به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب روزنه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, May 20, 2008

.::ROZANEH::. >>SPORT MAGAZINE<<

اگر اين ايميل را به صورت ناقص دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد روي دکمه Printable View در سمت راست و بالاي صفحه کليک کنيد مانند شکل زير

براي رفع دائمي اين مشکل(ناقص ديده شدن صفحه) اينجا را کليک کنيد.
براي عضويت در گروه روزنه و دريافت ايميل‌هاي گروه روزنه به صورت روزانه، اينجا را کليک کنيد. عضويت در گروه روزنه و استفاده از مزاياي آن رايگان مي‌باشد.
اگر از G-Mail براي دريافت ايميل‌ها استفاده مي‌کنيد و قادر به ديدن تصاوير نيستيد روي لينک "Display images below" کليک کنيد.
گروه روزنه، با بيش از 100000(يکصد هزار) عضو و حداقل 50000(پنجاه‌هزار) بازديد در روز يکي از بهترين مکان‌ها براي تبليغات شماست. براي مشاهده تعرفه تبليغات و همچنين سفارش تبليغات اينجا را کليک کنيد.

     
 

 موضوع: 

 تاريخ ارسال:

 

عضويت رايگان در گروه    |    صفحه نخست    |   آرشيو   |  وبلاگ    |    درباره ما    |    تبليغات در روزنه

تبليغات

Advertisements


 

روزنه توسط سرورهاي قدرتمند هاست‌ايران.نت پشتيباني مي‌شود.

 

براي سفارش تبليغات در اين محل اينجا را کليک کنيد

 

   
با خط اينترنت اختصاصي اعضاء گروه روزنه:
 

سرعت، قدرت و کيفيت بالاتر
هماهنگي با گروه و باز شدن عکسها
دسترسي آسانتر و بدون محدوديت به سايتها و ...

9092302260


 

اول سلام خدمت دوستان گل با هماهنگي مديريت گروه در خدمتتون هستم و از فريبا خانوم هم کمال تشکر دارم. من عليرضا نعيما هستم و از امروز در خدمت شما خواهم بود. اميدوارم شما دوستان در اين گروه از مطالب من  لذت کافي ببريد.

 از هفته آينده مجله محبوب گيم را براي شما ارسال خواهم کرد.

نظراتتون رو مي تونيد با reply کردن همين ايميل براي من ارسال کنيد.

 

****

از سوي علي دايي؛ 7 بازيكن پرسپوليس و سپاهان به اردوي تيم ملي دعوت شدند

در پايان ديدار تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و سپاهان، بازيكنان دعوت شده اين دو تيم به اردوي تيم ملي معرفي شدند.

از سوي علي دايي سرمربي تيم ملي، مهدي واعظي، عليرضا نيكبخت واحدي، حسين كعبي و محسن خليلي از پرسپوليس و حاج‌صفي، بنگر و عقيلي از سپاهان به اردوي تيم ملي فوتبال فراخوانده شدند.

روز گذشته نيز ‌سيد مهدي رحمتي، ابراهيم ميرزاپور، سيد جلال حسيني، رحمان رضايي، مرتضي اسدي، ستار زارع، هاشم بيك زاده، مجتبي شيري، مجيد غلام نژاد،‌ مهدي مهدوي كيا، جواد نكونام، ‌آندرانيك تيموريان،‌ مازيار زارع، ابراهيم صادقي، سيد محمد علوي، ميلاد مي‌داوودي، امير شاپورزاده،‌ غلامرضا رضايي، محمدرضا خلعتبري، فريدون زندي،‌ علي كريمي‌،‌ مسعود شجاعي ،‌ مجتبي جباري، رضا عنايتي،‌ هادي اصغري و روح الله بيگدلي،‌ به اردوي تيم ملي دعوت شدند.

تيم ملي از روز دوشنبه اردوي آماده سازي خود را در شهر اردبيل آغاز خواهند كرد.

تيم ملي ايران روز ششم خرداد در ديدار دوستانه به مصاف تيم بوسني و هرزگوين خواهد رفت و روز 13 خرداد در چارچوب رقابت هاي جام جهاني در ورزشگاه آزادي با امارات ديدار خواهد كرد.

کفاشيان" عضو کميته فوتبال معلولان AFC

 

 

کنفدراسيون فوتبال آسيا کميته فوتبال معلولان و مسئوليت اجتماعي را براي توسعه فوتبال در بخش معلولان و ساماندهي مسئوليت هاي اجتماعي در آسيا تشکيل داد.

اين کميته جديد با مديريت کواک چونگ هوان رئيس ليگ کره جنوبي، و عضويت بختيار رحيموف نايب رئيس فدراسيون ازبکستان، علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال ايران، نيروان باکري نايب رئيس فدراسيون فوتبال اندونزي و محمد علي فاضل الماملي عضو شوراي ورزش امارات کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

محمد بن همام رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا گفت : " ترکيبي از اعضا کميته که تجارب فراواني دارند مي تواند ما را صاحب برنامه بهتري براي توسعه فوتبال معلولان و خدمات اجتماعي کنفدراسيون کند".

 

اين کميته با همين اعضا تا سال 2011 فعاليت خواهد كرد.

 

رفعتي داور ايراني شاغل در بوندسليگا : آرزويم اين است که يک بازي را در ايران سوت بزنم!

بابک رفعتي از چهره‌هاي ايراني‌تبار فعال در بوندسليگاست که نه به‌عنوان بازيکن، بلکه داور در ميدان حضور دارد. او که سه سال است در ليگ دسته اول فوتبال آلمان داوري مي‌کند، به‌تازگي به سمت داور رسمي فيفا ارتقا پيدا کرده است.

 

  رفعتي در گفت و گو با پايگاه اينترنتي "دويچه وله" به پرسش هاي خبر نگار اين سايت پاسخ داده است . متن اين پرسش و پاسخ در زير مي آيد.

 

* با آخرين تحولات در مورد فعاليت‌هايتان شروع کنيم. شما از سال جديد ميلادي به سمت داور فيفا ارتقا پيدا کرديد و بين داوران آلماني فيفا جانشين مارکوس مرک شده‌ايد که يکي از داوران برجسته‌ي دنيا محسوب مي‌شود.

- در آلمان ده داور در فهرست فيفا هستند و ده داور هستند که تنها در بوندسليگا داوري مي‌کنند. در حال حاضر سه سال است که در بوندسليگا داوري مي‌کنم. مارکوس مرک به علت اين که به 45 سالگي رسيده بود، به فعاليت‌هاي بين‌المللي خود پايان داد و در جمع داوران آلماني فيفا، يک جاي خالي پيدا شد. کميته فوتبال آلمان هم با توجه به رضايتش از عملکردم من را انتخاب کرد. و بديهي است که از اين جا به جايي خوشحال هستم.

 

* حضور شما در آينده‌ي نزديک در ميدان‌هاي بين‌المللي به چه ترتيب است؟ آيا امکانش هست که شما در تابستان امسال در جام ملت‌هاي اروپا در سوييس و اتريش حضور پيدا کنيد؟

- آدم کم کم شروع مي‌کند.به عنوان مثال در تابستان اولين بازي‌ام در ديدارهاي مقدماتي جام يوفاست. مرحله بعد، سوت زدن يکي از بازي‌هاي جام يوفاست و اگر همه چيز خوب پيش برود، اهميت رقابت‌هايي که در آن فرصت سوت زدن خواهم داشت، بيشتر مي‌شود. براي مسابقه هاي بزرگي چون جام جهاني و قهرماني اروپا يک داور بايد در چارچوب فعاليت‌هايش براي فيفا، چند سال تجربه داشته باشد و از آن جايي که من تازه وارد هستم، فعلا به اين مسابقات فرستاده نمي‌شوم.

 

* نحوه‌ي انتخاب و ارتقاي شما به چه ترتيب است؟ آيا فدراسيون فوتبال آلمان شما را پيشنهاد مي‌کند و فيفا موافقت مي‌کند، يا اين که خود فيفا تمايلش را به اين مسئله مطرح مي‌کند؟

- نخست فدراسيون فوتبال آلمان پيشنهاد مي‌دهد و بعد فيفا موافقت خود را اعلام مي‌کند و يا به علت بالا بودن سن داور يا علل ديگر، مخالفت مي‌کند. در هر حال قدم اول از طرف فدراسيون آلمان است و قدم دوم از طرف فيفا.

 

* شغل داوري از آماده کردن براي بازي‌ها گرفته تا خود سفرها بسيار وقت گير است. اما گويا شغل اصلي شما چيز ديگري است.

- من در بانک کار مي‌کنم و رئيس يک شعبه‌ي کوچک هستم. به همين خاطر هم شغل اصلي من امور بانکي و مالي‌ست. براي داوري هم هفته‌اي دو سه بار بايد تمرين کنم و بسته به اين‌که در کدام شهر آلمان سوت بزنم، ممکن است دو سه روز در راه باشم. از اين نظر بايد هميشه سعي کنم با شغل اصلي‌ام به نوعي هماهنگ کنم تا بتوانم هر دو کار را انجام بدهم. در طول هفته واقعا خيلي کم وقت دارم و بايد بگويم که با اين که داوري يک شغل اصلي محسوب نمي‌شود، اما اگر آدم بخواهد حساب بکند مثل يک شغل اصلي‌ است.

 

* يکي از چيزهايي که براي فوتبال‌دوستان شايد جالب باشد، نحوه‌ي انتخاب داوران براي رقابت‌هاي بوندسليگا است. مثلا از چه زماني مشخص مي‌شود که کدام داور کدام بازي را سوت مي‌زند؟

- هميشه دو هفته قبل از بازي‌ها باخبر مي‌شويم که قرار است داوري کنيم و جزييات درباره ي اين که کدام بازي را قرار است سوت بزنيم، دو روز پيش از بازي به ما گفته مي‌شود. يعني ما هميشه از دو هفته قبلش مي‌توانيم برنامه ‌بگذاريم. يعني مي‌دانيم که آن هفته مثلا بازي داريم، چه در ليگ دسته اول و چه دسته دوم. مثلا بازي اگر شنبه باشد، پنج‌شنبه به من خبر مي‌دهند که بازي کجاست، براي نمونه در مونيخ يا هامبورگ. همچنين به اين نکته توجه مي‌شود که داور اهل کدام شهر است. براي مثال من که از شهر هانوفر مي‌آيم، نمي‌توانم بازي‌هاي اين تيم را در رقابت‌ها داوري کنم. به همين خاطر هم بيشتر وقت‌ها بازي‌هايي را سوت مي‌زنم که در مونيخ، دورتموند و شالکه و شهرهاي دور از هانوفر برگزار مي‌شوند. به هر حال حساسيت بازي‌ها بالا ست و داورها هم نقش حساسي بازي مي‌کنند.

 

* شما به نقش حساس داورها اشاره کرديد. همه داور را زير نظر دارند؛ ازتماشاچي گرفته تا بازيکنان، مسئولان و خبرنگاران و ... اين براي خود شما چه حسي دارد که قدم به قدم شما تحت کنترل هستيد و مورد ارزيابي قرار مي‌گيريد؟

- در مدت طولاني آدم عادت مي‌کند و قضيه عادي مي‌شود. به هر حال اگر من در ليگ دسته اول فوتبال آلمان سوت مي‌زنم، از امروز به فردا که داور نشدم. آدم در طي چند سال هرچه جلوتر مي‌آيد، تماشاچي‌هاي بيشتري‌ هست و دوربين‌هاي تلويزيون بيشتري هست ولي تجربه آدم هم بيشتر شده است. قضيه هم عادي‌تر مي‌شود. وقتي من يک بازي بوندسليگا را داوري مي‌کنم، اصلا به فکر اين نيستم که الان همه تماشاچي‌ها و دوربين‌هاي تلويزيون دارند هر قدم من را واقعا کنترل مي‌کنند. آدم بايد از ابتدا فقط حواسش به بازي باشد، به صحنه باشد، که بتواند اين‌جور صحنه‌ها را خوب ببيند و تصميم بگيرد.

 

* شايد بد نباشد به يک مورد مشخص اشاره کنيم. مثلا شما در رابطه با آفسايد تصميمي گرفته‌ايد اما، لحظاتي بعد با هماهنگ کردن داورهاي کمک متوجه مي‌شويد که آفسايد نبود. آيا شده که مثلا در آن لحظه تصميم‌تان را عوض کنيد، يا تصحيح کنيد؟

- اگر آدم واقعا همان لحظه بفهمد که اين اشتباه بوده، مي‌تواند تا موقعي که بازي هنوز ادامه دارد، تصميم‌اش را عوض کند. مثلا من سه چهارماه پيش يک کارت قرمز به يکي از بازيکن‌ها دادم و در همين صحنه به من داور کنار اشاره کرد که نه منظورش اين بازيکن نبود، منظورش يک مربي بود. در بازي دورتموند با برلين بود که کمک داور من را کنار کشيد و گفت که مربي به داور کنار دست زده و به او فحش داده است. وقتي که داشت برايم اين‌ها را مي‌گفت، من فکر کردم منظورش بازيکن است، برگشتم به بازيکن کارت قرمز دادم و در همان لحظه بود که به من علامت دادند که نه، ما منظورمان مربي بوده است. و در اين زمان چون هنوز بازي ادامه نداشت، من مي‌توانستم به بازيکن بگويم که کارت قرمز را عقب مي‌کشم. و بعد مربي را فرستادم همانجايي که تماشاچي‌ها مي‌نشينند. از اين نظر آدم مي‌تواند در همين لحظه واقعا تصميمي که گرفته است را پس بگيرد و بگويد که من اشتباه کردم. من حتي از بازيکن پوزش خواستم و گفتم که اشتباه از من بود و کارت قرمز براي شما نبود و من اشتباه فهميدم. از اين نظر آدم مي‌تواند هميشه قبل از اين که بازي ادامه پيدا کند، تصميم‌اش را عوض کند.

 

* شما براي هر بازي چطور خودتان را آماده مي‌کنيد؟ مثلا فيلم بازي‌هاي قبلي تيم‌ها را مي‌بينيد، به بازيکن‌هاي خاصي توجه بيشتري مي‌کنيد؟

- آدم بايد براي هر بازي خودش را آماده بکند. آدم بايد هميشه ازنظر فکري و بدني صد در صد سرحال باشد و در فرم مطلوبي به سر برد. اما من هيچ وقت نگاه نمي‌کنم که چه بازيکني مثلا تا آن موقع کارت زرد داشته يا کدام بازيکن تا حالا کارت قرمز زياد گرفته و کدام بازيکن خودش را زياد مي‌اندازد. چون آدم هميشه بايد به عنوان داور به زمين برود و از صفر شروع کند. و اگر من بخواهم از قبل درباره‌ي بازيکني پيش داوري کنم، براي خودم ضرر دارد. چون آمديم و مثلا همين بازيکن که تا به حال هميشه خودش را مي‌انداخته، توي اين بازي واقعا مورد خطا قرار بگيرد. و اگر از روي مشاهدات قبلي و پيش داوري خطا نگيرم، به خودم ضرر خواهم زد. به خاطر همين هميشه خيلي واجب است که داور با صداقت از اول بازي که شروع مي‌کند، هرچه که دوروبرش تا به حال بوده را کنار بگذارد، و فقط در اين بازي اي که داور است، قضاوت کند و تصميم بگيرد.

 

* آقاي رفعتي شما اگرچه بزرگ‌ شده‌ي آلمان هستيد، اما به زبان فارسي تسلط داريد، رابطه‌ي نزديکي با ايران و فرهنگ ايراني داريد. فوتبال ايران را هم دنبال مي‌کنيد. آيا پيش آمده است که فدراسيون فوتبال ايران براي داوري ديدارهاي استقلال و پرسپوليس از فدارسيون فوتبال آلمان بخواهد داوري را براي قضاوت اين بازي حساس به ايران بفرستد. آيا تا به حال از شما هم در اين رابطه سوال شده است؟

- تا به حال کسي از من سوال نکرده است که در ايران يک چنين بازي مهمي را سوت بزنم. طبيعي است که هر داوري دوست دارد که در صحنه بين المللي قضاوت کند. اما اين که يک روزي به ايران بروم و داوري کنم، فکر مي‌کنم براي من يکي از همان اتفاق هايي بزرگي است که براي يک داور مي‌تواند رخ بدهد‌. براي من اين يک آرزو است که روزي براي سوت زدن يک بازي به ايران بروم. به هر حال وطن آدم است، خاک آدم است. و من واقعا... يعني اصلا منتظرم روزي فدراسيون ايران از من سوال کنند که بعد من بهشان پيشنهاد بدهم که اگر واقعا دوست دارند من بيايم، بايد از فدراسيون آلمان سوال کنند و من فکر مي‌کنم که فدراسيون آلمان هم اين کار را هماهنگ کند.

 

* آخرين بار چه زماني ايران بوديد؟

- آخرين بار سي سال پيش ايران بودم. وقتي هشت ساله بودم آمدم آلمان، چون پدرم در آلمان زندگي مي‌کرد و از آن زمان فرصتي هم پيش نيامد و موقعيت سفر به ايران جور نشد. چون همين شغل داوري خيلي خيلي وقت لازم دارد و هيچ گاه حتي فرصت نمي‌کنم که دو هفته بروم مرخصي.

با وجود اين دوست دارم و اميدوارم که بتوانيم به زودي سفري به ايران کنم.

 

 

ادعاي مسوولان سپاهان:يك هوادار سپاهان دچار ضربه مغزي شد؟!

مدير روابط عمومي باشگاه سپاهان مدعي شد: در نتيجه‌ي درگيري تعدادي از هواداران پرسپوليس با سپاهان يك هواداران سپاهاني دچار ضربه مغزي شده است.

باقري اظهار كرد: پيش از شروع بازي تعدادي از هواداران پرسپوليس با سپاهان با هم درگير شدند كه در اثر آن يكي از هواداران سپاهان دچار ضربه مغزي شد و او پس از مصدوميت سريعا به بيمارستان فياض‌بخش منتقل شد.

وي افزود: در اين درگيري يك هوادار ديگرسپاهان از ناحيه چشم دچار آسيب‌ديدگي شديد شد و دو نفر از هواداران ديگر از دنده دچار شكستگي شدند كه همگي آنها به بيمارستان فياض‌بخش منتقل شدند.

دكتر مقصودي، معاون اورژانس تهران با بيان اين كه در نتيجه‌ي درگيري پيش از شروع بازي بين هواداران دو تيم 22 نفر مصدوم شده‌اند،‌ گفت: از اين بين 7 نفر به بيمارستان فياض‌بخش منتقل شده‌اند.

وي با ابراز بي‌اطلاعي از ضربه مغزي شدن هوادار سپاهان گفت: تا بررسي پرونده‌هاي موجود نمي‌توان اظهارنظري كرد و تا به اين لحظه ما مورد ضربه مغزي را مشاهده نکرده ايم.
 

/تعدادي از حاشيه‌هاي ديدار پرسپوليس - سپاهان/

شكستن شيشه‌ي ماشين‌هاي خبرنگاران، عكاسان و تصويربرداران به حواشي ماراتن نفس‌گير پرسپوليس و سپاهان اضافه شد.
تعدادي از هواداران سپاهان كه به دليل تكميل گنجايش استاديوم آزادي،‌ نتوانستند از نزديك شاهد فينال جام هفتم ليگ برتر باشند به ماشين‌هاي خبرنگاران، عكاسان و تصويربرداران كه در درب تونل استاديوم آزادي پارك بود، صدمه زدند و شيشه‌هاي آنها را شكستند.
--------------------------------
رييس سازمان تربيت بدني و وزير صنايع براي تماشاي ديدار پرسپوليس - سپاهان و شركت در مراسم جشن قهرماني ليگ برتر وارد ورزشگاه آزادي شدند.
محمد علي‌آبادي رييس سازمان تربيت بدني، علي اكبر محرابيان وزير صنايع، كيومرث هاشمي معاون سازمان تربيت بدني، علي كفاشيان رييس فدراسيون فوتبال، اميررضا واعظي آشتياني معاون وزير صنايع و رييس فدراسيون دوچرخه‌سواري، اعضاي هيات رييسه فدراسيون فوتبال و علي پروين از ميهمانان ويژه‌ي اين ديدار هستند.
مراسم جشن قهرماني هفتمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال پس از اذان مغرب و عشاء در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود.
-------------------------------
پس از قهرماني تيم پرسپوليس در هفتمين دوره‌ي رقابت‌هاي ليگ برتر اوضاع ورزشگاه آزادي تا حدودي غيرقابل كنترل شد.
پس از قهرماني پرسپوليس كه با گل دقيقه‌ي 96 سپهر حيدري به دست آمد، هواداران پرسپوليس با ورود به زمين بازي، شرايط نامناسبي را به وجود آوردند.
پس از اين حركت، سردار رادان فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، فرماندهي ورزشگاه را برعهده گرفت و با حضور نيروهاي يگان ويژه، حدود دو هزار تماشاگري را كه به وسط زمين هجوم آورده بودند از ورزشگاه خارج كردند.
افشين قطبي نيز كه از اين قهرماني به شگفت آمده بود با ابراز شادماني باعث تحريك بيشتر هواداران شد، به گونه‌اي كه او در برخي از صحنه‌ها بازيكنان را بر پشت خود سوار كرده و در كنار زمين مي‌گرداند.
--------------------------------
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت:‌ با متخلفان ديدار تيم‌هاي پرسپوليس تهران و سپاهان اصفهان برخورد مي‌شود.

سردار رادان پس از پايان ديدار پرسپوليس و سپاهان كه با برخي اختشاشات و بي‌نظمي همراه بود، گفت: انتظار اين رخدادها را نداشتيم. هجوم تماشاگران به داخل ميدان نشان داد كه ما از نظر تجربه و امكانات نياز به كار بيشتري داريم.

وي افزود: رفتار برخي از تماشاگرنماها، بسيار تاسف‌برانگيز بود كه تمامي آن‌ها توسط نيروي انتظامي دستگير شده‌اند و به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رادان ادامه داد: تصور مي‌كنم در پايان بازي نشاط بالايي در ميان هواداران حاكم شد اما در هر صورت با كساني كه قانون شكني كرده‌اند برخورد مي‌شود.

فرمانده نيروي انتظامي تهران درباره بازي هم گفت: ما علاقه داشتيم تا هر دو تيم بازي خوبي انجام دهند و تيمي كه بهتر بازي مي‌كند پيروز از ميدان خارج شود.
----------------------------------
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه گفت: تاكنون اتوبوس‌هاي اعزامي براي جابجايي تماشاچيان بازي فوتبال پيروزي و سپاهان، هيچ خسارتي نديده‌اند.
حسين بيژني كه با حضور در ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي بر جابجايي تماشاچيان نظارت مي‌كرد، با بيان اينكه 1600 اتوبوس و 500 ميني‌بوس براي جابجايي تماشاچيان بازي تيم‌هاي پرسپوليس و سپاهان در ورزشگاه آزادي اختصاص يافته است،‌ اظهار كرد: تاكنون هيچ خسارتي به اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌ها وارد نشده است.
وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد اگر اتوبوسي هم دچار خسارتي شده، اين خسارت بسيار جزئي است.
---------------------------------
معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران گفت: تاكنون هيچ‌گونه گزارشي از وقوع آتش‌سوزي و يا حادثه‌اي كه منجر به دخالت ماموران آتش‌نشاني در جريان بازي پرسپوليس ـ سپاهان يا پس از آن شود، گزارش نشده است.
بيات با بيان اين‌كه نيروهاي آتش‌نشاني از ابتداي بازي پرسپوليس ـ سپاهان تاكنون، هيچ عملياتي انجام نداده‌اند، گفت: ماموران به همراه خودروهاي آتش‌نشاني در تمامي پاركينگ‌هاي ضلع شرقي و غربي استاديوم آزادي، ميدان آزادي و اتوبان تهران ـ كرج مستقر هستند تا چنانچه حادثه‌اي رخ دهد، در كمترين زمان ممكن خدمات امدادي را ارائه دهند.
وي ادامه داد: در حال حاضر كليه ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني در آماده‌باش كامل به سر مي‌برند كه اميدواريم هيچ اتفاقي در شهر رخ ندهد.
معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني گفت: تنها نگراني ما در حال حاضر، آتش زدن لاستيك خودروها توسط جوانان در ادامه برگزاري جشن قهرماني تيم پرسپوليس است.
 

 

پشيماني بازيكن برزيلي ريوالدو يك‌سال ديگر در يونان مي‌ماند

با وجود آن‌كه گفته مي‌شد "ريوالدو" بازيكن برزيلي در پايان فصل جاري يونان را ترك خواهد كرد اما، اين بازيكن اعلام كرد هم‌چنان در آاك يونان خواهد ماند.

سرخوردگي از دست‌نيافتن به عنوان قهرماني باعث شده بود تا ريوالدو خواستار ترك يونان و بازگشت به برزيل باشد اما، اين بازيكن به تازگي با تغيير نظرش اعلام كرد: "يك فصل ديگر را هم در اين تيم آتني توپ خواهد زد".

ريوالدو كه در فصل جاري رقابت‌هاي ليگ فوتبال يونان توانسته است10 گل به ثمر برساند 15 بار براي هم‌تيمي‌هايش در نقش گل‌ساز ظاهر شده و بازيكني موثر در تركيب آاك به شمار مي‌آيد.

اين بازيكن برزيلي سابقه‌ي پوشيدن تيم‌هاي بارسلونا و ميلان را در كارنامه دارد.

 

 

نخستين جام اروپايي مربي هلندي ادووكات: به راستي شايسته‌ي اين قهرماني بوديم

ديك ادووكات" روزهاي خوشي را براي فوتبال روسيه به ثبت رساند. زنيت سنت پترزبورگ دومين تيم روسيه‌اي است كه در چهار سال گذشته قهرمان جام اتحاديه باشگاه‌هاي اروپا مي‌شود.
شاگردان مربي هلندي سنت‌پترزبورگ با پيروزي دو بر صفر برابر گلاسكورنجرز در ديدار پاياني جام يوفا توانستند سي و هفتمين تيم قهرمان اين رقابت‌ها لقب بگيرند. چهار سال پيش زسكا مسكو توانسته بود به اين عنوان دست يابد.
ادووكات باشگاه روسيه‌اي را پس از سال‌ها قهرماني در ليگ فوتبال روسيه به نخستين عنوان قهرماني در اروپا رساند. اتفاق بزرگي كه براي تيم روسيه‌اي بسيار مهم خواهد بود.
ادووكات پيش از ديدار پاياني برابر گلاسكورنجرز كه در فاصله‌ي سال‌هاي 1998 تا 2002 هدايت آن تيم اسكاتلندي را برعهده داشت، از گلاسكورنجرز به عنوان تيم "خودم" نام برد. او پس از پيروزي دو بر صفر شاگردانش در منچستر گفت: � برايم روشن بود كه به كدام تيم تعلق دارم. بسيار خوشحالم چنين جام‌هايي را تو در زندگي هميشه بدست نمي‌آوري. من همه نوع رقابت ممكن را برده‌ام اما، هرگز قهرمان يك جام اروپايي نشده‌ام. از همين رو اين يك اتفاق ويژه است. به شيوه‌ي بازي بازيكنانم در زمين افتخار مي‌كنم. ما به راستي شايسته‌ي اين جام بوديم.�
كلاس حريفاني كه زنيت در راه رسيدن به نخستين جام اروپايي‌اش در تاريخ اين باشگاه شكست داد، بهترين گواهي براي اثبات اين مدعاست. ويارئال، المپيك مارسي، باير لوركوزن و سرانجام بايرن مونيخ همه و همه تيم‌هايي بودند كه بدست تيم روسي از گردونه‌ي رقابت‌ها حذف شدند. براي ادووكات تيم گلاسكورزنجرز بزرگترين‌ مانع در راه رسيدن به قهرماني بود.
اين مربي هلندي ادامه داد: �بدون ترديد براي ما پيروزي در بازي پاياني سخت‌تر از بازي برابر بايرن مونيخ بود. چرا كه هر كسي انتظار داشت ما برابر بايرن مونيخ بازنده زمين بازي را ترك كنيم اما، انتظارها از ما در بازي برابر گلاسكورنجرز بالاتر رفته بود.�
اين مربي شصت ساله در پايان گفت: �بازيكنانم بسيار خوب بودند و به خوبي با موقعيت خود كنار آمدند. مي‌دانستيم كه رنجرز همواره در شرايطي است كه مي‌تواند گلزني كند. به ويژه در نيمه‌ي دوم. با اين حال ما دو گل بسيار درخشان را به ثمر رسانديم. در طول 90 دقيقه ديده شد كه ما تيم بهتر و شايسته‌ي پيروزي بوديم.�
 

 

 

مهرزاد معدنچي" در راه النصر ديدار "بوناچيچ" با بازيكن ايراني الشعب

 

 

 

مهرزاد معدنچي" مهاجم تيم الشعب امارات در راه پيوستن به تيم النصر دبي است.

پس از درخشش معدنچي در فصل جاري ليگ امارات، تيم‌هاي زيادي از کشورهاي قطر و امارات خواهان به خدمت گرفتن اين بازيکن براي فصل بعد هستند.

اما با توجه به حضور لوکا بوناچيچ در راس کادر مربيگري تيم النصر و توافقات اوليه در پي ملاقات چند روز پيش اين مربي با معدنچي، النصر گزينه اصلي معدنچي خواهد بود.

قرار است بعد از پايان ليگ امارات در هفته هاي آينده طرفين مراحل اين نقل و انتقال را انجام دهند.

در فصل پيش ليگ امارات تيم النصر با زوج حمله ايراني خود يعني فرهاد مجيدي و آرش برهاني توفيقي را در ليگ امارات نداشت و مسولان اين تيم هر دو بازيکن ايراني خود را در هفته هاي پاياني از تيم کنار گذاشتند.

 

اولتيماتوم چلسي به "گرانت"

باشگاه چلسي به "آورام گرانت" سرمربي خود تا پايان ديدار فينال ليگ قهرمانان اروپا برابر منچستريونايتد فرصت داد تا با قهرماني در اين ديدار در چلسي ماندگار شود.

گرانت كه جانشين ژوزه مورينيو شده بود،‌ در ابتداي فصل با موضع‌گيري بازيكنان و رسانه‌هاي انگليس مواجه شد ولي در نهايت تيمش را به عنوان يك مدعي معرفي كرد.

پس از جدايي مورينيو بسياري از كارشناسان چلسي را با افت فاحشي روبرو مي‌ديدند ولي گرانت توانست اوضاع را سامان بدهد تا اينكه چلسي در هفته‌ي پاياني در ليگ برتر رقيب سرسخت يونايتدها بر سر بدست آوردن جام قهرماني باشد.

آنها هر چند نتوانستند اين عنوان را بدست آورند ولي جنگيدن تا آن برهه از فصل براي قهرماني مي‌تواند اعتبار بسياري براي گرانت به همراه داشته باشد. گرانت همچنين با چلسي توانسته به نخستين فينال جام قهرماني اروپا برسد، چيزي كه سال‌ها چلسي در حسرت آن مانده بود و حتي با مورينيو نيز توانسته بود به آن برسد. با توجه به اين دستاوردها، "رومن آبراموويچ" مالك متمول چلسي به گرانت اولتيماتوم داده كه فقط در صورت قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا خواهد توانست شغلش را حفظ كند.

براساس اعلام نشريه‌ي سان چاپ انگليس، نتيجه‌اي به جز پيروزي نمي‌تواند آبراموويچ را راضي كند، به همين دليل است كه او مربي و بازيكنانش را تحت فشار قرار داده تا به هر شكلي كه شده قهرماني را بدست آوردند.

اين ديدار چهارشنبه‌ي هفته‌ي جاري در ورزشگاه لوژنيكي مسكو برگزار خواهد شد.

جف يونايتد در پي "مايكل اوون"

جف يونايتد" يكي از تيم‌هاي حاضر در رقابتهاي ليگ دسته اول باشگاه‌هاي ژاپن اعلام كرد: خواستار به خدمت گرفتن مايكل اوون مهاجم نيوكاسل است.
پيوستن اوون به جي ليگ ديگر رويا بافي و خيال‌پردازي به شمار نمي‌آيد.
جف يونايتد كه در حال حاضر با پنج امتياز از دوازده بازي در مكان آخر جدول رقابتهاي ليگ ژاپن قرار دارد، روز گذشته از علاقه‌مندي‌اش به مهاجم تيم انگليس خبر داد.
"كنتارو شيگا" سخنگوي باشگاه ژاپني درباره‌ي تصميم اين باشگاه در به خدمت گرفتن اوون گفت: بسيار فوق‌العاده خواهد بود اگر بازيكني مانند اوون بتواند به ما كمك كند. آمدن او نگاه‌ها به باشگاه ما را به وضوح افزايش خواهد داد.
به نظر مي‌رسد باشگاه ژاپني برنامه‌هاي بلندي را در سر داشته باشد.
شيگا ادامه داد: ما در خصوص آوردن مربي جديد كارمان را آغاز كرده‌ايم و هنوز هم حاضريم تا چيزهاي جديدي را در باشگاه به وجود بياوريم.
اين مسوول ژاپني درباره‌ي سياست‌هاي باشگاهش در جذب بازيكنان جديد گفت: ما مي‌خواهيم در تابستان بازيكنان جديدي را به خدمت بگيريم، درست زماني كه بازار نقل وانتقال‌ها به راه بيفتد با اين حال هنوز به آن نقطه نرسيده‌ايم كه بتوانيم كانديداهاي مورد نظر را نام ببريم. اين موضوع شامل مايكل اوون هم مي‌شود.
بر اساس گفته‌ي خود اوون و باشگاه نيوكاسل هنوز اين موضوع روشن نيست. البته به تازگي اخباري در خصوص پيوستن احتمالي او به منچستر يونايتد به گوش مي‌رسيد.
 

 

/پايان بوندسليگا/ وداع "هاشميان" با هانوفر خداحافظي کان و هيتسفلد با بايرن

وحيد هاشميان در ديدار هانوفر برابر انرگي كوتبوس براي آخرين بار با پيراهن قرمزهاي فوتبال آلمان به ميدان رفت.
هفته‌ي سي و چهارم و پاياني رقابت‌هاي بوندسليگا با پيروزي هانوفر و اينتراخت فرانكفورت همراه بود.
وحيد هاشميان در پيروزي 4 بر صفر هانوفر برابر انرگي كوتبوس 90 دقيقه تمام براي تيمش بازي كرد.اين آخرين بازي هاشميان براي هانوفر بود. مهاجم تيم ملي ايران که فصل آينده در بوخوم بازي خواهد كرد، در آخرين بازي‌اش براي هانوفر موفق به گلزني نشد.

اينتراخت فرانكفورت هم بدون مهدوي‌كيا توانست 4 بر 2 دويسبورگ را شكست دهد. مهدوي‌كيا به دليل آسيب‌ديدگي در تمرين‌ روز پنج‌شنبه اينتراخت اين ديدار را از دست داد. اين بازيكن تا چهار هفته قادر به بازي نخواهد بود.
هانوفر و اينتراخت در پايان رقابت‌ها با 49 و 46 امتياز در مكان‌هاي هشتم و نهم بوندسليگا قرار گرفتند.
هانزاروستوك هم در روزي كه امير شاپورزاده بازيكن ايراني‌اش از دقيقه 89 در تركيب مي‌ديد، برابر بوخوم 2 بر يك به پيروزي رسيد. اين پيروزي نتوانست مانع از سقوط روستوك به رقابت‌هاي بوندسليگاي دو شود.
بايرن‌مونيخ هم در حالي كه براي آخرين بار اوليور كان را در تركيب داشت، برابر هرتابرلين به پيروزي رسيد تا وداع كان با فوتبال با پيروزي همراه باشد. كان در اين ديدار تا دقيقه 88 در ميدان حاضر بود و سپس جاي خود را به سنگربان ذخيره‌ي بايرن‌مونيخ داد.
اين آخرين بازي بايرن با هدايت اوتمار هيتسفلد به شمار مي‌آمد، اين مربي در پايان جام ملت‌هاي اروپا به عنوان جانشين "كوبي كوهن" مربي كنوني تيم ملي سوئيس مشغول به كار خواهد شد.
در پايان رقابت‌هاي اين فصل جاري بوندسليگا، بايرن‌مونيخ با 76 امتياز قهرمان شد، وردربرمن و شالكه با 66 و 64 امتياز در مكان‌هاي دوم و سوم ايستادند تا فصل آينده در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشند. بايرن‌مونيخ و وردربرمن به صورت مستقيم و شالكه به شرط موفقيت در مرحله مقدماتي مي‌توانند در رقابت‌هاي فصل آينده ليگ قهرمانان اروپا شركت كنند.

هامبورگ و ولفسبورگ هم به عنوان تيم‌هاي چهارم و پنجم بوندسليگا راهي جام يوفا شدند. نورنبرگ، هانزاروستوك و دويسبورگ نيز به بوندس‌ليگاي دو سقوط كردند.
 

 

 

تغيير سياست باشگاه بارسلونا معاوضه‌ي بازيكنان به جاي خريد آن‌ها

رسانه‌هاي اسپانيايي از تغيير سياست‌هاي باشگاه بارسلونا در بازار نقل و انتقالات خبر مي‌دهند، به نوشته‌ي "ماركا" باشگاه كاتالاني قصد دارد بازيكنانش را با ديگر تيم‌ها معاوضه كند.
اين روزنامه اسپانيايي معقتد است: "بارسلونا مي‌خواهد در تابستان پيش‌رو بسياري از بازيكنانش را با تيم‌هاي ديگر تنها معاوضه كند و قصد ندارد پول زيادي براي فسخ قرارداد بازيكنان موردنظرش به باشگاه آن‌ها بپردازد.
كاتالاني‌ها به احتمال زياد حاضرند "ساموئل اتوئو" را به اينتر واگذار كنند و در ازاي آن زلاتان ابراهيموويچ را به نوكمپ بياورند.
ژاوي هم قرار است با مايكل اسين از چلسي معاوضه شود و سرانجام پويول با فابرگاس از آرسنال تعويض شود. باشگاه اسپانيايي علاوه بر اين علاقه‌مند است حقوق كم‌تري را نيز پرداخت كند بر همين اساس مبلغ پيش‌قراردادها مي‌توانند كاهش يابند.
سياست جديد باشگاه آوردن بازيكن در ازاي فرستادن بازيكن و پرداخت اندكي پول به جاي خريد نقدي است. البته اين در صورتي است كه باشگاه مقابل هم با اين موضوع كنار بيايد.
 

 

 

پيرلو : سن‌سيرو را ترك نمي‌كنم.

آندره پيرلو" هافبك دفاعي و بازي‌ساز ميلان ايتاليا در همين تيم كفش‌هايش را خواهد آويخت و به هيچ وجه سن سيرو را ترك
 نخواهد كرد.
پيرلو در سال 2001 از اينتر راهي ميلان شد و به يكي از مهره‌هاي تاثيرگذار اين تيم تبديل شد.
پيرلو در سال جاري در اوج آمادگي قرار نداشت ولي باز هم زيبا بازي كرد و توانست وظايفي كه در تيم داشت راانجام دهد هر چند مانند فصل گذشته عالي نبود.
پيرلو 29 ساله، به همراه ميلان دو بار اسكودتو را فتح كرده، دو بار ليگ قهرمانان را بدست آورده و سوپر جام اروپا و جام باشگاه‌هاي جهان را نيز ربوده است. وي سال 2006 نيز در رده‌ي ملي قهرمان جام جهاني نيز شده است.
پيرلو گفت: �قصد دارم تا پايان دوران فوتبالم در ميلان بمانم و با همين تيم از فوتبال خداحافظي كنم. البته پيش از آن دوست دارم بازوبند كاپيتاني را بر بازو ببندم.�
وي ادامه داد: � در اين باشگاه به هر آنچه كه مي‌خواستم رسيده‌ام. رياست خوب و هواداران فوق‌العاده چيزي است كه شما را به ماندن در يك تيم تشويق مي‌كند. به هيچ وجه دوست ندارم ببينم اينتري‌ها بالاتر از ما قرار دارند و قهرمان سري A مي‌شوند ولي در حال حاضر كاري از دست ما برنمي‌آيد. اميدوارم آنها در اين فصل قهرمان نشوند و رم اين افتخار را بدست آورد. براي فصل آينده برنامه‌هاي بسياري داريم تا جايگاه از دست رفته‌مان را بدست آوريم. ديد مثبتي براي آينده داريم و در تابستان كارهاي زيادي بايد به انجام برسانيم.�
 

 

خسارات وارده به ورزشگاه يکصدهزارنفري آزادي اعلام شد / نزديك به 3هزار صندلي تخريب شد

ميزان خسارات وارده به ورزشگاه يکصدهزارنفري آزادي در مسابقه پيروزي و سپاهان اعلام شد .به گزارش روابط عمومي مجموعه ورزشي آزادي ، آسيب ديدن تاسيسات آبرساني و برق و همچنين تخريب 2940 عدد صندلي از جمله خسارات وارده به اين سرمايه عظيم ملي در مسابقه روز گذشته بوده است .مضاف بر آن ، بر اثر ورود تعداد زيادي از تماشاگران به داخل زمين در پايان مسابقه ، آسيب هايي جدي به چمن ورزشگاه وارد گرديده و چمن دچار کمپکت شده و فشردگي خاک پيش آمده است . براي بهبود اين وضعيت ، چمن مورد نظر احتياج به هوادهي مي باشد ، ولي با توجه به در پيش بودن مسابقه سپاهان اصفهان در ليگ قهرمانان باشگاههاي آسيا که در اين ورزشگاه برگزار خواهد شد ، با توجه به زمان بر بودن عمليات مذکور ، در حال حاضر نمي توانيم اقدامي صورت دهيم .
جاي بسي تاسف است كه بزرگترين و مجلل ترين استاديوم كشورمان ، اين گونه توسط تماشاگرنماها خسارت مي بيند و هزينه هاي هنگفتي از ورزش كشور صرف بازسازي آن خواهد شد.
گفتني است پيش از اين ، بيشترين مقدار خسارات وارده به استاديوم فوق الذكر ، مربوط به مسابقه سال گذشته پرسپوليس و سپاهان در نيمه نهايي جام حذفي بود كه بيش از 4312 عدد صندلي شكسته بر جاي گذاشت .


تيم ملي فوتسال ايران براي نهمين بار قهرمان آسيا شد

تيم ملي ايران عصر يكشنبه با پيروزي قاطع مقابل تيم تايلند ، براي نهمين بار به مقام نخست رقابت‌هاي فوتسال قهرماني آسيا دست يافت . در اين دوره از مسابقه‌ها كه در بانكوك برگزار شد، تيم ملي ايران در ديدار فينال با نتيجه چهار بر صفر ميزبان رقابت‌ها را شكست داد و براي نهمين بار بر بام فوتسال آسيا ايستاد. تيم ملي ايران با اين پيروزي ، انتقام شكست رقابت‌هاي بين‌المللي مالزي را از تيم تايلند گرفت .

تيم ملي كشورمان در مسابقه‌هاي بين‌المللي مالزي كه بهمن ماه سال گذشته در كوالالامپور برگزار شد براي نخستين بار در تاريخ مقابل تيم تايلند (‪۳‬بر ‪ (۲‬تن به شكست داد.

وحيد شمسايي ( دوگل ) ، محمدرضا حيدريان و مجيد لطيفي براي تيم ايران در اين بازي گلزني كردند.

جانتا پانوا كاپيتان تيم ملي تايلند نيز در نيمه دوم به دليل خطا بر روي مجيد لطيفي ملي پوش كشورمان از زمين بازي اخراج شد.

در پايان اين رقابت‌ها شمسايي بهترين گلزن فوتسال جهان با ‪ ۱۳‬گل زده به عنوان آقاي گل اين پيكارها شناخته شد.

در ديدار رده بندي تيم ملي ژاپن با نتيجه ‪ ۵‬بر ‪ ۳‬از سد تيم چين گذشت و در مكان سوم قرار گرفت .

گل‌هاي اين بازي را اونو ، اينادا، كوگوره ، كومي ياما (‪۲‬گل ) براي تيم ژاپن و
ژيانگ ، ليو و لي يانگ براي تيم چين به ثمر رساندند.
 

اسامي تيم‌هاي قهرمان اين رقابت‌ها به شرح زير است :
‪ ۱۹۹۹‬كوالالامپور : ايران
‪ ۲۰۰۰‬بانكوك : ايران
‪ ۲۰۰۱‬تهران : ايران
‪ ۲۰۰۲‬جاكارتا : ايران
‪ ۲۰۰۳‬تهران : ايران
‪ ۲۰۰۴‬ماكائو : ايران
‪ ۲۰۰۵‬ويتنام : ايران
‪ ۲۰۰۶‬تاشكند : ژاپن
‪ ۲۰۰۷‬اوزاكا : ايران
‪ ۲۰۰۸‬بانكوك : ايران

در پايان اين دوره از مسابقه ها، تيم‌هاي ملي فوتسال ايران ، تايلند، ژاپن و چين جواز حضور در جام جهاني ‪ ۲۰۰۸‬برزيل را بدست آوردند.

رقابت‌هاي فوتسال جام جهاني مهرماه امسال با حضور ‪ ۲۰‬تيم در ريودوژانيرو برزيل برگزار خواهد شد.
 

معرفي يک بازيکن

 

نام : کريم

نام خانوادگي:باقري

تاريخ تولد : ۱/۱۲/۱۳۵۲ ( تبريز )

باشگاههاي قبلي : تراکتور سازي ـ کشاورز ـ آرمينيا بيله فلد آلمان ـ النصر امارات ـ چارلتون ـ السد قطر
پست : هافبک دفاعي
بازي ملي : 80 
کاپيتان کنوني پرسپوليس که با شماره 6 در اين تيم بازي مي کند بار اول در سال 1375 به اين تيم محبوب آمد و پس از حضور 6 ساله در تيمهاي اماراتي و اروپايي ، 6 سال بعد يعني سال 1381 بار ديگر پيراهن سرخ را بر تن کرد .
او اولين بازي خود را با پيراهن پرسپوليس در تاريخ ۸/۴/۱۳۷۵ مقابل بهمن کرج انجام داد .
او 80 بازي ملي دارد که اولين بازي ملي خود را در تاريخ ۱۶/۳/۱۳۷۲ مقابل پاکستان در جام باکو انجام داد که آن بازي با نتيجه 5 بر صفر به نفع ايران به پايان رسيد و 47 گل ملي نيز در کارنامه خود به ثبت رسانده است .
او حضور در تيم ملي را با حضور در تيمهاي پايه آغاز کرد ( تيم ملي جوانان ؛ بيست و هفتمين وره قهرماني جوانان آسيا تيم ملي اميد مقدماتي المپيک ۱۹۹۶ آتالانتا )
افتخارات ملي: مدال طلاي سيزدهمين دوره بازيهاي آسيايي(۱۹۹۸ بانکوک)قهرمان جام اکو(۱۹۹۲ تهران)حضور در جام جهاني (۹۸ ــ فرانسه) مقام سومي جام ملتهاي آسيا (۱۹۹۶ ــ امارات)
باشگاهي:قهرماني با پرسپوليس (ليگ ۱۳۷۵) قهرماني بوندسليگا همراه با بيله فلد (۹۸ ــ ۹۹) قهرمان جام باشگاههاي عرب (۲۰۰۱) با السد و مقام سومي جام باشگاههاي آسيا (۱۹۹۶) با پرسپوليس
شخصي: بازيکن ماه آسيا <دو بار> (جولاي ۱۹۹۷و دسامبر ۲۰۰۱) زننده بهترين گل ماه آسيا <۲بار> (اکتبر ۲۰۰۰و ۲۰۰۱)برترين بازيکن جام باشگاههاي عرب(۲۰۰۱) عضو تيم منتخب جام ملتهاي آسيا <۲ بار>(۹۶ ــ امارات و ۲۰۰۰لبنان) عضو تيم ستارگان آسيا در ديدار با ستارگان فيفا (۱۹۹۷)
 

                                                   

پوستر زيبا کريس رونالدو تقديم به شما دوستان عزيز

براي مشاهده سايز اصلي, اين تصوير را ذخيره کنيد: سايز اصلي: 1024*768

 

کاريکاتور امير قلعه نوعي

 

*********************************

ايميل به من

 

 

 

 

 

 


 

اين ايميل را براي دوستانتان نيز ارسال کنيد....

اگر اين ايميل را از طرف دوستانتان دريافت کرده‌ايد، مي‌توانيد با عضويت در گروه روزنه هر روزايميل‌هاي ما را با موضوعات متنوع دريافت کنيد..
 براي
عضويت رايگان در گروه روزنه، اينجا رو کليک کنيد..

 

 

 

 

 

 

 
 

 

GroupTeam


Owners

  ALI

 Yousof

Y!ID: RedVolcano_81  Y!ID: YousofShajari 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد

Moderators

FARIBA

30nAp30

Y!ID: Fariba_october  Y!ID: pc30na 
براي چت با من اينجا را کليک کنيد براي چت با من اينجا را کليک کنيد
 
 
     
__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive