShajari 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد

Moderators

FARIBA

30nAp30

Y!ID: Fariba_october  Y!ID: pc30na 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد
 
 
     


__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive