به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب روزنه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, May 30, 2008

.::ROZANEH::. Mavaredi ke khanoomha va aghayoon bayad bedoonand... P9

اگر اين ايميل را به صورت ناقص دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد روي دکمه Printable View در سمت راست و بالاي صفحه کليک کنيد مانند شکل زير

براي رفع دائمي اين مشکل(ناقص ديده شدن صفحه) اينجا را کليک کنيد.
براي عضويت در گروه روزنه و دريافت ايميل‌هاي گروه روزنه به صورت روزانه، اينجا را کليک کنيد. عضويت در گروه روزنه و استفاده از مزاياي آن رايگان مي‌باشد.
اگر از G-Mail براي دريافت ايميل‌ها استفاده مي‌کنيد و قادر به ديدن تصاوير نيستيد روي لينک "Display images below" کليک کنيد.
گروه روزنه، با بيش از 100000(يکصد هزار) عضو و حداقل 50000(پنجاه‌هزار) بازديد در روز يکي از بهترين مکان‌ها براي تبليغات شماست. براي مشاهده تعرفه تبليغات و همچنين سفارش تبليغات اينجا را کليک کنيد.

     
 

 موضوع: 

 تاريخ ارسال:

 

عضويت رايگان در گروه    |    صفحه نخست    |   آرشيو   |  وبلاگ    |    درباره ما    |    تبليغات در روزنه

تبليغات

Advertisements


 

روزنه توسط سرورهاي قدرتمند هاست‌ايران.نت پشتيباني مي‌شود.

 

براي سفارش تبليغات در اين محل اينجا را کليک کنيد

 

 

با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه روزنه:
 

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر و بدون محدوديت به سايتها و ...

9092302260


 

 

سلام و درود به همه گلهاي دوست داشتني و مهربون روزنه‌اي و غير روزنه‌اي که همه روزه با عطر دل انگيزشون منو به دشت مهربوني ميبرند و مهمانم ميکنند...

به اين ميگن يک سلام عاطفي به شما عزيزان که صميمانه دوستتون دارم و واقعا دلم براتون تنگ ميشه !!!...

يک گزارش کوچولو از خودم و اينکه همچنان در شلوغ پلوغيها هستم و کار و درس و امتحان و بخشي از مشکلات زندگي تقريبا امانم و بريده ! البته بگم ! هر شب دعا ميکنم که کاش هر روزم همينجوري باشه ! چون از تک تک لحظاتم احساس مفيد بودن ميکنم... و البته زمانهايي که وقتم کمي باز تر ميشه با شوق و ذوق ميام سراغ دوستاي گل روزنه اي و باهاشون هستم ... (منظورم ايميلهاتونه)

اينکه ارتباط برقرار ميکنيد... حرفاتونو ميزنيد... نظرات و ديدگاههاي قشنگتونو برام ميفرستين... و در نهايت اين حسن اعتمادي که نسبت به من دارين ... همه و همه ، فقط و فقط باعث شرمندگي منه ! به خاطر همينه که ميگم همتون گلين ، نگيد نه !

از حال و احوال گذشته اين هفته مختص دوستانيه که تصميم به ازدواج دارن و همه چيز و در نظر ميگيرن بجز مشاوره و آموزشهاي پيش از ازدواج .....

البته ديدم کساني رو که با خاله و دوست و آشنا اين مشاوره رو انجام ميدن ! ولي اين راهش نيست ! چرا ؟! خيلي واضحه ... چون عمه و خاله و دوست و آشنا چيزايي رو به شما گوشزد ميکنن که خودشون تو زندگي در اون مورد دچار مشکل يا تنش بودن و بنا به علاقه قلبيشون به شما ، سعي ميکنن که با راهکار هاشون شما رو از اين تنشها دور نگه دارن ! حالا کي گفته که قراره شما هم خدايي ناکرده تو زندگي شخصيتون داراي همين مشکلات باشيد !
اينو بدونيم که هر آدمي خصوصيات خاص خودشو داره و بدترين کار چيه !؟ مقايسه کردن ... مقايسه کردن شامل همه چيز ميشه ... يکيش هم همين توصيه هاي سنتي نزديکان و دوستانه ! البته خيلي خوبه که تجربياتشون رو در جايگاه يک تجربه مد نظر بگيريد و در جاي جاش تو زندگي از اون تجربيات بهره بگيريد... و اما بحث امروز که جائز ديدم براتون در حد يک مقاله تهيه کنم به همين موضوع اختصاص داره ... ولي شما به اين مطالب محدود بسنده نکنيد و واسه خوشبختيه خودتون هم که شده قول بدين در تکاپو باشيد ، باشه ؟!

 

ضرورت داشتن مشاوره و آموزشهاي پيش از ازدواج با متخصص .....

ببينيد ! پاسخ صريح و کوتاه به پـرسش جناب عاقد محترم  چـيزي نيـست جـز يـک "بـله" کوچيک ولي قاطع... ازدواج کردن اونم بدون در نظر گرفتن آموزش هاي مقدمـاتي، مثل چيه !؟ مثل شـروع يـک کار تجاري بدون درنظر گرفتن سود و زيان ! ( از اونجايي که خودم مسئول مالي هستم، مثالهام هم جنبه مالي داره !) همونطور که اکثرتونم ميدونين در حال حاضر نيمي از ازدواج ها به طلاق ختم مي شن و ميشه گـفت کـه از ايـن نيمه ي باقي مونده که براي مدت زمان زيادي در ازواج هاي دائـمي بـاقي ميمونن، تنها 50 درصدشون از زندگي خود رضايت داشته و خوشحالن. متاسفانه بسياري از خـانم ها و آقايوني کـه با هـم آشنـا مي شن و بعد از مدتي تصـميم بـه ازدواج بـا همديگـر رو مي گيرن، هيچ توجهي به اين آمار و ارقام نميکنن !!! حقيقت اينه که تا نخواين ايـن حـقـايق را در نـظر بـگيـرين و فـقـط از روي شـانس و اقـبـال و رويا پردازي انتظار داشته باشين که ازدواج موفقـي درپيش روي داشته باشين،پس بايد اينو هم بدونين که احتمال موفقيت شما در چنين رابطه اي، يک به چهاره. در هر حال تکنيک ها و شيوه هاي متنوع زيادي وجود دارن که با استفاده از اونها تا حدودي ميشه موفقيت زندگي مشترک را تضمين کرد.... متاسفانه اکثر زوج ها متوجه نيستن که کلاس هاي آموزشي پيش از ازدواج مي تونه تا حد بسيار زيادي از احتمال طلاق کم کنه !  تحقيقات گوياي اين مطلبه که شرکت در اين دوره هاي آموزشي مي تونه تا 30% احتمال بروز نفاق و جدايي رو کاهش داده و زوجين را به سمت زندگي شاد تري هدايت کنه. شرکت در اين قبيل کلاس هاي مشاوره همچنين مي تونه از استرس هاي شايع زمان پيش از ازدواج کم کنه !!! فقط يک تلاش کوچولو مي توانه احتمال موفقيت شما دو نفر رو تو دراز مدت افزايش بده. شما بايد هر کاري که از دستتون بر ميآيد انجام بدين تا بتونين روياهاتون درمورد يک ازدواج موفق رو به حقيقت مبدل کنين... زندگي فوق العاده اي براي خودتون ايجاد کرده... و براي بقاي آن از هيچ تلاشي مضايقه نکنين.

آمادگي هاي پيش از ازدواج وابسته به حقيقته و براي تداوم بخشيدن به ارتباط ضروري!! اين کار شما رو بطور ضمني براي رويارويي با چالش هاي آتي که هر زوجي بطور اجتناب ناپذير با آن مواجه خواهد شد، آماده مي کنه. بهتره که اين کار رو تو همين ابتداي رابطه که هر دو نفر سرشار از انرژي و تازگي هستين، انجام بدين. در اين يک مورد بخصوص نبايد سرتونو تو برف فرو کنين و خودتون رو به کوچه علي چپ بزنين. پژوهش هاي اخير نشون دهنده اينن که در حدود يک سال پيش از ازدواج و يا حتي 6 ماه قبل از اون فرصت بسيار مناسبيه که به مراکز مربوطه مراجعه کنين و در کلاس ها و دوره هاي آموزشي آمادگي براي ازدواج شرکت کنين. آخه تو اين زمان ميزان استرس و عادات منفي در پايين ترين حد خود قرار داره و ميشه از همون لحظه الگوهاي ارتباطي رو برقرار و محقق ساخت. ببينيد ! اين دوران درست زمانيه که مشکلات خيلي راحت تر به نظر ميان و قابل حل مي باشن.

زوجين در ابتداي شروع رابطه با درخواست هاي بيشتري روبرو هستن. با توجه به زندگي مکانيکي عصر امروز شرايط به شکليه که برقراري ارتباط کمي دشوار بنظر مياد. اين روزها اکثر زوجين هر دو مشغول به کارن و بچه دار شدن رو براي بعد موکول مي کنن. واقعاً شرايط سختي دارن. پس در اين شرايط هر دو نفر بايد از شيوه هاي ارتباطي بسيار قوي برخوردار باشن تا بتونن مشکلات متفاوت رو حل کنن، صميمت موجود رو حفظ کرده و اهدافي رو تنظيم کرده و براي رسيدن به اونها تلاش کنن. بدون وجود همچنين ساختاري طرفين خيلي راحت مغلوب استرس و فشار شده و خودشونو مي بازن. اين واقعيتو در نظر بگيرين که مشکلات خيلي راحت تر از اونچه فکرش رو مي کنين وارد زندگي شده و ريشه ي ارتباط رو مي خشکونه. البته بيشتر افراد در ابتداي رابطه انتظارات مثبته غير واقعي اي رو تو سر مي پرورونن که به مرور کم و کمتر خواهد شد (البته ناخواسته و غير ارادي، صرفا بنا به شرايط زندگي) کسانيکه که در خانواده ي هاي طلاق به دنيا اومدن و يا شاهد زندگي ناموفق والدينشون بوده اند، ممکنه خواستار انتظارات غير واقعي و غير منطقي از زندگي زناشويي خود باشن که همين مطلب باعث مي شه در زندگي مشترک خودشون به موفقيت دست پيدا نکنن. آمادگي هاي قبل از ازدواج به عنوان يک فاکتور مصون کننده عمل کرده و شما رو قادر مي کنه که قابليتهاتونوبالا برده و کمکتون مي کنه که راحت تر بتونين از عهده مقابله با مشکلات بالقوه بر بياين. براي اينکه بشه در زندگي موفق شد زوجين بايدددد از همه مزاياي موجود بهره بگيرن.

خوب ! حالا ميرسيم به اين موضوع که مشاوره و آموزش پيش از ازدواج چي هست؟

بنا به آمار دريافتي بايد بگم که در بيشتر موارد زوجين به ندرت اتفاق مي افته که تو اين جلسات شرکت کنن!! اما به هر حال در اين ميون عده ي انگشت شماري هم هستن که تو جلسات آمادگي پيش از ازدواج شرکت مي کنن. تعداد اين جلسات مي تونه از يکي دو جلسه شروع شده و تا چندين مرحله ادامه پيدا کنه. گاهي اوقات دفتر ارزيابي و آموزش مهارت ها هم به اون اضافه مي شه. به هر حال محتوا و مدت زمان اين نوع جلسات مشاوره به جهت گيري زوجين ومشاوران بستگي داره !  اما متاسفانه هميشه تو يکي دو جلسه کليه مواردي رو که زوجين بايد نسبت به اون آگاهي پيدا کنن رو نميشه مطرح کرد وهمه ي مطالب مهم رو تحت پوشش قرار داد...

جلسات مشاوره و کلاس هاي آموزشي آمادگي ازدواج رو ميشه به عنوان نوعي رويکرد مکمل و يا متناوب در نظر گرفت که خانم ها و آقايون نامزد کرده رو با مهارت ها، عادات، و نگرش هاي يک زندگي موفق آشنا کرده و با آموزش تکنيک هاي غني، راه رو براي رسيدن به موفقيت هموار مي سازه. زوجين همچنين با بهره گيري از اين روش ها مي تونن انتظار يک زندگي موفق و طولاني مدت رو داشته باشن. بايد توجه داشت که اين نوع جلسات در رديف کلاس هاي آموزشي قرار مي گيرن نه درماني!!! (قابل توجه کسانيکه سنتي و بد بينانه به اين قضيه نگاه ميکنن) بعضي از اين جلسات آموزشي وابسته به ارگان هاي مذهبي هستن و برخي ديگه به ميزبانيه گروهک هاي غير مذهبي برگراز مي شن. تو اين جلسات مباحث عامي که ممکنه هر زن و مرد تازه ازواج کرده اي با اونا برخورد کنن، مطرح مي شه . برخي از افراد تصور مي کنن که اين نوع آموزش ها مثل تعليم رانندگي يا آمادگي براي امتحان، معمولي و پيش پا افتاده هستن... اما بايد به اين افراد گوشزد کرد که چنين نييييييييييست !
هر نوع آموزش هاي مقدماتي که زوجين براي خود انتخاب مي کنن – چه مذهبي و چه انواع غير مذهبي – به هر حال بايد شامل فعاليت هايي باشه که به اونها توانايي ها و مهارت هاي بالايي را مي ده تا بتونن با چالش هاي اجتناب ناپذير زندگي مواجه شده و اونها رو تو يک رابطه ي سرسپرده قرار داده و قابليت زندگي مشترک رو براي اونها به ارمغان بياره.

و حالا مهمترين بخش قضيه اينجاس که تو اين جلسات بايد به دنبال چه بود؟

اينجا ليست مختصري از چند نوع مهارت ارتباطي که وابستگي مستقيم اونا با موفقيت در ازدواج ثابت شده رو تيتر وار اشاره کردم:

سازش

انتظارات

شخصيت و اصالت خانوادگي

نحوه ي برقراي ارتباط

نحوه تجزيه و تحليل مشکلات و تعارض ها

صميميت و رابطه جنسي

اهداف بلند مدت

بايد مطمئن باشين که تو جلسات مشاوره کليه اين مباحث مورد بحث و بررسي قرار خواهن گرفت. در اين قسمت هم سوالاتي را مورد اشاره قرار ميدم که ميتونه بهتون کمک کنه تا کلاس هاي آموزشي مفيدي رو براي کسب آمادگي پيش از ازدواج براي خودتون انتخاب کنين :

1 - آيا کلاس هاي مورد نظر حامل پرسشنامه ارزيابي فردي هست که شما بتوانين به واسطه ي اون نقاط ضعف و قوت خودتونو دريابين و ببينين بايد به روي چه قسمت هايي بيشتر کار کنين؟

2 - چند زوج ديگه مثل شما در اون کلاس ها شرکت مي کنن؟چون اگر کلاس ها تو گروه هاي کوچکتري برگزار بشن، کيفيت بالاتر خواهد بود و مشاوران اين امکان را پيدا مي کنن که به صورت ويژه با هر يک از زوج ها کار کنن ! از طرف ديگه هر قدر تعداد شرکت کننده ها در يک کلاس کمتر باشه، کلاس مي تونه خيلي جامع تر، فراگيرتر، و سيستماتيک تر برگزار شده و بيش از پيش شما رو درگير کشمکش هاي روزانه بکنه.

3 - آيا کلاس ها به طور اخص بروي نيازهاي زوج هايي که به تازگي با هم نامزد کردن و تازه عروس ودامادها و نيازهاشون متمرکز شده؟ آخه گاهي اوقات بعضي از اين کلاس ها هستن که مشکلات زوج هاي جوون رو با ساير مشکلاتي که که ممکنه زوجين در سال هاي بعدي ازدواج با آن روبرو بشن رو با هم مخلوط مي کنن و تو يک کلاس به بحث و بررسي در مورد اونها مي پردازن. اين کار ممکنه تا حدودي زوج هاي جوون رو از مسير اصلي اهدافشون دور کنه.

4 - آيا کلاس و يا رويکردهاي مشاوره اي اونقدر انعطاف پذير هستن تا به شما اجازه بدن که مهارت هاي فردي يادگيريتون کار کنن و براي همه افراد مفيد واقع بشه، و يا فقط قشر خاصي رو تحت پوشش قرار مي ده ؟ بهترين گزينه اينه که ابتدا کليه ي تکنيک هاي ارتباطي و شيوه هاي حل کشمکش ها رو آموزش ببينين و بعد مهارت ها و استراتژي هايي رو انتخاب کنين که با رابطه شما همخواني و هماهنگي بيشتري داشته باشه و نيازهاتونو براورده کنه.

5 - آيا مباحثي که تو اين کلاس ها به شما آموزش داده مي شه برگرفته از تحقيقات مخصوص در زمينه ازدواج و زندگي مشترک هستن؟

6 - آيا اين کلاس ها و جلسات مشاوره به شما و همسرتون کمک مي کنه که بروي اهداف و استراتژي هاي مديريت تمرکز کرده و مباحث مشکل آفرين زندگي تونو که تا حالا راه حلي براشون نداشتين رو حل کنين ؟
و سوالاتي از اين دست که هر کسي بنا به شرايط شخصيش ميتونه واسه خودش طرح کنه....
پاسخ به اين تيپ سوالها مي تونه بهتون کمک کنه تا با ديد بازتري، کلاس هايي رو انتخاب کنين که از هر نظر براتون مفيد تره و کاربردي تر خواهند بود.

اگر حس کردين که تو اين جلسات مربيان و يا مشاوران، برخي از نکات مهم و و ضروري و حائز اهميت رو از قلم انداختن، زوجين بايد در برنامه هاي تکميلي که به اين منظور برگزار مي شه هم شرکت کنن. بيشتر زوج ها اول تو کلاس هاي آموزشي پيش از ازدواج شرکت مي کنن و سپس، هم از نقطه نظر مذهبي و هم غير مذهبي و به تحليل و بررسي ارتباط خودشون مي پردازن...

و پايان...

البته پايان يعني مباحثي که براتون جمع آوري کرده بودم تموم شد ، شما که تازه کارتون شروع شده ! خدا قوت !!!

فقط يک خواهش : لطفا از من آدرس يا مشخصات اين کارگاهها و کلاسها و مشاوران رو نگيرين ! بخدا !!! هيچ اطلاعي در زمينه آدرس و يا معرفي مشاور خاصي ندارم و از اونجايي که در حال حاضر خبري از نامزد و از اين حرفا در کارم نيست، تو اين زمينه کنجکاوي نکردم تا بتونم کمکي بکنم !

از بابت نظرات خوبتون مخصوصا دو مقاله گذشته (7 و 8) بينهايت سپاسگزارم...... بايد اعتراف کنم که خودمم دارم از شماها خيلي چيزا رو ياد ميگيرم و از تک تکتون ممنونم که بهترين استاد من بودين و هستين...

در ضمن ، آرشيو مقالات رو مي‌تونيد با کليلک روي لينک زير بخونيد

http://www.rozanehonline.com/content/category/13/54/120/

 

شاد و سربلند و خوشبخت باشيد...

با سپاس

چيستا

 


 


 

اين ايميل را براي دوستانتان نيز ارسال کنيد....

اگر اين ايميل را از طرف دوستانتان دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد با عضويت در گروه روزنه هر روزايميل‌هاي ما را با موضوعات متنوع دريافت کنيد..
 براي
عضويت رايگان در گروه روزنه، اينجا رو کليک کنيد..

 

 

 

 

 

 

 
 

 

GroupTeam


Owners

  ALI

 Yousof

Y!ID: RedVolcano_81  Y!ID: YousofShajari 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد

Moderators

FARIBA

30nAp30

Y!ID: Fariba_october  Y!ID: pc30na 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد
 
 
     
__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive