به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب روزنه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, January 4, 2010

.::ROZANEH::. Tasavire Bartare Fazaie 2009 >> Photos <<




اگر اين ايميل را به صورت ناقص دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد روي دکمه Printable View در سمت راست و بالاي صفحه کليک کنيد مانند شکل زير

براي رفع دائمي اين مشکل(ناقص ديده شدن صفحه) اينجا را کليک کنيد.
براي عضويت در گروه روزنه و دريافت ايميل‌هاي گروه روزنه به صورت روزانه، اينجا را کليک کنيد. عضويت در گروه روزنه و استفاده از مزاياي آن رايگان مي‌باشد.
اگر از G-Mail براي دريافت ايميل‌ها استفاده مي‌کنيد و قادر به ديدن تصاوير نيستيد روي لينک "Display images below" کليک کنيد.
گروه روزنه، با بيش از 150000(يکصد و پنجاه ‌هزار) عضو و حداقل 70000(هفتاد‌هزار) بازديد در روز يکي از بهترين مکان‌ها براي تبليغات شماست. براي مشاهده تعرفه تبليغات و همچنين سفارش تبليغات اينجا را کليک کنيد.

     
 

 موضوع: 

 تاريخ ارسال:

 

عضويت رايگان در گروه    |    صفحه نخست    |   آرشيو   |  وبلاگ    |    درباره ما    |    تبليغات در روزنه

تبليغات

Advertisements


 

روزنه توسط سرورهاي قدرتمند هاست‌ايران.نت پشتيباني مي‌شود.


 

براي سفارش تبليغات در اين محل اينجا را کليک کنيد

 

 

با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه روزنه:
 

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر و بدون محدوديت به سايتها و ...

9092302260


 


تصاوير برتر فضايي 2009 !


نشنال جئوگرافيك مجموعه اي از 10عكس برتر فضايي سال 2009 را انتخاب كرده است. عكس هاي برگزيده فضايي نشنال جئوگرافيك از لحاظ تصويري و موضوعي بسيار متنوع هستند. نگاهي به 10عكس برتر فضايي سال 2009. 6 دي 88 .منبع : نشنال جئوگرافيك. گزارش : بهرام افتخاري.

تصوير بسيار بديع عبور شاتل فضايي آتلانتيس از مقابل قرص خورشيد در ماه مه سال 2009. تيه‌ري لوگو عكاس فضايي موفق شد با كمك يك تلسكوپ مجهز به يك فيلتر خورشيدي مخصوص اين عكس را تهيه كند. شاتل فضايي آتلانتيس در اين ماموريت عازم تعمير تلسكوپ فضايي هابل بود.

تصوير بازتاب ضربه ‌اي بقاياي سوپر نوا (ابرنواختر) RCW86 كه دانشمندان در ماه ژوئن 2009 به كمك تلسكوپ پرتوهاي ايكس چاندرا موفق به گرفتن آن شدند.

منظره فضايي از صحراي بزرگ (سرزمين وحشت). در اين تصوير رسوبات نمك سفيد در روي تپه‌هاي گچي تيره‌رنگ در حوزه تانزروف در جنوب مركزي الجزاير يكي از دور افتاده‌ترين مناطق صحرا مشاهده مي‌شود. خوشه زرد رنگ كه در گوشه بالاي تصوير و در سمت راست ديده مي‌شود «ارق مهجيبات» گروهي از ستاره‌هاي كوچك به شكل تپه‌هاي شني هستند. اين عكس در ماه اكتبر سال 2009 توسط آژانس فضايي اروپايي و به كمك ماهواره پيشرفته مشاهده زمين ژاپني گرفته شده است.

منظره بديع يك شهاب سنگ جمينيد كه آسمان را در هنگام شب بر فراز بيابان موخاوه در كاليفرنيا شكافته است. اين شهاب سنگ در جريان شهاب باران ساليانه در دسامبر 2009 در آسمان ديده شد. شهاب‌سنگ‌هاي جيمينيد از ساير ستاره‌هاي دنباله‌دار بسيار آهسته‌تر حركت مي‌كنند و به خاطر كمان‌هاي طولاني كه در آسمان ايجاد مي‌كنند شهرت دارند.

تصوير بسيار زيباي يك پروانه فضايي. يك ستاره در حال مرگ كه نزديك به انفجار آن است اين پروانه فضايي را ايجاد كرده كه تصوير آن توسط تلسكوپ فضايي هابل در ماه سپتامبر گرفته شد. اين ساختار فضايي كه در فاصله 3800 سال نوري واقع شده در واقع يك ابر گازي شكل است.

تصوير قمر كوچك رئا كه مانند يك مرواريد كوچك در مقابل حلقه‌هاي ساتورن (زحل) ديده مي‌شود. قمر رئا در سال 1672 ميلادي كشف شد و اين تصوير توسط سفينه فضايي كاسيني در ماه نوامبر گرفته شده است.

تصوير جديدي از سحابي R136 . در اين تصوير آويزهاي قرمز رنگ، گازهاي هيدروژن و آويزهاي سبز رنگ گازهاي اكسيژن هستند كه الماس هاي يخ زده آبي رنگ را در برگرفته اند. اين الماس‌ها در واقع بزرگترين ستاره‌هاي شناخته شده‌اي هستند كه برخي از آنها صدها بار بزرگتر از خورشيد منظومه ما است. اين تصوير توسط تلسكوپ فضايي هابل در اواخر ماه دسامبر گرفته شد و آن را به درخت كريسمس فضايي تشبيه كردند.

منظره‌اي بديع و جالب از سطح كره مريخ در بخشي از سياره سرخ كه در آن تپه‌هاي شن روان در مارس ناكتيس لابيرنت مشاهده شده و اين ناحيه از مريخ منطقه‌اي مسطح است كه توسط صخره‌هاي مرتفع، قله‌ها و دره‌ها قطع مي‌شود. اين تصوير توسط سفينه مدارگرد مارس ريكونسنس و توسط دوربين ايريس در ماه اكتبر گرفته شده است.

منظره زيباي ستاره دنباله‌دار سبز رنگ لالين كه در بيست و سوم فوريه سال 2009 توسط يك تلسكوپ زميني و از ميان شاخه‌هاي نوراني درختي در پارك ملي شيناندوا در ايالت ويرجينيا گرفته شده است. در لحظه گرفتن اين تصوير ستاره دنباله‌دار لالين به فاصله 61 ميليون كيلومتري كره زمين كه نزديكترين فاصله آن از كره خاك است رسيده بود.

تصوير لحظه پرتاب راكت ناسا معروف به آريس آي – ايكس در پرتابي آزمايشي از مركز فضايي كندي در ايالت فلوريدا در ماه اكتبر. اندكي پس از پرتاب سرعت اين راكت به بيش از چهار برابر سرعت صوت رسيد.

 

 

 

       

 


 

اين ايميل را براي دوستانتان نيز ارسال کنيد....

اگر اين ايميل را از طرف دوستانتان دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد با عضويت در گروه روزنه هر روزايميل‌هاي ما را با موضوعات متنوع دريافت کنيد..
 براي
عضويت رايگان در گروه روزنه، اينجا رو کليک کنيد..

 

 

 

 

 

 

 
 

 

GroupTeam


Owners

  ALI

 Yousof

Y!ID: RedVolcano_81  Y!ID: YousofShajari 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد

Moderators

FARIBA

30nAp30

Y!ID: Fariba_october  Y!ID: pc30na 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد
 
 
     


__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive