به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب روزنه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, May 20, 2008

.::ROZANEH::. >>Moosighie asile iRaNi<

اگر اين ايميل را به صورت ناقص دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد روي دکمه Printable View در سمت راست و بالاي صفحه کليک کنيد مانند شکل زير

براي رفع دائمي اين مشکل(ناقص ديده شدن صفحه) اينجا را کليک کنيد.
براي عضويت در گروه روزنه و دريافت ايميل‌هاي گروه روزنه به صورت روزانه، اينجا را کليک کنيد. عضويت در گروه روزنه و استفاده از مزاياي آن رايگان مي‌باشد.
اگر از G-Mail براي دريافت ايميل‌ها استفاده مي‌کنيد و قادر به ديدن تصاوير نيستيد روي لينک "Display images below" کليک کنيد.
گروه روزنه، با بيش از 100000(يکصد هزار) عضو و حداقل 50000(پنجاه‌هزار) بازديد در روز يکي از بهترين مکان‌ها براي تبليغات شماست. براي مشاهده تعرفه تبليغات و همچنين سفارش تبليغات اينجا را کليک کنيد.

     
 

 موضوع: 

 تاريخ ارسال:

 

عضويت رايگان در گروه    |    صفحه نخست    |   آرشيو   |  وبلاگ    |    درباره ما    |    تبليغات در روزنه

تبليغات

Advertisements


 

روزنه توسط سرورهاي قدرتمند هاست‌ايران.نت پشتيباني مي‌شود.

 

براي سفارش تبليغات در اين محل اينجا را کليک کنيد

 

   
با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه روزنه:
 

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر و بدون محدوديت به سايتها و ...

9092302260


 

آرام جان

نشريه ي موسيقي ايراني-شماره ي 18

 

گروه روزنه

 

***********************

 

 

زصدق آينه کردار صبح خيزان بود

 

که نقش طلعت خورشيد يافت شام شما

 

****************************

 

بيا ساقي مي ما را بگردان                بدان مي اين بلاها را بگردان

 

 

 

کنسرت شور انگيز با حظور استاد عليزاده و کامکاران و بزرگاني ديگر و با صداي استاد بيژن کامکار:

 

Download

 

*********************

 

سلام بر دوستان و عزيزان همراه در روزنه

 

بايد عذر خواهي کنم به خاطر وقفه ي بوجود آمده در تهيه ي اين نشريه

 

فکر مي کنم همه ي شما با مشکلات يک دانشجو آشنا هستيد

 

اميدوارم از اين شماره هم لذت ببريد.

 

********************

 

روح هنر شرق, جاري در کالبد موسيقي اصيل ايران

 

هر هنگام که نام "موسيقي اصيل ايران" را مي شنوم به ياد سخنراني زنده ياد استاد نور علي برومند درجشن هنر شيراز مي افتم که اشاره جالبي به معناي اين واژه داشتندو"موسيقي اصيل"را مثل همه چيز"اصيل"دانستند که داراي صفات ممتازيست.
و شاهدي که در سخنانشان آوردند از "اسب اصيلي"بود که پدر و مادر و اجداد و نژادش کاملا مشخص است واين زائيده ي آن ريشه ي پيشينيان خود است.روند ناگوارکننده اي که اين روزها و اين سالهاي اخير در جامعه ما جاري بوده حساس نبودن گوش هاي ماست و دور شدن از موسيقي و انديشيدن به آن.
واضح ومبرهن است که ساخت آثار موسيقائي هر عصر متاثر از فضاي اجتماعي و سياسي آن دوره نيز بوده است.اما هميشه آثار شاخصي پديد آمدند که نام"براي همه زمان ها "بر آن نهاده شد ونسل هائي با خاطرات خوب آن زندگي کردند.اما اکنون چه زمان هاي کميست که با موسيقي خلوت مي کنيم و از آن لذت مي بريم,بيشتر خواهان ريتم تحرک آوريم;که خواه در قالب هر چيزي که باشد,دوستي هميشه به من توصيه مي کرد سمت موسيقي اصيل نروم,نتيجه نسخه اي که او برايم پيچيد اين بود که اين موسيقي چيزي جز افسردگي در بر ندارد و ما هم که براي رهائي از اين همه مشکلات فکري و مادي مان ذهن را تعطيل ميکنيم و به بي خيالي و شادي مي پردازيم وديگر هيچ!
شايد هنوزندانسته ايم که موسيقي ما چه گستره ي بزرگي از تمامي حالت هاي يک انسان را پيش رويمان قرار مي دهد,شادي ها و اندوه هايش فقط متعلق به انسان اعصار گذشته نيست,بلکه در زندگي کنوني  ما نقش و رنگ دارد وبه آن جان مي دهد,ما را به کنکاش وا مي دارد,هنري ست پويا زنده وعميق که پيوندي نا گسستني با تاريخ و فرهنگ سرزمينمان دارد.هم طرب انگيز است هم حزين هم حالتي ميان اين دو,گويي که با روح وجانمان سخن مي راند,موسيقي دستگاهي ما آميخته با اين زيبائي هاست,حالت شاد گونه اي که در ماهور مي شنويم,اندوه خاطره انگيزي که در آواز دشتي اشک شوق رسيدن به محبوب را با روح سيال مان به آسمان  ها مي بريم.و نواي پيچيده و اسرار آميز راست پنجگاه احساس هاي تازه اي  در ما زنده مي کند ...

من معتقدم موسيقي ما هيچ هنگام درجا نزده و نمي زند;بلکه اين ما هستيم که از آن فرار مي کنيم وشايد مهمترين دليل آن سياست هاي عجيب رسانه ملي يعني صدا وسيماست.که بي مهري مصرانه اي نسبت به موسيقي اصيل دارد و از آن طرف شبکه هاي گوناگون ماهواره اي تمام وقت موسيقي خودشان را پخش مي کنند ودر اين عرصه نا عادلانه جايي براي رقابت نمي ماند ونتيجه آن مي شود که اين موسيقي نام سنتي و مهجور و واپس گرا به خود مي گيرد واز آن اجتناب مي کنيم و"نميخواهيم"که با آن ارتباط بر قرار کنيم.
سخنانم هيچ وقت بر انحصار اين نوع موسيقي نشانه ندارد,بلکه بر اين باورم موسيقي دنياي بي انتهايي دارد وآزاديم که سبک هاي مختلف را بشنويم,اما ديرزمانيست که توجه ما به داشته هايمان کم شده است,به قول حافظ: "سالها دل طلب جام جم از ما مي کرد        وانچه خود داشت زبيگانه تمنا مي کرد".
موسيقي اصيل هنري ست متعالي که تاثير ژرفي بر روح و قلبمان دارد و هر آنچه با روحمان ارتباط  و خلوص معنوي بر قرار کند,نتنها ما را از آفريدگارمان دور نمي کند,بلکه اين هنر حلقه ايست که  سلوک را زيبا تر مي کند.

 

 

 

 مطرب عشق عجب سازو نوايي دارد
نقش هر نغمه که زد راه به جايي دارد

 

***

 

عالم از ناله عشاق مبادا خالي
که خوش آهنگ و فرح بخش هوايي دارد
 

 

برگرفته از : وبلاگ "نگاره هايي از قلبمان"

 

*************************

 

اين قسمت شامل مجموعه ي شنيدني "بزم عاشقان " با صداي هنرمندان "ايرج و گلپا" است

 

اين مجموعه در حقيقت برگرفته از گلهاي رنگارنگ است به شماره هاي

 

گلهاي رنگارنگ549(چهار گاه)
گلهاي رنگارنگ555
(سه گاه)
گلهاي رنگارنگ522
(ابوعطا)

 

 

01 - Track

02 - Track

03 - Track

04 - Track

05 - Track

06 - Track

07 - Track

08 - Track

 

**************************

 

تمجيد مطبوعات كانادايي از استاد آواز ايران

 

تور موسيقي شجريان شروع خوبي را در كانادا پشت سر گذاشت؛

 

 

اعتماد ملي: تور موسيقي محمدرضا شجريان و اعضاي گروه <آوا> با پشت سر گذاشتن اجراهاي خود در كانادا از روز شنبه 10 مي 21 ارديبهشت) در آمريكا آغاز شد. اين در حالي است كه اجراهاي شجريان و گروهش در كانادا با استقبال خوب مردم و رسانه‌هاي اين كشور همراه بود و روزنامه‌هاي كانادايي از جمله ونكوور سان، پرونيس و استريت نقدهاي مثبتي بر اين اجراها نوشتند. <پرونيس> با انتخاب تيتر <بازگشت بهترين آوازخوان ايران> به شجريان لقب پاواراتي ايران را داده است. تحليلگر اين روزنامه معتقد است هرگونه بحث و بررسي روي موسيقي سنتي ايران بدون توجه به جايگاه محمدرضا شجريان كاري عبث خواهد بود. در اين گزارش جمله‌اي به نقل از حسين بهروزي‌نيا (از اعضاي گروه آوا) آمده كه گفته است: <به عقيده من محمدرضا شجريان بزرگ‌ترين خواننده زنده ايران است.
 

 

او استاد دو وجه غالب موسيقي در ايران است و بهترين اشعار فارسي را با احساس و قدرت فراوان تفسير كرده است.> در طي اين گزارش به افتخارات جهاني شجريان از جمله نامزدي در رقابت‌هاي گرمي 2005 و همچنين دريافت جايزه پيكاسو در سال 2006 اشاره شده است.
 

 

همچنين <ونكوور سان> در ابتداي گزارش خود كه لويد ديك آن را نوشته، جمله‌اي از واشنگتن‌پست درباره شجريان نقل كرد. به اين مضمون كه <مخاطبان كنسرت‌‌هاي شجريان قبل از اينكه او به اجراي قطعات بپردازد 3 بار به احترامش بلند شده‌اند. اين حاكي از آن است كه چهره‌اي معروف‌تر از اين خواننده در موسيقي ايران وجود ندارد. همچنين به گزارش اين روزنامه، برگزاركنندگان تور شجريان در كانادا (كاراوان ورلد ريتمز، كلوپ ايراني ‌UBC و مركز هنري نوا) برنامه نمايش دو فيلم را هم ترتيب داده‌اند. فيلم اول، <صداي ايران: محمدرضا شجريان> نام دارد كه در سال 2002 طي تور موسيقي او در اروپا توسط كريستين براد تومسن ساخته شده است. فيلم دوم، <سنتوري> ساخته داريوش مهرجويي است. اين دو فيلم به ترتيب روزهاي 12 و 13 ماه مي  در تئاتر وان‌سيتي روي پرده رفتند.
 

 

همچنين از ديگر بازخوردهاي كنسرت شجريان در كانادا مي‌توان به گزارش تحليلي روزنامه <استريت> اشاره كرد كه اين برنامه را هديه معنوي شجريان به مردم كانادا خوانده است.

 

برگرفته از : روزنا

 

 

 

همچنين از وبلاگ همايون شجريان بببينيد.

 

**************************

 

قطعه اي قديمي از تمرين آواز شجريان با استاد خود نورعلي خان برومند:

هرچند اين قطعه کيفين خوبي ندارد اما بسيار شنيدني است

Download

با تشکر از دوست عزيز سميه خدابخشي بخاطر فرستادن اين قطعه ي کمياب

************************

کنسرت استاد محمدرضا شجريان - و گروه شهناز-  در تهران

 


 

 و ۲۹، ۳۰ خرداد - ۱ و ۲ تيرماه ۱۳۸۷

 

تالار بزرگ کشور

بخشي از عوايد اين کنسرت صرف بازسازي آرامگاه شمس تبريزي در شهرستان خوي خواهد شد.

 

استاد محمدرضا شجريان در تالار بزرگ وزارت کشور - تالار بزرگ کشور - در تهران کنسرت موسيقي اصيل ايراني برگزار مي کند.

 

اين کنسرت براي روزهاي ۲۹ و ۳۰ خردادماه و نيز ۱ و ۲ تيرماه ۱۳۸۷ برنامه ريزي شده است.

 


 

علاقه مندان مي توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۸ ارديبهشت جاري به سايت کنسرتهاي استاد شجريان www.ShajarianConcert.com مراجعه نموده و نسبت به ثبت اطلاعات فردي خود اقدام کنند. بديهي است ساير جزئيات در مورد تاريخ و نحوه ي توزيع بليط ها از طريق سايت کنسرتهاي استاد شجريان، سايت رسمي استاد شجريان به نشاني www.DelAwaz.ir قسمت اخبار و نيز  وبلاگ www.DelAwaz.Net و www.DelAwaz.Blogfa.com به اطلاع دوستداران خواهد رسيد.

***************************


 

در اينجا لازم مي دانم به نکاتي در مورد دانلود آثار ارائه شده اشاره کنم

اول اينکه در مورد تمام قطعات به جز قطعه ي اول به راحتي و توسط کليک راست و انتخاب

 مي توانيد قطعات را دانلود کنيد save target as.

به اين نکته توجه کنيد که با اين سيستم دانلود در هر روز تنها تعداد محدودي از دوستان مي توانند به قطعات دسترسي پيدا کنند (محدوديت پهناي باند) و پس از آن در صورت مراجعه با پيام خطا روبرو خواهيد شد و بايد روز بعد براي دريافت آثار مراجعه کنيد.

همانطور که مشاهده مي کنيد در اين سيستم، دانلود کردن با استفاده از لينک مستقيم بسيار راحت تر شده است اما از جهتي محدوديت هايي را نيز ايجاد کرده است.

درخواست بنده از شما عزيزان اين است که نظر خود را در اين رابطه بيان کنيد که همين سيستم را مي پسنديد يا سايت قبلي
 

(4shared)

را که لينک غير مستقيم در اختيار شما مي گذاشت اما هيچ محدوديت ديگري نداشت. در اين صورت بنده بر اساس نظر اکثريت شما عمل خواهم کرد.

***********************

زيبد که ز درگاهت نوميد نگرددباز

آنکس که به اميدي بر خاک درت افتد

 

اين هم برگ سبزي بود تحفه ي درويش

حق نگهدار شما

 

امين

 

 

 


 

اين ايميل را براي دوستانتان نيز ارسال کنيد....

اگر اين ايميل را از طرف دوستانتان دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد با عضويت در گروه روزنه هر روزايميل‌هاي ما را با موضوعات متنوع دريافت کنيد..
 براي
عضويت رايگان در گروه روزنه، اينجا رو کليک کنيد..

 

 

 

 

 

 

 
 

 

GroupTeam


Owners

  ALI

 Yousof

Y!ID: RedVolcano_81  Y!ID: YousofShajari 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد

Moderators

FARIBA

30nAp30

Y!ID: Fariba_october  Y!ID: pc30na 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد
 
 
     
__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive