به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب روزنه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, May 16, 2008

.::ROZANEH::. Mavaredi ke khanoomha va aghayoon bayad bedoonand... P7

اگر اين ايميل را به صورت ناقص دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد روي دکمه Printable View در سمت راست و بالاي صفحه کليک کنيد مانند شکل زير

براي رفع دائمي اين مشکل(ناقص ديده شدن صفحه) اينجا را کليک کنيد.
براي عضويت در گروه روزنه و دريافت ايميل‌هاي گروه روزنه به صورت روزانه، اينجا را کليک کنيد. عضويت در گروه روزنه و استفاده از مزاياي آن رايگان مي‌باشد.
اگر از G-Mail براي دريافت ايميل‌ها استفاده مي‌کنيد و قادر به ديدن تصاوير نيستيد روي لينک "Display images below" کليک کنيد.
گروه روزنه، با بيش از 100000(يکصد هزار) عضو و حداقل 50000(پنجاه‌هزار) بازديد در روز يکي از بهترين مکان‌ها براي تبليغات شماست. براي مشاهده تعرفه تبليغات و همچنين سفارش تبليغات اينجا را کليک کنيد.

     
 

 موضوع: 

 تاريخ ارسال:

 

عضويت رايگان در گروه    |    صفحه نخست    |   آرشيو   |  وبلاگ    |    درباره ما    |    تبليغات در روزنه

 

روزنه توسط سرورهاي قدرتمند هاست‌ايران.نت پشتيباني مي‌شود.

 


با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه روزنه:
 

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر و بدون محدوديت به سايتها و ...

9092302260


 

سلاااااااااااااااام و صد سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام به همه دوستاي گل روزنه اي خوبم !

ميدونم که همگي حالتون خوبه و مثل گل با نشاط هستيد   ... مقاله گذشتم با تاخير به دستتون رسيد و دستتون درد نکنه که کلمو از جا کنديد ! بابا ! من سر موقع مقالمو ميدم ولي گاهي پيش مياد که با تاخير به دستتون ميرسه ! در مورد اين تاخير ها من بيگناهم !!!!

خوب حالا قهر نکنيد، يک لبخند بزنيد تا بريم سر موضوع اين هفتمون !

قبلش از همه عزيزاني که باز هم مثل قبل کما بيشتر منو شرمنده محبتاي خودشون قرار دادن صميمانه سپاسگزارم ... از اينکه منو محرم و سنگ صبور خودتون قرار ميدين جاي بسي شادمانيست ... اميدوارم که در حدي باشم که بتونم در جايگاه يک دوست کوچيک در خدمتتون باشم...

راستي يک خبر خوب به دختر خانوما (و از جمله خودم ) ... پيرو مقاله هفته گذشته ،آقا پسرا قول دادن که زود زود بيان خواستگاري دختر خانوما و قول دادن که همسراشونو خوشبخت کنند و صد البته با شرطا و شروطا .... يعني همون آش و همون کاسه ... شوخي کردم، الکي ذوق نکنيد ... بازار همچنان کساده.... پاشين برين همون خمها رو بخريد تا گرون نشده تا مامانا يه ترشي بندازن...


خوب اين هفته داريم يک روند رو بررسي ميکنيم و هر بخشش ممکنه براي يک رده خاص مفيد باشه !

اول اينکه همه ميخوان بدونن که چطوري ميشه که يک همسر يا همون شريک خوب واسه زندگيشون پيدا کنن !؟

بيشتر شما دنبال يک عشق رمانتيک و واقعي هستين ، خيليهاي ديگه هم در اين تصوريد که اون شاهزاده يا پرنسس مورد نظرتونو پيدا کرديد ! ولي هستن کسانيکه در رابطه اي بسر ميرند که ميشه گفت فکر ميکنن هر عشقي بهتر از بي عشق بودنه ! يعني وقت و انرژي و احساس و نشاطشونو جايي هزينه ميکنن که خودشون هم ميدونن در اون رابطه دو نفره آينده اي در کار نيست ! درسته که تنهايي خيلي بده و تلخ و سنگين اما اينو هم بدونيد که در ازاي پايبندي به اين رابطه بي ثمر شما بايد از چيزاي ديگه اي مثل از دست دادن احترام ، اعتماد به نفس و ارزشمندي خودتون و پيرو اون از دست دادن نشاط و خلاقيت و نشاط و انرژي جواني و بيميلي به آينده بترسيد !!!

گاهي تصور ميشه که عشق واقعي اونه که مثل رمانها و تراژديها يا فيلم و کليپهاي موزيکال تو اولين نگاه قلب آدم از جا کنده بشه و ... ولي بدونيد اون عشق دوامش در حد همون دقائقي که تو کليپها ميبينيد !

ببينيد ، قبول دارم مواردي پيش مياد که با ديدن يک شخص از جنس مخالف و بدون هيچ شناخت قبلي يک حس خاص در وجودتون ريشه ميکنه که باعث حذب شما به سمت اون شخص ميشه ! اما ميدونيد که اين حس بنا به تحقيقات علمي عشق ناميده نميشه، بلکه يک کشش جنسي احمقانست ! اين کشش از طريق هورمونهاي خاصي ميتونه اينو تشخيص بده که در بدن شخص مقابل DNA خاصي وجود داره که صرفا جفت مناسب بودن اون شخص رو از جهت تولد نوزاد سالم از لحاظ ژنتيکي بين شما دو نفر رو تائيد ميکنه و بس ! و اين کشش مثل اکثر جانداران از طريق بو و استشمام در اشخاص ايجاد ميشه !! راستشو بخواهيد زمانيکه منم اين موضوع رو فهميدم کلي گيج شدم ! جالبتر اينکه اين کشش صرف دو شخص خاص و انحصاري نيست ، اين حس ميتونه بين يک شخص با صدها نفر ديگه هم به وجود بياد... و کسانيکه به اين کشش نام عشق ميگذارند و بهش پايبند ميمونن،اگر از جهات ديگه نيز نتونن همديگه رو عاشق کنن بايد بدونن که اين حس نماد يک عشق توخالي و کوتاه مدته و به دوامش اميدي نيست!

اما ميدونستيد که عشق حقيقي در ابتدا بدون هيچگونه کشش جنسي احمقانه ايجاد مي شود و جالبتر اينکه حتي بالاترين کشش جنسي هم اگر بدون عشق واقعي باشد، بي فرجام خواهد بود. همونطور که در مقاله اولم به اقسام عشق اشاره کردم اون عشقي پابرجاست که تعادلي صحيح از همه احساسات و عواطف باشه !

براي کاملتر شدن احساس عاشقي ميشه به حس مسئوليت و حمايت دوجانبه هم اشاره کرد که اگر اين حس قوي باشه، شخص تا حدي طرف مقابل رو دوست ميداره ، گاهي عليرغم ميل شديد واقعي و قلبيش از سر راه طرف کنار کشيده و فقط از شادي اون شاد ميشه ! يعني خوشبختي خوشو در خوشبختيه معشوق ميبينه ! بدور از هر گونه خود خواهي !! (که خيلي نادر پيش مياد، چون انسانها فطرتا حب ذات رو به هر چيزي ترجيح ميدن )

در مقوله عشق بين دو شخص هرچه شما دو نفر همديگر را بيشتر بشناسين، حس مسئوليت و حمايت طرف مقابلتان براي شما بيشتر و بيشتر مي شه. در اين صورت، اگر اين احساس دوطرفه باشه، شما دو نفر مي تونين تدريجاً يک عشق بسيار عميق و غني پرورش بدين که بسيار لذت بخش تر و رمانتيک تر از هر کشش جنسي است.

و جا داره اينو هم اضافه کنم ، تضاد با مکمل فرق داره ! بعضيها به اشتباه فکر ميکنن که هرچي تفاوتها بيشتر باشه اون پيوند مستحکمتر خواهد بود،.... خير !

يک ضرب المثل است که مي گه : افراد متضاد همديگر را جذب مي کنند اما با هم ازدواج نمي کنند. متاسفانه خيلي از اين متضادها به اشتباه با هم ازدواج مي کنند و آخرسر مي فهمند که زندگي زناشويي بسيار بدي دارند.  گرچه بعضي از زوج ها به مرور زمان ياد مي گيرند که تفاوت هاي همديگر را تحمل کنند، اما وقتي با کسي زندگي کنيد که علايق، ارزش ها، مشغوليات و سرگرمي هاي مشترکي داشته باشيد و از چيزهاي مشترکي لذت ببريد، زندگي بسيار لذتبخش تر خواهد بود. اينطور نيست !؟

در جامعه شاهد اين هستيم که دو نفر بخاطر وجود بچه، کار يا سرمايه و درآمد يا عادت، حرف مردم و بدتر : از ترس اينکه شايد شخص بهتري رو پيدا نکنن همديگه رو فقط تحمل ميکنن ! اما به نظر من هيچوقت دير نيست !

مطمينا اين حرفم جنجالي خواهد بود و بايد يجورايي منتظر انواع و اقسام نظرات ... باشم ، اما واقعيتيه که زير بار سنتها مدفون شده ! پس گفتنشو ضروري دونستم...

نميگم جدايي ، بلکه اول اون هزار و يک راه نرفته براي شعله ور شدن اون عشق اوليه رو امتحان کنيم... ، در صورت جواب نگرفتن ، بله جدايي بهتر از ادامه س !!! و در اين مورد هم هيچوقت براي شما دير نيست ، موندن با کسي که دوسش نداريد و ميدونيد معشوق واقعي شما نيست شانس حداقل چهار نفر رو براي خوشبختي از بين ميبره ! شما، طرف مقابل و دو نفر ديگه اي در اين گيتي که ميتونن معشوق واقعي شما و يا طرف مقابلتون باشن !

اينم بدونيد که پيگيري يک رابطه پر تنش بر اعضاي خانواده ، دوست و همکار و اطرافيان شما بصورت يک موج انرژي منفي اثر گذاشته و باعث دفع شما از طرف اونها و تنهايي صد چندان شما ميشه !

 

و اما در ادامه لازم بذکرست که داشتن گذشت در برابر بي دقتي، رفتار هاي زشت و خطاها از نشانه هاي يک عشق واقعي است . درسته که همه چيز دوطرفه ش خوبه اما گذشت چيزيه که براي پيش قدم شدن بايد از اون سکوي منم منم پايين اومد و خاضعانه از چيزهايي که باعث عذاب طرفين ميشه چشم پوشي کرد ! در صورتيکه هاله واقعي عاشقي شما رو احاطه کرده باشه اين صبر و گذشت مطمئنا دو طرفه خواهد بود و البته اين نکته رو هم از ياد نبريد که زياده روي در هر چيزي آسيبهاي خودشو در پي داره ، حتي گذشت هم از اين مقوله مستثني نيست ! باشه ؟

 بايد بگم که عشق واقعي دوستي به علاوه کشش جنسي است... اگر شما از گذروندن هر لحظه از زندگي در کنار همسرتون لذت مي برين، پس او بهترين دوست شماست. اين نوع رابطه اعتماد به نفس و عزت نفس شما رو بالا برده ، به شما براي رسيدن به بالاترين درجه کمال کمک مي کنه.. در ازاي اون، شما هم به طرف مقابلتان کمک مي کنيد که به اين چيزها دست پيدا کنه . وقتي هر دو شما عشق واقعي را احساس کنين، بعدش مي تونيد هر کاري رو در کنار هم انجام بدين...

 

حالا در ادامه به يک موضوع جالب ديگه هم ميخوام اشاره کنم ! عاشقي در 34 دقيقه !

الان ميگيد ! ما رو مسخره کرده ! اول ميگه عشقاي آبکي عشق نيست حالا تو 34 دقيقيه چيه ديگه ؟!!

آره ، فقط ميخواستم بگم که بنا به آخرين يافته هاي روانشناسان به اين نتيجه رسيدن که عاشقي طي يک روند خاص پيش ميره که دلائل علمي هم داره و اگر اين مراحل پيوسته باشه تو اين زمان کم هم ... بله ...

ببينيد ، مغز توسط مجموعه اي از مواد شيميايي اثر بخش آدمو در دام عشق گرفتار ميکنه !!

از طريق آزمايشهايي ،روان پژوهان حدس ميزنن که در حدود نود ثانيه الي چهار دقيقه زمان لازمه تا يک شخص درباره عشق کسي تصميم بگيره ! و بر اساس همين تحقيقات اعلام شده که اين عشق ها 55% از طريق زبان عشق (جسماني) 38% از طريق لحن صدا و سرعت سخن گفتن و فقط 8% از طريق گفتگو (موضوع صحبت) عاشق ميشن !!!

براي اين عاشقي هم سه پله در نظر گرفتن : اول که همون نياز جسمي و جنسي و قويترين حس ، در پي اون جذابيت و در نهايت حس تعلق !

در پله اول که انکار ناپذير هم هست حس جنسي پيرو هورمونهاي جنسي استروژن و تستستروژن در اشخاص پديد مياد که لازمه اون هم صرفا تفاوت جنسيت دو شخص کافيه ! يعني يک آقا و يک خانوم !!

در پله دوم فريبي بزرگ به اسم مجذوبيت !!! اين واکنش هم بر اساس سه منتقل کننده عصبي اصلي در شخص بوجود مياد :

آدرنالين، دوپامين و سروتونين ... آدرنالين مراحل نخستين علاقمندي به يک فرد باعث فعال شدن واکنشهاي استرس زا و افزايش سطح آدرنالين و کرتيزول در خون مي شه ، اين فرآيند تاثير فريبنده اي در فرد ايجاد ميکند : همون تپش قلب و تعرق بي دليل و خشک شدن دهان و.... و اما دوپامين ،اين هورمون از طريق رها سازي حس شديدي از لذت باعث تحريک " ميل و رغبت" در شخص ميشه و درصد اين هورمون در افراد تازه ازدواج کرده بيشتر از ديگر افراد مشهوده !! از تاثيرات اين هورمون که بيشباهت به تاثيرات کوکائين هم نيست ميشه به موارد زير اشاره کرد :

افزايش انرژي، کاهش نياز به خواب و غذا،تمرکز حواس و لذتي مطبوع در کوچيکترين جزئيات رابطه...

و در آخر هم سروتونين: اين هورمون يک کار بسيار بزرگ ميکنه ! چي ؟ ! باعث ميشه زياد و بيش از حد به معشوق فکر کنيد ! که جمعا باعث ايجاد مجذوبيت در شما نسبت به شخص مقابل ميشه ! و همونطور که خودتون ميدونيد تاثير اين سه هورمون به علاوه اون پله اول يک تغيير مکانيزم شديد در نوع تفکر در شخص بوجود مياره. مکانيزم تفکر دائمي به معشوق که در سطح هورموني معين با اشخاص وسواس فکري-عملي  برابري ميکنه ! ( شنيديد ميگن عاشقي بد درديه ! مواقعي که تو کاراي روز مره سوتي ميدينا !!)

از تاثيرات ديگه اين سه هورمون اينه که به زبان عاميانه ميگن طرف کر و کور شده ! واقعا چنين چيزي نيست، فقط اينکه بزرگنمايي و اغراق در خوبيها و زيباييها و چشم پوشي و ناديده گرفتن معايب و خطاها که سر و صداي بزرگتر ها رو در مياره...

و حالا بعد از اين دو پله ، ميرسيم به پله آخر : تعلق ! همون ضمانتي که زوجين رو متعهد به بقا  و بچه دار شدن و پرورش اونا ميکنه !

در اين روند هم تصور ميشه دو هورمون اکسيتوسن و واسوپرسين بي تاثير نباشن !

اکسيتوسن هورموني قدرتمنده که توسط زوجين در حين ارگاسم ترشح ميشه ، اين هورمون حس تعلق رو عميقتر کرده باعث ميشه زوجين بعد از رابطه بيش از پيش نسبت به هم احساس نزديکي و صميمت داشته باشن... ( قابل توجه کسانيکه اقدام به اس اس ايکس قبل از ازدواج ميکنن ! مراقب عواقبش هم باشيد !!! )

و در نهايت، هورمون اکسيتوسين  در زمان زايمان ترشح شده و به ايجاد پيوند عاطفي قوي بين مادر و کودک، کمک شاياني مي کنه ، که يکي ديگه از وظائف اين هورمون خروج اتوماتيک شير از سينه مادر در زمان گرسنگي کودکه ! ...

 

جالبه به اين هم اشاره بشه : هورمون واسوپرسين يکي ديگر از هورمونهاي مهم در مرحله تعهد بلند مدته و بعد از رابطه جنسي ترشح ميشه. واسوپرسين (هورمون ضد ادرار) به همراه کليه ها جهت کنترل تشنگي کار ميکنه. اين هورمون صرفا در انسان و تعداد کمي ديگه از جانوران وجود داره که باعث ميشه روابط جنسي اين موجودات به توليد مثل منحصر نشده و به دليل نزديکي عاطفي و احساسي هم وارد رابطه بشن !!!

با اين دلائل روان پژوهان معتقدند که اگر شخصي کاملاً غريبه را بيابيد و به مدت نيم ساعت اطلاعاتي صميمي درباره زندگيتون در اختيار همديگه قرار بدين و سپس به مدت چهار دقيقه بدون اينکه حرفي بزنيد عميقا به چشم هاي هم خيره بشين در اين بازه زمانيه کوتاه حس مجذوبيت بالايي در دو شخص ايجاد ميشه ...

 

که البته بگم اين روش رو امتحان نکردم و به کسي هم توصيه نميکنم ... آخه اگه امتحان کنيد و جواب مثبت و خوب بگيرين که منو از ياد ميبريد ، اگرهم امتحان کنيد و به شکست منجر بشه فقط آه و نفرين و لعنته که برام ميفرستيد...

از شوخي گذشته اين عاشقي 34 دقيقيه اي صرفا از نتايج آزمايشيست و ثبت بين المللي در کار نيست !

 

و اما خسته نباشيد !!!

اميدوارم که موضوع و اطلاعات اين هفته براتون مفيد بوده باشه ! راستشو بخواين اين مطالب خيلي حجيم بودن و با بدبختي تونستم اينجوري مثلا جمع و جورش کنم... در هر حال کم و کاستي شو به بزرگيه خودتون ببخشين ، باشه ؟ هفته آينده هم سعي ميکنيم به اون روشهايي بپردازيم که اگه بشه عشقهاي سرد رو به گرما برگردوند ....

من چه بگم چه نگم خودتون نظرات جالب و مفيد و سازندتونو برام ميفرستين ، پيشاپيش از همتون ممنونم .

و قبل از خداحافظي دو نکته رو ياد آوري ميکنم :

لطفا ضمن نظر دهي مشخصات خودتونو هم ضميمش کنيد

و کسانيکه ميخوان به مقالات گذشته هم دسترسي داشته باشن ميتونن اينجا رو کليک کنن...

شاد و سلامت و خوشبخت باشيد .... همگي !

با سپااااااااااااااااس

  چيستا

 

 


 


 

اين ايميل را براي دوستانتان نيز ارسال کنيد....

اگر اين ايميل را از طرف دوستانتان دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد با عضويت در گروه روزنه هر روزايميل‌هاي ما را با موضوعات متنوع دريافت کنيد..
 براي
عضويت رايگان در گروه روزنه، اينجا رو کليک کنيد..

 

 

 

 

 

 

 
 

 

GroupTeam


Owners

  ALI

 Yousof

Y!ID: RedVolcano_81  Y!ID: YousofShajari 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد

Moderators

FARIBA

30nAp30

Y!ID: Fariba_october  Y!ID: pc30na 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد
 
 
     
__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive