به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب روزنه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Thursday, November 20, 2008

.::ROZANEH::. Mavaredi ke khanoomha va aghayoon bayad bedoonand... P20


اگر اين ايميل را به صورت ناقص دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد روي دکمه Printable View در سمت راست و بالاي صفحه کليک کنيد مانند شکل زير

براي رفع دائمي اين مشکل(ناقص ديده شدن صفحه) اينجا را کليک کنيد.
براي عضويت در گروه روزنه و دريافت ايميل‌هاي گروه روزنه به صورت روزانه، ا;ينجا را کليک کنيد. عضويت در گروه روزنه و استفاده از مزاياي آن رايگان مي‌باشد.
اگر از G-Mail براي دريافت ايميل‌ها استفاده مي‌کنيد و قادر به ديدن تصاوير نيستيد روي لينک "Display images below" کليک کنيد.
گروه روزنه، با بيش از 100000(يکصد هزار) عضو و حداقل 50000(پنجاه‌هزار) بازديد در روز يکي از بهترين مکان‌ها براي تبليغات شماست. براي مشاهده تعرفه تبليغات و همچنين سفارش تبليغات اينجا را کليک کنيد.

     
 

 موضوع: 

 تاريخ ارسال:

 

عضويت رايگان در گروه    |    صفحه نخست    |   آرشيو   |  وبلاگ    |    درباره ما    |    تبليغات در روزنه

تبليغات

Advertisements


 

روزنه توسط سرورهاي قدرتمند هاست‌ايران.نت پشتيباني مي‌شود.


 

براي سفارش تبليغات در اين محل اينجا را کليک کنيد

 

 

با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه روزنه:
 

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر و بدون محدوديت به سايتها و ...

9092302260


 

يك سلام گرم و مهربون بلطافت برگهاي نم دار و خزان زده ي معطر به بوي خوش پائيزي به همه دوستان خوب و نازنين روزنه اي خودم تقديم ميكنم ، با اميد به اينكه پذيرا باشيد...

آره ، پس چي فكر كردين !! منم بلدم اينجوري حال و احوال كنم... اينجورياس !!!

ولي قبول كنين كه اين سلام ، چون عطر پائيزي داشت بجاي  اون صد و يكصد هزاااااااااااااااااااااااااار سلام هميشگيم ارزش داره ، اينطور نيس !؟

راستشو بخاين دلم براي همتون خيلي تنگ شده بود... جدي ميگم... اينروزا وحشتناك شلوغم... الان كه برميگردم و به اين يك ماه گذشته نگاه ميكنم ، خودمم باورم نميشه تونسته باشم از پس اينهمه كار براومده باشم... يك خبر جديد هم براتون دارم كه به همين شلوغ پولوغيا مربوطه.... يهويي نميگم كه خيلي ذوق زده نشين... مقدمش اينه كه خوشبختانه يا متاسفانه شركتمون همزمان چند تا پروژه از صدا و سيما و مركز راديئي و دانشگاه برنده شده و عواقبش گريبانگير ما شده ! باورتون ميشه ؟ درس و امتحان و پروژه هاي درسيم تو اين ترم با امدادهاي غيبي داره پاس ميشه (خدارو صد هزار مرتبه شكر....) البته از اونجائيكه مطمئنم اساتيد محترم و همكلاسيام عضو روزنه نيستن اينقد راحت اعتراف ميكنما !!! از شوخي گذشته حجم كارام اونقدر سنگين شده كه از جهت تايم در خيلي از امور عادي و روزمرم كم آوردم.... عليرغم توصيه نزديكان و دوستان گلم كه ميگن كارتو كمتر كن ،  نامرديه اعتراف نكنم كه از جهت روحي خودمم به اين خلسه نياز داشتم و خداي مهربونمو شاكرم كه سالمترينش رو پيش روم قرار داده... آخه مدتهاس حس ميكنم نياز دارم كه يه كوچولو بزرگ بشم ، تو خيلي موارد تجديد نظر كنم ، كمي ديدگاهم رو تغيير بدم ، .... همه ي اينا هم مستلزم يك خلسه ي موقت بود ... حالا چرا ؟!

چون... (نميگم ديگه !)...

گفتنش سخته ، اما خلاصه ترين توضيحش اينه كه متاسفانه در خيلي از زيبائيها و محبتها دارم به خط اشباء ميرسم ! و اين خيلي بد و خطرناكه (حد اقل واسه من !) بايد ظرفيتم رو تقويت كنم تا پذيراي همه لطافتها و زيبائيهائي كه هميشه در آرزوش بودم ، باشم... و بهترين فرصت براي تنهائي فكري احساسي ، همين حجم كار بالاست... تنهائي احساسي در ترافيك فيزيكي... تصورش هم زيباست... و اما كلام آخر... از عوارض اين تغييرات همين خبر خوبيه كه ميخاستم بهتون بدم.... اين مقاله بيستم از سري مقالات چيستاست كه تو روزنه منتشر شده و جدا اعتراف ميكنم هميشه استقبال گرمتون به همراه نظرات و انتقاداتتون مافوق تصورم بوده و هست... تصميم داشتم اين مقالمو بگم بيستمين و آخرين ... اما اينو ميدونم كه خودم نميتونم دوري تونو تحمل كنم... به همين دليل يك مرخصيه نه بلند مدت، نه كوتاه مدت، ميشه گفت ميان مدت ازتون درخواست ميكنم... نه اينكه نباشما ! نه !! هستم ، ولي كمتر... ميخام اگه بشه تو اين بخش كم گوي و گزيده گوي بشم... آره بابا جان ، خودمم ميدونم ، سخته ، اما تلاشم رو ميكنم...

تشكر و خداحافظي رو ميذارم براي انتهاي مقاله  مواردي كه خانمها و آقايون بايد بدونند... پارت 20

 و اما بريم سراغ موضوع اين هفته...

تا اونجايي که يادمه بارها و بارها اين سوال بين شما دوستان و حتي دوستان حضوري و نزديکان خودم مطرح بوده و هست که در روابط زناشوئي داشتن حس شوخ طبعي در دو جنس زن و مرد لازم هست يا نه !؟ اصلا يعني چي !؟ اين حس رو کيا دارن و از کجا ميارن و کجا بدرد ميخوره و صد تا سوال ديگه که اين اواخر يه معضل شده بود واسه خودم ، تا اينکه تو سايت مردمان يک موضوع مرتبط پيدا کردم که جالب بود و منم تصميم گرفتم چکيده اي از اونارو براتون تشريح کنم...

قبل از هر چيزي اينو بگم که داشتن روحيه شوخ طبعي به منزله نداشتن حس رمانتيک نيست !!! خيلي وقتا آدما احساسات واقعي قلبيشونو پشت همين نقاب شوخي و خنده پنهون ميکنن تا به موقش... تازه اين احساسات که به موقع به جوشش درمياد تاثيرش در طرف مقابل صد چندان جذابتر از اون تيپ زوجينيه که گفتن کلمات احساسي ،براشون بصورت امر روزمره در اومده... متوجه منظورم ميشين !؟

تا حالا دقت کردين !؟ اگه از خانوم ها و آقايون سوال کنين که چه خصوصيتي رو در همسرش بيش از هر چيز براش جالب و جذابه، اکثر مواقع هر دو جنسيت، شوخ طبعي رو در ابتداي ليستشون قرار ميدن !! جدا چرا ؟!

جالب اينجاس که بدونين هم خانوم ها و هم آقايون هر دو به يک اندازه به دنبال دستيابي حس شوخ طبعي تو شريک زندگي خودشونن... کاملاً طبيعيه که هر آدمي به دنبال همسري باشه : خوش مشرب، جذاب و با نمک و اجتماعي...

همونطور که ميدونين اين روزا شوخ طبعي به شکل مقوله اي دراومده که در بين عامه ي مردم رواج زيادي پيدا کرده. البته اختلافاتي در مورد مفهوم و کاربرد حس شوخ طبعي بين خانم ها و آقايون وجود داره. به اين معنا که خانوما علاقه دارن با مردي ازوداج کنن که با مزه باشه، و براش جک هاي خنده دار تعريف کنه؛ اين در حاليه که آقايون تمايل دارن با خانومايي ازدواج کنن که به جک هاي مضحک و مسخره شون بخنده !!

اما بنا به نتايج يه سري تحقيقات روانشناسي ميشه گفت تعريف خانوم ها و آقايون از حس شوخ طبعي به يک معنا نيست! توي همين تحقيقات مشخص شده که خانم ها بيشتر دنبال مردي اند که "توليد کننده" ي شوخي باشه نه مقلد!! و آقايون بيشتر به خانومايي گرايش دارن که با روي باز از شوخيهاي با مزه و بيمزه و اصلي يا تکراري اونا "استقبال" کنن !!

بزرگي از روانشناسان و محققان تو همين زمينه معتقده که اين نوع تقسيم مفهومي شوخي، در بين جنسيت ها کاملاً قابل درک و پيش بينيه... آخه خانوما انتخابگر تر از آقايون هستن و به اين دليل که اونا مردهاي شوخ طبع رو ترجيح مي دن، آقايون خود به خود ترغيب شده و   آموزش مي بينن که حس شوخ طبعيشونو زنده نگه داشته و خودشون رو با مزه جلوه بدن تا به اين ترتيب هم بروي خانوما تاثير گذار واقع بشن و هم مرداي ديگه رو از ميدون به در کنن!!

پروفسور جان موريل که مدت 25 ساله بروي شوخ طبعي مطالعه و تحقيق مي کنه، معتقده : "آقايون خيلي راحت با گذاشتن القاب و نام هاي مستعار بروي مردهاي ديگه اونا رو دست انداخته و به آنها طعنه مي زنن." اين در حاليه که خانوما چنين کاري رو انجام نمي دن و کمتر اتفاق مي افته خانوما رو ببينين که براي همديگه جک بسازن يا شوخي هايي کنن که به شخصيت طرف مقابل توهين شده باشه (بايد اضافه کنم اينجا به اون داستان حسود بازيهاي زنانه و برخي خاله زنک بازيا کاري نداريم)

و اما اصل موضوع !! (قابل توجه آقايون!) آقايون اغلب از شوخي استفاده مي کنن تا به نوعي با هم جنس هاي خود رقابت کرده و حس برتري خودشونو به اونا بقبولونن. اين در حاليه که خانوما از شوخي و خنده صرفاً به عنوان عاملي براي عميق تر شدن پيوندهاي عاطفي استفاده مي کنن !! (طفلي خانوما ! نازي...) آقايون زمانيکه در کنار يک خانم هستند با دوستان پسر خود شروع مي کنند به شوخي و خنده. تطميع حس شوخ طبعي براي آقايون اونقدر مهمه که يک لبخند از طرف جنس مونث به عنوان تثبيت کننده ي علاقه ي جنسي در ذهن اونهاست.

زمانيکه يک خانم و آقاي غريبه به هم مي رسن و شروع مي کنن به يک گفتگوي عادي، ميزان خنده هاي خانوم در طول بحث به عنوان عاملي محسوب مي شه که ميزان علاقه ي اونو به طرف مقابل تعيين مي کنه ! و نشون مي ده تا چه حد جذب آقا شده. و بدتر از همه چبه !؟ همين ميزان خنده هاي خانمه که آقا بر اساس اون تصميم مي گيره که دفعه ي آينده باز هم اونو ملاقات کنه يا خير (اميدوارم موضوع قابل درک باشه و با سبکسري و سرخوشي اشتباه گرفته نشه) بالعکس، از طرف ديگه ميزان خنده هاي آقا هيچ ارتباطي به ميزان علاقه ي اون به خانم نداره !!

شوخي به احتمال زياد بخاطر انتخاب جنسي صورت مي پذيره، چراکه در روابط رمانتيک خنده و شوخي بسيار مطلوب جلوه مي کنه. شايد خانوما به حس شوخ طبعي دوستانشون بي اهميت باشن، چه دختر و چه پسر، اما تمايل دارند که همسرشون از اين حس برخوردار باشه !!! (يکي از نکات ظريف تفاوت دوستي و ازدواج)  

و اما خانمي که حس شوخ طبعي آقا رو به مسخره مي گيره... اين کارش براي آقا مايوس کننده و دلسرد کننده به حساب مياد. (همون داستان ريختن آب روي آتيش) چراکه بسياري از آقايون در اين حالت احساس تهديد زيادي رو از طرف مقابل دريافت مي کنن. همچنين آقايون خانومايي که بيش از اندازه شوخي مي کنن رو هم به عنوان تهديد براي خود محسوب مي کنن،واضحتر اينکه اين احتمال رو مي دن روزي خودشون هدف زبان تيز و تند خانوم خانوما قرار بگيرن !!

از اونجايي که آدم شوخ دسته اول بودن هوش و خلاقيت خاصي ميطلبه، مرداي مضحک و با مزه خيلي جذاب هستن چرا که بايد داراي خلاقيت بسيار بالايي باشن، اونا حتي قابليت ديدن اشياء موجود درون يک جعبه بسته رو هم دارن. متاسفانه يا خوشبختانه اونا همچنين داراي "ديد مضاعف" هستن. يعني توانايي درک نقطه نظرات متفاوت طرف مقابل رو هم دارن. و عامل مهم : هر دوي اين خصيصه هاي اخلاقي مورد پذيرش خانوماست...

البته براي شوخ طبعي حد و اندازه خاصي قائل مي شن... در حقيقت اينطور هم نيست که آقايون بگن ما به هيچ وجه دلمون نمي خواد همسرمون شوخي کنه... نه ! از اين گذشته مردايي که اين حس رو مي ستايند، اغلب نسبت به ساير مردها مطمئن تر، بالغ تر، و آگاه ترند. اونا ارزش و اعتبار بالايي به همسرشون مي دن و از اين بابت هيچ ترس و تهديدي رو متوجه خودشون نمي بينن.

البته خانومايي که به دنبال مردهايي هستن که موافق حس شوخ طبعي اونها بوده و ازآن استقبال بکنه، داراي عزت نفس بالاتري هستن و براي شخصيت خود ارزش بالاتري قائلند.

توي مقاله اورژينال همين مطلب آورده شده بود که اکثريت قريب به اتفاق پژوهشگران خانواده و ازدواج نيز موافق آراء فوق الذکر هستند...

حتي اگر زوجين در مورد چيزي که عامل خنده است با هم موافق نباشند به نظر من جنبه سرزنده، شوخ، و فکاهي مغز قابل تقديره ، اينطور نيست !؟

جان گاتمن، يکي از موسسين موسسه ازدواج و خانواده در سياتل و کارشناس روابط زناشويي، به اين نتيجه رسيده : زمانيکه شوخي و خنده به عنوان عامل از بين برنده ي تنش ها و تعارض ها به کار برده مي شه، زندگي ها دوام بيشتري پيدا مي کنن. مطالعات در جوامع ديگه هم حاکي از اين مطلبه، افرادي که با همسر خود خنده و شوخي مي کنن و روزانه موجبات خنده و شادي همديگر رو فراهم مي يارن، زندگي خيلي خوشحال تري رو دنبال خواهن کرد.

پس دست به دست همديگه بسوي دنياي شاد و بامزه شوخ طبعي... موافقين !؟

و اما نوبت به خداحافظي رسيد و يبار ديگه مثل 19 مرتبه گذشته دلم گرفت...  از الان دلم براي همتون تنگ ميشه... از اين دير و زود و بي برنامه گيهاي اخيرم يک بار ديگه رسما پوزش ميخام .... دلم ميخاد بدونين که تک تکتون برام محترم و عزيز بودين و هستين ، و سهل انگاريها صرفا بدليل ضعف و امکانات و از اين چيزاس که اکثرا هم عمدي نبوده و نيست...

قبل از رفتن از همه گلهايي که تا امروز منو به هر شکلي با ايميلهاي پربارشون همراهي کردن بطور ويژه تشکر ميکنم و آرزو ميکنم بتونم هميشه در کنارتون بمونم...

 التماس دعا...

اگه مثل سري آخر علي آقا (مدير خان روزنه که خيلي سرش شلوغه و حواس پرت شده) يادش نره ميتونين آرشيو مقالات رو با کليک بروي اينجا داشته باشين...

قبل از باي باي خيلي حرفا بود که ميخاستم بگم ، اما الان نميتونم ! چرا ؟!!

با آرزوي شادي ، پيروزي و خوشبختي همه دوستاي خوبم

با سپاس

چيستا

خدا نگهدار

 

 


 

اين ايميل را براي دوستانتان نيز ارسال کنيد....

اگر اين ايميل را از طرف دوستانتان دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد با عضويت در گروه روزنه هر روزايميل‌هاي ما را با موضوعات متنوع دريافت کنيد..
 براي
عضويت رايگان در گروه روزنه، اينجا رو کليک کنيد..

 

 

 

 

 

 

 
 

 

GroupTeam


Owners

  ALI

 Yousof

Y!ID: RedVolcano_81  Y!ID: YousofShajari 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد

Moderators

FARIBA

30nAp30

Y!ID: Fariba_october  Y!ID: pc30na 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد
 
 
     
__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive