به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب روزنه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, March 4, 2008

.::ROZANEH::. >>Moosighie Asile IRANi<< NO 12

اگر اين ايميل را به صورت ناقص دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد روي دکمه Printable View در سمت راست و بالاي صفحه کليک کنيد مانند شکل زير

براي رفع دائمي اين مشکل(ناقص ديده شدن صفحه) اينجا را کليک کنيد.
براي عضويت در گروه روزنه و دريافت ايميل‌هاي گروه روزنه به صورت روزانه، اينجا را کليک کنيد. عضويت در گروه روزنه و استفاده از مزاياي آن رايگان مي‌باشد.
اگر از G-Mail براي دريافت ايميل‌ها استفاده مي‌کنيد و قادر به ديدن تصاوير نيستيد روي لينک "Display images below" کليک کنيد.
گروه روزنه، با بيش از 90000(نود هزار) عضو و حداقل 40000(چهل‌هزار) بازديد در روز يکي از بهترين مکان‌ها براي تبليغات شماست. براي مشاهده تعرفه تبليغات و همچنين سفارش تبليغات اينجا را کليک کنيد.

     
 

 موضوع: 

 تاريخ ارسال:

 

عضويت رايگان در گروه    |    صفحه نخست    |   آرشيو   |  وبلاگ    |    درباره ما    |    تبليغات در روزنه

 

روزنه توسط سرورهاي قدرتمند هاست‌ايران.نت پشتيباني مي‌شود.

 


با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه روزنه:
 

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر و بدون محدوديت به سايتها و ...

9092302260


 

آرام جان
مجله ي موسيقي ايراني (شماره ي دوازدهم)
گروه روزنه

******************************
کار جنون ما به تماشا کشيده است
يعني تو هم بيا که تماشاي ما کني
********************************

********************************
از اين شماره به بعد مي توانيد قطعاتي را که براي دانلود ميگذارم به طور مستقيم و تنها با يک کليک دريافت کنيد.
فقط قطعه ي تصويري اول رو توي همون سايت قبلي ميگذارم تا اگه نظري داشتيد همونجا بنويسيد. 
************************

قطعه ي دست افشان براي ارکستر سمفونيک و سنتور

اين قطعه ي شور انگيز توسط يک ارکستر سمفونيک خارجي و با همراهي نوازندگان سنتور و تنبک ايراني اجرا شده است

Download

قطعه ي فوق را بايد با برنامه ي flv player و يا real player اجرا کنيد

******************************

 

سالمرگ "بنان" در آستانه بهار

خبرگزاري فارس:  8 اسفندماه مصادف با بيست ‌و يكمين سال درگذشت "غلام‌حسين بنان" خواننده بنام ايران است.

به گزارش خبرگزاري فارس، "غلامحسين بنان"در سال 1290 در تهران متولد شد.پدرش كريم خان بنان الدوله نوري و مادرش دختر شاهزاده محمد تقي ميرزا ركني(ركن الدوله) برادر ناصرالدين شاه يا پسر محمد شاه قاجار بود. مادرش پيانو را بسيار خوب مي نواخت و پدرش كريم خان بنان الدوله، فرزند ميرزا الله مستوفي از صدايي خوش بر خوردار بود.او در نوجواني به مكتب "مرتضي ني‌داوود"نوازنده تار راه يافت. وي آواز را بعدها نزد "ضياء الذاكرين" و "ناصر صيف" به روش آموزش سينه به سينه ادامه داد .
سال‌ها بعد به دعوت "روح ا... خالقي" نزد "صب"رفت تا به جمع خوانندگان مكتب "وزيري" بپيوندد.
كم كم آوازهاي "بنان"در راديو شهرت زيادي بين مردم كسب كرد و هنرمندان بزرگ راديو كه بيشتر از شاگردان "صب"بودند با ساخت قطعاتي،همكاري خود را با او آغاز مي‌كردند.
همچنين هنرمندان بزرگي مانند "جليل شهناز" و "حسن كسايي" در جواب آواز با او همكاري مي‌كردند.
بسياري از آوازهاي بنان را پيانو و ويلن همراهي مي‌كردند.وقتي بنان به ميانسالي رسيده بود خوانندگان زيادي وارد راديو شده بودند كه از نظر ظرافت و دقت در شكل ارائه موسيقي و كلام گاهي با او برابري مي‌كردند كه در ميان خوانندگان مرد مي‌توان به "حسين قوامي" و"محمدرضا شجريان"كه خود بهره گرفته از "بنان" بودند، اشاره كرد.


"بنان" در سال 1336 در يك سانحه رانندگي چشم راست خود را از دست داد كه اين اتفاق تاثير شديدي در روحيه او گذاشت به طوري كه پس از اين ماجرا دچار افسردگي شد ولي همچنان به كار خود ادامه مي‌داد. دوره حيات اين خواننده مصادف با آخرين سال‌هاي زندگي خوانندگان كهنسال قاجار تا خوانندگان پس از انقلاب بود كه در راس آنها شجريان قرار داشت.
وي سرانجام در 8 اسفند 1364 به علت ناراحتي دستگاه گوارش در بيمارستان ايران مهر درگذشت.
پس از مرگ او "پري بنان" همسرش به احترام ساعت‌هاي خانه "بنان"را متوقف كرد.
مهارت شگفت‌انگيز بنان در تلفيق شعر و آواز و استادي او در اجراي ظرايف آواز ايراني از او چهره‌اي ماندگار در موسيقي اصيل ايراني ساخته‌ است.

 

گوشه ي ديلمان و تصنيف کاروان را بشنويد:

Download

قطعه ي فوق يکي از کم نظيرترين آثار استاد بنان است که با همکاري بزرگاني چون مرتضي محجوبي و روح الله خالقي تنظيم يافته است

چنان در قيد مهرت پايبندم

که گويي آهوي سر در کمندم

گهي بر درد بي درمان بگريم

گهي بر حال بي سامان بخندم

نه مجنونم که دل بردارم از دوست

مده گر عاقلي بيهوده پندم

مجموعه ي آخر از تصانيف قديمي پخش شده در راديو ايران:

Ka'beye Delhaa (Elaahe)

Shekasteh (Golpa)

Leylaa Khanom (Simaa Binaa)

Morghe Shabaahang (Mahmoodi Khansaari)

Afsaneh Magoo (Raamesh)

 Lakoo Daneh (Masoudi)


*******************************

همانطور که حتما مي دونيد ما در گروه روزنه افتخار همراهي با بيدلي عزيز را داريم که از طبعي روان و ذوقي سرشار برخوردارند.

*******************************

در اين قسمت ابياتي از عميدرضا مشايخي بخوانيد:

عاشق

بيچاره دلم چه زود عاشق شده بود

از سرزنشش چه سود؟عاشق شده بود

او از پي آتش اينچنين بود و دريغ؛

آتش كه نه، او به دود عاشق شده بود

اسفند86


استاد محمد رضا لطفي :اگراز فرهنگ و هنر غافل شويم بازنده‌ايم

استاد موسيقي ايران گفت : نبايد از فرهنگ و هنر غافل شد و چنانچه از اين مهم باز بمانيم، بازنده‌ايم محمد رضا لطفي استاد چيره دست ساز دو تار و سه تار ايران روز چهارشنبه در مراسم تجليل از وي در شوراي شهر گرگان افزود : ملت ايران با فرهنگ و هنر و اعتقاد ديني خود توانستند در برابر بسياري از دشمنان خود ايستادگي و مقاومت كنند به گفته وي، فرهنگ شامل تفكرات، آئين‌ها و مجموعه بزرگي است كه در برگيرنده تمامي عادات و ارتباط زندگي ما با يكديگر است و بايد از ميراث گرانبهاي فرهنگ و ادب و هنر در جامعه پاسداري كرد وي معتقد است: به وسيله هنر، عطوفت ،برخورد مهرآميز و محبت در انسان‌ها افزايش يافته و ناهنجاري‌ها كاهش مي‌يابد لطفي با بيان اينكه در عرصه فرهنگ، كار برنامه ريزي سخت تر از اقتصاد است به رشته هنري خود، موسيقي اشاره كرده و ادامه مي‌دهد: موسيقي جزو هنرهاي دروني انسان بوده و نقش ويژه‌اي در برابر ساير هنرها دارد وي با اشاره به نقش هنر موسيقي در جهان تصريح مي‌كند: اگر مي‌خواهيم در جهان حضوري فعال داشته باشيم بايد با همه امكانات خود در اين عرصه وارد شويم و همه اين امكانات تنها اقتصاد نيست، بلكه بايد به همراه آن فرهنگ و هنر نيز به حركت درآيد وي يادآور مي‌شود: خوشبختانه دولت نهم هم با افزايش بودجه‌هاي فرهنگي، درصدد است تحول بيشتري در اين بخش به وجود آورد استاد موسيقي ايران در ادامه يادآور مي‌شود: اين كه فكر كنيم برخي كشورهاي اروپايي تنها تكنولوژي خود را وارد كشور مي‌كنند اشتباه محض است چرا كه اين‌ها در اصل فرهنگ خود را وارد كشور مي‌كنند و هنر و فرهنگ هر گاه وارد كشوري شد با خودش علائق فرهنگي عميقي را در كشورها وارد مي‌كند وي با بيان اينكه بايد تلاش كنيم تااز طريق موسيقي، ادبيات خودمان ر ا در جهان ارائه كنيم خاطرنشان مي‌كند: ايران هميشه در طول تاريخ در زمينه‌هاي مختلف از جمله شعر و موسيقي در جهان شهره بوده و ‪ ۷۰درصد گوشه‌هاي موسيقي كه در كشورهاي خاورميانه و عربي استفاده مي‌شود، فارسي است و بايد امروز هم نقش فرهنگي قوي در جهان داشته باشيم استاد لطفي در ادامه با اشاره به برخي مشكلات سر راه موسيقي در كشور مي افزايد نگرفته و مراكزي براي خود ندارند تا به صورت ارگانيك با دولت، و ساير قوا در ارتباط تنگاتنگ باشند تا بتوانند تاثير مستقيم بر روند كار موسيقي در كشور گذاشته و از منافع صنفي هم دفاع كنند وي همچنين با اشاره به زادگاهش گرگان ادامه مي‌دهد: علائق باطني و روحي و خاطرات خوب من متعلق به اين شهر است و عشق بالايي به اين شهر دارم و علاقه مندم در اين شهر زندگي كنم وي با بيان اينكه ويژگي‌ها و بافت معماري و سنتي گرگان از جمله" معماري، ادبيات، موسيقي و هنرهاي ديگر" اين شهر را جزو سه شهر برتر كشور قرار داده تصريح مي‌كند به گفته وي، در شهر گرگان مي‌توان با كمك شوراي شهر، ارشاد، استانداري و ساير نهادها كه به پيشرفت اين خطه علاقه مند هستند، مركز ويژه‌اي براي گسترش هنر ايجاد كرد كه با اين كار مي‌توان به گسترش رشد فرهنگي و اقتصادي و توريسم در منطقه كمك كرد
دوست دارم تا اين شهر تاريخي با اين قابليت‌ها به مركز مهم فرهنگي هنري تبديل شود

استاد محمدرضا لطفي، موسيقيدان برجسته گرگاني به دعوت رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و زيست شهري شوراي اسلامي شهر گرگان در سالن اجتماعات شوراي شهر زادگاهش حضور يافت تا در ميان دوستداران و علاقه‌مندانش سخن بگويد ورود به دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران و آموزش رديف ميرزا عبداله با نور علي خان برومند سرآغاز نويني براي حضور بيشتر در درياي پر معني موسيقي قديم ايران بود او رديف آوازي و تصنيف قديمي را نزد عبداله دوامي و سه تار را نزد "سعيد هرمزي‪ ۱۳۵۳با همكاري با راديو ايران و گروه موسيقي دانشگاه تهران مشغول شد و طي اين مدت گروه "شيدا" را پايه‌گذاري كرد كه حاصل آن بازسازي آثار شيدا، عارف، درويش خان، ركن‌الدين مختاري" بود استاد لطفي، پس از پيروزي انقلاب اسلامي به مدت يك سال و نيم سرپرستي دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران را عهده دار بود و در همين سالها به اتفاق حسين عليزاده و ساير هنرمندان گروه شيدا و عارف به تاسيس كانون فرهنگي هنري "چاوش" همت گماشت
 


.

احتمالا تاکنون نشنيده ايد، با عنوان تصانيف عاشقانه، دانلود کنيد:

01 Track 1

02 Track 2

03 Track 3

04 Track 4

05 Track 5

در اينجا بايد تشکر ويژه اي داشته باشم از دوست عزيز خانم سميه خدابخشي که براي تبديل اين قطعات و رساندن آن ها به دست اين حقير متحمل زحمات بسياري شدند.

**************************

و همچنين در آخر از همکاري دوستان عزيزم فريبا و علي که مخصوصا در ويرايش اين مجله کمک بسياري کرده اند کمال سپاس و قدرداني را دارم.

از شما دوستان عزيز هم تقاضا دارم که در صورتي که فکر مي کنيد نکته اي وجود دارد که بايد به بنده متذکر شويد، درنگ نکنيد.

***************************

اين هم گلي بود جاويدان از گلزار بي همتاي ادب ايران

 گلي که هرگز نميرد

هميشه شاد و هميشه خوش باشيد

حق نگه دار شما


امين


 

اين ايميل را براي دوستانتان نيز ارسال کنيد....

اگر اين ايميل را از طرف دوستانتان دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد با عضويت در گروه روزنه هر روزايميل‌هاي ما را با موضوعات متنوع دريافت کنيد..
 براي
عضويت رايگان در گروه روزنه، اينجا رو کليک کنيد..

 

 

 

 

 

 

 
 

 

GroupTeam


Owners

  ALI

 Yousof

Y!ID: RedVolcano_81  Y!ID: YousofShajari 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد

Moderators

FARIBA

30nAp30

Y!ID: Fariba_october  Y!ID: pc30na 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد
 
 
     
__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive